به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۷۵۰۶۶

تصاویر سربریدن ۲۸ مسیحی توسط داعش

گروه بین‌الملل:جنایتکاران داعش دو گروه مختلف از مسیحیان اهل اتیوپی را که در لیبی گروگان گرفته شده بودند به طرز فجیعی اعدام کردند.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی داعش در جدیدترین جنایت هولناک خود ۲۸ نفر از مسیحیان اهل اتیوپی را در خاک لیبی اعدام کرد. این گروه تکفیری ویدئویی منتشر کرده که در آن اعدام گروهی از مسیحیان اهل اتیوپی را در لیبی نشان می‌دهد.

در این ویدئوی ۲۹ دقیقه‌ای ۱۲ نفر از این قربانیان در ساحل سربریده می‌شوند و ۱۶ نفر دیگر در منطقه‌ای بیابانی با شلیک مستقیم گلوله به سرشان اعدام می‌شوند. این دو گروه مسیحی در منطقه‌ای بیابانی در ولایت فزان و ساحل دریای مدیترانه در ولایت برقه اعدام شدند.

متنی که روی تصویر این افراد می‌آید آن‌ها را «پیروان صلیب از کلیسای اتیوپی» معرفی می‌کند. در این ویدئو که اصالت آن هنوز تایید نشده، یک جلاد داعش بیانیه‌ای طولانی را می‌خواند که در آن از مسیحیان خواسته شده اسلام بیاورند یا جزیه بدهند چون در غیر این صورت جانشان را از دست می‌دهند.

وی خطاب به مسیحیان گفت: ما دوباره برگشتیم به ماسه‌هایی که اصحاب پیامبر(ص) بر آن گام برداشتند. به شما می‌گوییم خون مسلمان‌هایی که به دست شما مسیحیان ریخته می‌شود ارزان نیست. این جلاد داعش افزود: شما در امنیت بسر نمی‌برید حتی در خوابتان، تا زمانی که تسلیم شوید. جنگ بین ما و شما جنگ بین ایمان و کفر و جنگ بین حق و باطل است.

پس از اعدام شدن این مسیحیان یکی دیگر از عناصر تروریستی داعش در مقابل دوربین ظاهر شد و گفت: به مسیحیان در همه جای دنیا می‌گوییم که دولت اسلامی در همه جای دنیا گسترش پیدا می‌کند. وی مسیحیان را تهدید کرد و به آنها گفت: به شما می‌رسیم حتی اگر در قصرهای مستحکم خود باشید. هرکس حاضر باشد تا جزیه بدهد در امان خواهد بود. اما اگر این کار را نکند ما حد را بر آنها اجرا می‌کنیم. مردها را می‌کشیم و زنان و کودکانشان را به اسارت می‌بریم.

هنوز مشخص نیست قربانیان چه کسانی هستند و چه زمانی ربوده شده‌اند. در این فیلم داعش همچنین تصاویری از منهدم کردن کلیسا‌ها، آرامگاه‌های مسیحی، مجسمه‌ها، نمادهای دینی و صلیب‌ها در موصل عراق را نشان می‌دهد. این گروه تکفیری مدعی شده است که این ویرانی‌ها پس از آن صورت گرفت که ساکنان مسیحی گزینه‌های پراخت جزیه یا گرویدن به اسلام را رد کردند.

کلمه «الفرقان»، نشان رسانه‌ای داعش بر این ویدئو نقش بسته و ساخت آن شبیه ویدئوهای قبلی این گروه است. حدود دو ماه پیش هم داعش ویدئویی از سر بریدن ۲۱ نفر از مسیحیان قبطی اهل مصر را در ساحلی در خاک لیبی منتشر کرد.

 
بهارنیوز، تصاویر دلخراش سربریدن را از این گزارش، حذف كرده است.