به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۸۶۵۹۶

موج گسترده مهاجرت به خوزستان

گروه جامعه: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در استان خوزستان با موج گسترده مهاجرت از استان‌های دیگر مواجه هستیم و هر چه حجم سرمایه‌گذاری‌ها در خوزستان بیشتر شود، بیش از پیش این وضعیت را مشاهده خواهیم کرد.
موج گسترده مهاجرت به خوزستان
فرج​الله خبیر در جلسه شورای هماهنگی ثبت ​احوال استان که امروز (12 مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان در ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت، فوت، ازدواج و طلاق از استان​های برتر کشور است و ضروری است این روند پیشرفت سازنده در این حوزه ادامه پیدا کند. آمارهایی که از سوی اداره کل ثبت احوال خوزستان در خصوص وقایع چهارگانه ارائه می‌شود، قاعدتا می‌تواند مورد استفاده دستگاه​های ذیربط قرار بگیرد.

وی ادامه داد: البته بسیاری از فوت​ها گزارش نمی​شوند که برای کسب اطمینان بیشتر در این مورد، لازم است آرامستان​های تعدادی از شهرستان​ها برای نمونه بررسی شوند و تعداد افراد فوت شده در این آرامستان​ها را با آماری که در دست داریم مقایسه کنید تا به جمع‌بندی مناسب​تری برسیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: خوزستان یک استان مهاجرفرست و مهاجرپذیر است اما آن‌چه که بیشتر مورد مشاهده قرار می​گیرد این است که تعداد زیادی مهاجر از استان‌های دیگر به خصوص استان​های همجوار، وارد خوزستان می​شوند که این موضوع، موجب تغییر ترکیب جمعیتی در شهرستان‌هایی از استان شده است. این تغییر ترکیب جمعیتی را می​توان در شهرستان​هایی از جمله رامهرمز، دزفول، اندیمشک، بهبهان، و حتی خرمشهر مشاهده کرد. در شهرستان اهواز نیز تعداد قابل توجهی مهاجر از استان​های دیگر از جمله آذربایجان شرقی و کردستان سکونت دارند.

معاون استاندار خوزستان، در خصوص لزوم افزایش مراکز صدور کارت ملی هوشمند و دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در استان گفت: برای افزایش مراکز صدور کارت ملی هوشمند چنان‌چه نیاز به همکاری باشد، این نیازمندی​ها را به فرمانداری​های شهرستان​ها اعلام کنید تا علاوه بر 14 شهرستان دارای این مراکز، 13 شهرستان دیگر نیز از این ظرفیت بهره​مند شوند. در مورد مراکز ثبت ازدواج و طلاق، آمار نیازمندی​ها را ارائه کرده و با فرمانداران در خصوص راه​اندازی این مراکز هماهنگی لازم صورت گیرد.
مرجع : ایسنا