به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۴۴
 
۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۶۳۹۵۱
دیش‌های‌ماهواره حاصل انحصارگرايي امثال شماست

زیباکلام: آقای شریعتمداری، چرا تهدید می‌کنید؟

گروه سیاسی: صادق زیبا کلام در پاسخ به سخنان شریعتمداری درباره نشست بررسی برنامه های هسته‌ای ایران نوشت: آقای شریعتمداری اگر جنابعالی از مفید بودن آنچه هسته ایی برای کشورببارآورده یقین دارید(که ظاهرا دارید)، پس چرا برای جلوگیری از آنچه که بنده یا دکتر شیرزاد در انتقاد از برنامه هسته ایی می گوییم متوسل به زور می شوید؟
زیباکلام: آقای شریعتمداری، چرا تهدید می‌کنید؟
صادق زیباکلام در این نامه ادامه داده است: همانطور که مستحضرند انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه تهران روز چهارشنبه 26 آذر نشستی برگزار می کنند در خصوص بررسی روند برنامه هسته ایی کشور . آقایان دکتر هرمیداس باوند، احمد شیرزاد، سیروس ناصری و این بنده حقیر از طرف انجمن دعوت شده بودیم. آقای سیروس ناصری البته نتوانستند حضور پیدا کنند . بخش هایی از آنچه که در آن نشست گفته شد توسط سایت ها درج شدند. مطالب گفته شده بالاخص توسط آقای دکتر شیرزاد و بنده با مخالفت و واکنش تند جنابعالی و برخی دیگر از همفکرانتان قرار گرفت. برخی از این واکنش ها را که بنده بعد از نشست دانشگاه تهران رصد کردم عبارت بودند: مصاحبه خود جنابعالی و جناب سردار محمد کوثری با خبرگزاری فارس؛ اشاره اخبار ساعت 19 شبکه اول (27 آذر)؛ پاسخ های سردار محمد کوثری و آقای هادی ثروتی در برنامه زنده " بدون خط خوردگی" رادیو گفتگو (27 آذر)، مصاحبه جناب ابراهیم کارخانه ایی رئیس محترم کمیته هسته ایی مجلس، اظهارات سرکار زهره طیب زاده (نماینده محترم مجلس)؛ سرمقاله جناب محمد اسماعیلی در روزنامه جوان (27 آذر) تحت عنوان "دانشگاه تهران پاتوق مخالفان هسته ایی".

اینها بخشی از مطالب دوستان در پاسخ به عرایض بنده و دکتر شیرزاد بودند. بنده هیچ گلایه ایی از جانب آنها ندارم. بالاخره صدا و سیما تعلق به شما دارد و هرچه را که دلتان بخواهد در آن می گوئید. این هم حرف و حدیث تازه ایی نیست. دیش های ماهواره که از در و دیوار مملکت بالا رفته و حتی در روستاهای کشور هم ظاهر شده اند حاصل انحصار شما بر صدا و سیمای کشور است. جناب شریعتمداری عزیز، سخن بنده نه اصلاً در باب آنست که بنده در دانشگاه تهران چه گفتم و شما و دوستانتان چه پاسخ هایی داده اید و دارید می دهید؛ و نه اصلاً گلایه از تحریف، دروغ و روایت یکسویه صدا و سیماست. نزدیک به سه ساعت مطالب نشست دانشگاه تهران در خصوص برنامه هسته ایی کشور ضبط شده که ما آنجا چه گفتیم و شما و همفکرانتان چه پاسخ داده اید. دست کم چند صد دانشجو در آن سه ساعت شاهد و شنونده حرفهای ما بودند و می توانند شهادت دهند که آیا در آن سه ساعت کلامی که در جهت مصالح و منافع ملی کشور و نظام بود گفته شد یا نه؟

جناب شریعتمداری، انگیزه من از نوشتن این نامه به محضرتان بازگو کردن داستانی است که در دوران خردسالی ام که به مدرسه می رفتم اتفاق می افتاد. بعضی وقتها از مدرسه که تعطیل می شدیم در سر راه منزل با بچه های دیگر دعوا می کردیم. من و برخی دیگر از بچه ها هر قدر هم که در دعوا کتک می خوردیم به "بزرگترمان" یک کلام نمی گفتیم. مادرم کشتیارم می شد که "کی تو را به این روز انداخته"، اما یک کلام نمی گفتم. اما برخی از بچه های دیگر بعد از دعوا به "بزرگترشان" مراجعه کرده و به اصطلاح دادخواهی می کردند. حالا جناب شریعتمداری شده داستان من و شما. من و شما بر سر مسئله هسته ایی ، جنگ، آمریکا یا هر مسئله دیگری مجادله مان می شود. بنده در یک سخنرانی ، مقاله یا مناظره مطلبی را می گویم یا می نویسم. جنابعالی هم پاسخ می دهید. اما متاسفانه دعوا فقط میان من و شما نمی ماند. جنابعالی، آقای حمید رسایی و سایر "دلواپسان" توافق ژنو را سال گذشته بدتر از ترکمنچای اعلام فرمودید. بنده اما از توافق ژنو دفاع کردم و از جنابعالی و همفکرانتان این سئوال را پرسیدم که هسته ایی علیرغم این همه هزینه هنگفتی که مستقیم و غیر مستقیم ( هزینه تحریم ها) برای کشور داشته، چه فایده و ثمری اقتصادی برایمان به بار آورده؟ بالطبع شما و دوستانتان هم پاسخ هایی داده اید. اما متاسفانه "دعوا" صرفاً میان من و شما باقی نماند. "بزرگتری" بنام قوه قضائیه وارد مجادله من و شما شد و به شما کاری نداشت اما من را بواسطه آنچه در پاسخ شما در خصوص هسته ایی گفته بودم به اتهام "تشویش اذهان عمومی" و "تبلیغ علیه نظام" به یکسال حبس محکوم نمود. بنده یکسال دوندگی کردم تا با لطف برخی ازمقامات قوه قضائیه حبسم تبدیل شد به 5 میلیون تومان جزای نقدی.

جناب شریعتمداری، این همان حکایت دعواهای دوران مدرسه مان است. نمی شود که شما و دوستانتان هر چه دلتان می خواهد در مورد سیاست های هسته ایی این دولت بگوئید و گفته هایتان مصداق وطن پرستی و انقلابی گری توصیف شود اما اگر کسی سیاست های هسته ایی دولت قبلی را مورد مواخذه قرار دهد گفته هایش مصداق غرب زدگی، شرق زدگی، مزدوری و..... توصیف شود و بعد هم دادستانی انقلاب علیه اش پرونده تشکیل بدهد؟ جناب سردار کوثری هم در برنامه زنده رادیویی هم در مصاحبه با "فارس" علنا می فرمایند که مسئولین قضایی باید با این افراد(یعنی بنده و دکتر شیرزاد) برخورد نمایند. دیگران هم مطالبی قریب به همین مضامین فرموده اند.اگر جنابعالی یا ایشان از مفید بودن آنچه هسته ایی برای کشورببارآورده یقین دارید(که ظاهرا دارید)، پس چرا برای جلوگیری از آنچه که بنده یا دکتر شیرزاد در انتقاد از برنامه هسته ایی می گوییم متوسل به زور می شوید؟ حرفهای بنده یا دکتر شیرزاد در حضورچند صد دانشجو در دانشگاه تهران بود. جنابعالی می فرمایید حرفهای ما درست نبوده و شما درست می اندیشید، بسم الله شما و سردار کوثری،دکتر جلیلی، آقای ثروتی و....بفرمایید که چرا حرفهای ما نادرست و مال شما درست است؟ چرا پای قوه قضاییه را وسط می کشید؟ آیا در کشور های دیگر هم کسانی را که با این یا آن سیاست دولت های شان مخالفت می ورزند یا انتقاد می کنند را خائن، مزدور،صهیونیست،غربزده، وابسته، نفوذی، عامل بیگانه و....خطاب می کنند و خواهان آن می شوند که "قوه قضاییه و یا سایر مقامات دهان آنانرا ببندند"؟

اقتصاد دان
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۲۴
من با آقای زیبا کلام موافق برنامه ی هسته ای به طور مستقیم حدود 300 ملیارد دلار هزینه داشته است و به طور غیرمستقیم بیش از 1000 ملیارد دلار به اقتصاد ما ضربه زده است پس خسارت آن تقریبا با خسارت جنگ برابر است (هاشمی گفت جنگ 1000 ملیارد دلار صدمه زده است)
با 300 ملیارد دلار می شد حداقل 10 ملیون شغل درست کرد .یا اینکه 15 آبشیرین کن در اطراف خلیج فارس ایجاد نمود تا به این روز بی آبی نیفتیم .
اما اقای زیبا کلام توافق هسته ای ممکن نیست.چون بحث فقط هسته ای نیست.بحث حمایت از حزب الله و ... . (271313)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۲۲
اقای اقتصاد دان عزیز حرفهای شما کاملا" حرف دل این ملت است اما کو گوش شنوا .ضمنا"1000میلیارد دلار زمان جنگ را با دلار70 تومان و 1000میلیارد دلار ضرر امروزی را با دلار 3000توما محاسبه کنید .بخدا این انرژی هسته ای همه چیز این کشور را به باد داد .اگر توافق نشود از این هم بدتر خواهد شد. (271373)
اقتصاددان
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۴۹
هم مهن عزیر
در شرایط فعلی بحث ،فقط هسته ای نیست.آیا شما می آیی با کشوری توافق کنی که به صورت صریح می گوید قصد دارد متحدانت را در منطقه نابود کند و در همه ی کشورهای منطقه اقداماتی ایذایی بر علیه کشورت انجام می دهد؟
مطمئنا آمریکا این کار را نمی کند.
بحث هسته ای قبل انقلاب هم بود .در آن زمان کسی نمی خواست اسرائیل را نابود کند پس کاری به ما نداشتند.تازه ما در آن زمان از کشتار فلسطینیها جلوگیری می کردیم و به نفع آنها بود .
پس به انتظار توافق هسته ای نشین که هیچگاه محقق نخواهد شد. (271391)
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۲:۰۹
1-انتقادهای بسیار جدی می توان به سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی در 35 سال گذشته وارد کرد, اما این انتقادها نمی تواند توجیه گر سلطه طلبی آمریکا و اشغالگری اسراییل باشد!2-قدرت های بزرگ و برخی همسایگان ما از تجزیه ایران استقبال می کنند!3-دموکراسی راستین و اخلاقی می تواند ایران را به توسعه و امنیت پایدار برساندو ایران را الگوی جهانیان سازد ولا غیر!4-توافق نهایی صورت خواهد گرفت, اگر اراده ی جدی در واشنگتن برای توافق باشد;این اراده در تهران وجود دارد,امادر واشنگتن وابسته به حامیان اسراییل است (271560)
اقتصاد دان
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۵۳
. . . آمریکا به هیچ وجه دوست ندارد در ایران جنگ داخلی بشود(همانطور که می بینی مجاهدین خلق را از عراق به آلبانی منتقل کرده است).آمریکا همینطور نمی خواهد با ایران وارد جنگ شود اما روسیه دوست دارد بین ایران و آمریکا جنگی در گیرد چون هم ایران شخم بخورد هم قیمت نفت بالا میرود . . . (271397)
جمشید بسم الله
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۰۱
می دونی چا نمی گذارند توافق بشه
چون بعد از توافق گفته می شود عامل اصلی برباد رفتن این سرمایه کیست؟؟؟؟
قدم بعد : این عامل باید در دادگاه ملی محاکمه شود و برود
.
.
. (271403)
یاشاسین اردبیل
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۵۳
مطمئن باشید حتی اگر صددرصد از انرژی هسته ای دست برداریم باز غربی ها دست بردار نیستند. مگر لیبی دست بر نداشت و همه تاسیساتش را بر نچید؟ اما تغییری حاصل نشد. غربی ها دو چیز برایشان در خاورمیانه مهیا بشه دیگه با ما کاری ندارند: انرژی ارزان و امنیت اسرائیل. در این شرایط حتی بمب هم بسازیم کاری به ما ندارند. نمونه اش هند و پاکستان. هر دو کشور از لحاظ انرژی فقیر و با اسرائیل هم کاری ندارند اما بمب هسته ای دارند و غربیها کاری به کارشون ندارند. (271541)
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۳۴
تقوا(عمل به واجبات و دوری از محرمات) حق را از باطل بر انسان آشکار می کند.نوری در قلب انسان قرار می دهد که بینش انسان را نسبت به مسائل بالا می برد.ابن سینا می فرماید:هرگاه در مسأله ای به مشکل بر می خوردم دو رکعت نماز می خواندم و از خدا یاری می خواستم مشکلم حل می شد.به کلیه دوستان عزیز توصیه می کنم نماز بخوانند تا خداوند در شناخت حق از باطل یاری شان کند.چرا که ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات
امروز صحنه،صحنه عاشورا است.فضا غبار آلود است، چه بسا آنجا که ایستاده ایم لشکر یزید است (271551)
جمشید بسم الله
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۳۲
من هم با شما موافقم.ایران از نظر ذخایر اورانیوم بسیار فقیر است .بنابراین ما باید از بیرون اورانیوم وارد کنیم .از طرف دیگر اورانیوم غنی شده از اورانیوم خام ارزانتر است .پس به نفع ماست که اورانیوم غنی شده که به راحتی در بازار وجود دارد بخریم.
حتی در تکنولوژی جدید بدون غنی سازی از انرژی هسته ای استفاده می کنند و برق تولید می نمایند پس از هر صورت نگاه کنید غنی سازی به نفع ما نیست.
ادامه دارد (271376)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۳۵
واقعا منم با اقتصادان موافقم ،هسته اي =نابودي ملت ايران ،فقر،گرسنگي،فحشا،بيچارگي ملت (271420)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۳۸
اینو از کجا آوردی: اورانیوم غنی شده از اورانیوم خام ارزانتر است (271445)
اقتصاد دان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۰۲
می توانی تحقیق کنی.
یعنی اینکه تمام اورانیومهای موجود در ایران تنها برای چهارسال نیروگاه بوشهر کفایت می کند و بعد از آن باید اورانیوم وارد کنیم و از نظر اقتصادی بهتر است اورانیوم غنی شده وارد کنیم.
فروش اورانیوم غنی شده در دنیا بسیار رایج است اما غنی نشده نه.
تازه مگه ما از آلمان صنعتی تر هستیم.آلمان نیروگاههای اتمی خود را تعطیل کرده. (271468)
♠صادق زیبا کلام♠
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۴۷
من با همه چی مخالفم.♫♫♫
لطفاً به من توجه کنید.
من می‌خواهم دیده بشوم.
من با همه چی مخالفم.♫♫♫ (271448)
صادق
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۳:۵۶
عمو به منفی هات توجه کن.البته باید بیشتر میبود ولی بعضیا یا بحساب نیاوردنت یا
نخواستن یه آدم فک کنه مهمه (271578)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۱:۱۶
جناب آقای صادق زیبا کلام هم واقعا صادق است و هم زیبا کلام میگوید و خوب بدانید ملت دوستش دارند شما هر چه می خواهید بگویید . (271584)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۳۲
اگر آقایون که ادعا میکنن ما برای این بدنبال هسته ای شدنیم نه چیز دیگر پس چرا ازبین این همه علم که هیچ مشکلی برایمان نمیساخت باید صاف بروند سراغ هسته ای؟با این همه هزینه؟ (271418)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۱:۱۸
دمت گرم عزیز دل برادر (271585)
شسی
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۴۰
اگه اساتید و دانشجو های ما بجای اینهمه بحث های شروور مشغول تولید علم بودن انرژی هسته ای و امسال مثل اون رو بدون نیاز به کسی توی کشور خودمون تولید می کردیم تو مملکت ما انرژی هسته ای یه چیز جدیدی هست حتی حس کنجکاوی دانشگاهیان رو قلقلک نداده فقط و فقط در صدد تخریب دستاوردهای هسته ای هستند بنظر من باید برید از تولید کننده سوال کنید که ایا انرژی هسته ای و امثال مثل اون بدرد کشور می خوره یا نه (271424)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۴۷
شر و ور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این که شما پای صحبتهای آقایان ایکس و ایگرگ مینشینی چه میگویند و چه نکات پرباری را گوشزد میکنند که این مباحث می شود شر و ور؟ (271514)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۵۷
ايكاش ذره اي به مردم احترام ميگذاشتيد ومسايل مهم ملي را به رفراندم ميگذاشتيد. (271453)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۱:۲۱
آقا حسن منم خیلی وقت التماس میکنم اما کو گوش شنوا .فرمایش شما کاملا متین است اگر این کار را می کردند دیگر نیازی نبود برای آقای زیبا کلام یکسال و نیم حبس تعیین کنند (271586)
ahmad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۱۹
15تا ابشیرین کن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه چی هستند؟ (271546)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۲:۲۴
آقای شیرزاد در این نشست گفته اند که کل ذخایر معادن اورانیم ما در صورت استخراج وغنی سازی کفاف5 سال سوخت هسته ای کشور را میدهداگر این گفته ایشان اشتباه است که آقایان شریعتمداری و کوثری و....اصلاح کنند و اگر درست است نتیجه این میشود که ماهدفمان از فعالیت های هسته ای تولید سوخت هسته ای آن هم فقط برای 5 سال نیست بلکه.......... (271562)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۲۵
چون امثال شما با زور میخواهید بگویید انرزی هسته ای خوب نیست و باید از آمریکا اجازه گرفت و خودتان سرسپرده ی اونها هستید این که دیگه واقعیته (271314)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۶
ببین برادر . . . شما فقط فکر منافع شخصیتون هستید نه مردم.
اینه فرق شما با زیبا کلام (271338)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۱:۲۵
جانمی جان برای این نظر (271588)
آنتی اقتدارگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۳
سند بیار که ایشون زور به کار بردن و گرنه معذرت خواهی کن. (271356)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۱
اقا اصلا اینا سر سپرده، ولی زورشون کجا بوده؟ جز حرف زدن و انتقاد چیکار کردن؟ چرا فقط برای یک نامه باید برن دادگاه؟ (271363)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۴۴
بد دردیه تعصب! (271387)
شهروند درجه ۲
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۱۸
دعا کنیم امثال رضا چشمانشان به همه واقیعتها باز بشه،اگر انرژی هسته ای حق مسلم ماست..خنده و شادی هم حق مسلم ماست.. عدالت و رفاه اجتماعی هم حق مسلم ماست..شما ها ها ها واقیعت رو بایدتو کف کوچه و خیابون رصد کنید نه در فضای مجازی. اقا رضا.. (271410)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۳۷
رضا برای ما مردم و زندگی و رفاه و اشتغال و مسکن مهمه نه انرژی هسته ای .ضمنا" این انرژی هسته سرتا پا زیان است .قطر نیم وجبی سالیانه بیشاز 120000میلیارد تومان از ما بیشتر برداشت میکند ایا از نظر حضرتعالی!ا
120000میلیاد تومان ضرر ،کم هست؟ (271423)
سراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۲۷
شما نظری در مورد بزرگراه تهران شمال نداری راه کاری برای زودتر به اتمام رسیدنش چون رفاه و اشتغال و مسکن وخیلی چیزای دیگه به خطر افتاده (271505)
خط و نشان
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۲۶
هسته ای صنعت نفت ما را نابود کرده است.حتی اگر بلافاصله تحریمها برداشته شود به علت فرسودگی تجهیزات نفتی ما و از دادن بازارهای خارجی تولید نفت برای ما در دوسال آینده صرفه اقتصادی ندارد.
خلاصه اینکه هسته ای ما را به باد داده است (271532)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۲۴
رضا اقای خالتمی در این مورد بسیار عاقلانه کار کرد :در بحث هسته ای کشور دو راه دارد 1--انرژی هسته ای 2--زندگی مردم اقای خاتمی از این دو راه زندگی مردم را انتخاب کرد و هسته ای را فدای زندگی مردم کرد.اما احمدینژاد زندگی مردم را فدای انرژی هسته ای کرد حالا شما مقایسه کنید عملکرد کدام یک برای مردم مثبت بود و در کدام دوره مردم زندگی بهتری داشتند ؟!زندگی که معجزه هزاره سوم به مردم داد فقط و فقط پر از نکبت بوده اما زندگی که اقای خاتمی به مردم هدیه کرد پر از شادی و رفاه بود (271441)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۵۹
نظرت درباره سرسپرده گي روسيه و چين چيه ؟ (271454)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۱:۲۴
منفی ها را بشمار اما با دقت!!! (271587)
ات ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۲۶
جواب ما به افرادی مثل شریعتمداری همان جواب خانم چهل امیرانی همسر محترم شهید بزرگوار حمید باکری است . (271316)
احمد
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۳۱
همه ما بایستی در محضر خداوند پاسخگو باشیم.
و اما آقای شریعتمداری دوران یکه تازی گذشته است. (271324)
شسی
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۴۶
دوران یکه تازی یادش بخیر بخاری نفتی قطعی برق فراوونی بنزین نداشتن ماشین نبودن موبایل هوشمند و تبلت کتونی چینی که پاهام توش یخ میزد خوردن صبحانه چای شیرین ونون و حالا با داشتن اینهمه نعمت حسرتش و میخوریم (271427)
صادق
United States
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۰:۰۸
وای خدا واقعا بعضیا اینا نظرشونه یا میخوان مردم اذیت کنن.پراید افتخاره آخه.یا بنزین سرطان زا (271579)
ایرانی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۳۳
مردم اطلاعات خودشان را از طریق ماهواره ها که حاصل عملکرد غلط صدا سیما است کسب میکنند. وروز بروز وضعیت صدا وسیما بجای مردمی شدن انحصاری پایداری ها می شود. (271325)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۳۴
زنده باد زیبا کلام که مثل همیشه کلام و منطق زیبایی دارن. (271326)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۳
من با آقای زیبا کلام موافقم.
به قول قدیمیها حرف حساب جواب نداره، و چون با منطق و حرف حساب نمی توانند جواب بدهند متصل به زور و تهدید میشوند. وگرنه همه میدانند که انرژی هسته ای تاکنون جز ضرر ،سودی برای ملت نداشته. (271334)
نوروز
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۵
همه درمقابل قانون برابرند
امثال شریعتمداری برابر تر!
درود به دکتر زیباکلام با نفس حق و دم گیرایی که دارن. (271337)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۶
اگر دره ای عرق ملی داشته باشیم ویا بوی مسلمانی داشته باشیم هرگز به سخنان اقای زشت کلام بها نمی دهیم که ان را در رسانه امان منتشر کنیم امثال این اقا اگر در دموکراسی ترین کشورهای جهان بودند با خیانتها وسخنانی که علیه کشورش داشت الان در زندان ابد بسر می برد ایشان از اسنوبر امریکایی سخنان وخیانتش به کشورش بیشتر است تو را به هرکه می پرستید ازاین اقای ضد دین وکشور در رسانه تان ننویسید اینها کمتر از نوری زاد خاین نیستند مگر در مسیله هسته ای بهترینهایمان را ندادهایم که این اقا با دوست خاینش چنین سخنانی (271339)
اقتصاددان
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۴۳
عزیر برادر اگر اجازه می دادند آقای زیباکلام این حرفها را 10 سال پیش بزند که کارمان به اینجا نمی کشید.در شرایط فعلی بیایند آقای زیباکلا را به زندان بیندازند.مردم خودشان به خوبی می دانند چه خبر است و این انرژی هسته ای چگونه شیره ی جانمان را کشیده است .الان گفتن این حرفها آزادی نیست .این حرفها حرف کوچه و بازاری مردم است. (271384)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۴۵
ظاهرا همه دشنام دهندگان و اختلاس گران و مخروبه سازان مملکت...رگ عرق ملی شان زیادی زده بیرون ...خدای خجالت داره... (271426)
شیرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۳۰
حرف دهنت رو بفهم بچه خوشت میاد من به حسین شریعتمداری بگم حسین . . . (271442)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۴۹
عبدالله واقعا"عبداللهی.عرق ملی گرسنه ماندن و زجر کشیدن مردم است ؟.عرق ملی شما بیکاری جوانان تحصیل کرده است ؟.عرق ملی شما ورشکستگی کشور است؟عرق ملی شما فقط انرژی هسته ای است..خائن تویی نه زیبا کلام تو خیلی ماندی عمق فاجعه اقتصادی این کشور را بفهمی .تو عقلت دست امثال شریعتمداری است اما ما با عقل خودمان صحبت میکنیم نه با تقلید از دیگران. زیبا کلام شرایط کشور ،مردم،دین و همه را میفهمد اما شمایید که دین را ابزار توطئه کردید .برو خودتو سیاه کن . (271450)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۰۴
آقای عبدالله! آقای زیبا کلام هیچ ترسی از زندان ندارد وهمیشه حرف حق را زده و برای این حرف حق در دوران حکومت پهلوی مزه ی زندان را چشیده !! البته دموکراسی شما منوط به عربستانه که مخالفین حکومتی را زندان میکنند بخاطر نظر !!! نه آمریکا ! در کشورهای دموکراسی خواه خائنین به بیتالمال را شدیدا مجازات میکنند .انواع فساد دولتی احمدی نژاد 300 میلیارد ارز تخصیصی گم شده فسادهای چند10هزار میلیاردی عظیم ترین زمین خواری ها وبنزین سرطانی همه ی آنها جرم بزرگ محسوب میشود! والبته دروغ گویی که کلینتون باهاش مجازات شد ... (271458)
..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۴۰
از نظر تو و امثال تو همه خائن آمریکایی وطن فروش و ... هستند و فقط شما خودتون رو خوب میپندارید . اپه زیبا کلام دروغ میگفت و یا دارای تهمت هایی که ناروا به ایشون زدید بود(گناهش براتون به کنار) پس چرا مردم رو قسم میدین که به ایشون اعتماد نکنند . یعنی اینقدر از آقای زیبا کلام وحشت دارید ؟؟؟ مردم خودشون اکثریت راه درست رو تشخیص میدن و شما اگه ادعا داری کارت و راهت درسته نیازی به قسم دادن نباید داشته باشی اما خودتونم میدونید که زیبا کلام منطقی و زیبا میگه اما امان از منافعی که برای شما به خطر میوفته (271489)
صادق
United States
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۰:۱۶
اولا یه منفی بهت دادم نوش جوووونت و متاسفانه بیشتر تر از یه منفی نمیشه داد دوما شما تجدید شدی غلط املایی و انشایی و ... زیاد داشتی ما از برکات آقای معجزه یه بخاری بیشتر نداریم وگرنه میدادم به شما سردته دستات میلرزه سوما نظراتت خوب نبود دقت کن عزیزم (271580)
هورام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۷
شايد بهتر باشه مسئله ي هستي اي را به راي گذاشت -- يا شايد آقاي شريعتمداري به جاي تمام مردم ايران تصميم مي گيرند بلا نسبت شما همه مردم خ هستن و شما عاقل حسين آقا -- دارو دسته تو و دلواپسها و اسرائيل و عربستان مخلف توافق هستن - هركس به نحوي ضرر ميكنه !!! راستي از جاسوسان كرات ديگه خبر داري ؟ مثل مريخ (271342)
یادآوران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۷
بنده خدا دکتر زیبا کلام مثل اینکه شما یادتون رفته در مناظزه شریعتمداری و یکی از معتدلترین اصلاح طلبان یعنی کواکبیان یا خباز در تلویزویون سال 89 چطور شریعتمداری آچمز شده بود و نمی تونست حرف بزنه چطور انتظار داری جرات مناظره و جواب دادن منطقی به حرفهای شما را داشته باشه ؟ (271343)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۷
در این کشور ازادی بیان تا دلتان بخواد هست ولی ازادی پس از بیان بستگی داره به اینکه چی گفتی!!!! (271344)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۰۰
مغازت کجاست تا بیایم باهم یک لبو تو شب یلدا بخوریم و دردودل کنیم؟
انگار کنارمغازت خیلی ازحقایقو دیدی که امثال عبدالله پشت نیمکتهای دانشگاه هم ندیده اند. درود برتوهموطن (271518)
لبو فروش
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۲:۲۶
سرت را بچرخون من نزدیک توام دوست عزیز - یلدای شما دوستان مبارک باد (271563)
نا اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۸
آقاي شريعتمداري ، رسايي و بقيه ي تندرورها -- تمام مردم ايران رو نااميد كرديد به حرمت خون حسين خدا نااميدتان كند (271345)
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۳۵
خون حسین ؟؟

خط قرمز اینها فقط منافع و قدرت است والسلام (271488)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۸
عزیزمی
درود بر دکتر زیبا کلام (271346)
حاج محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۱
با سلام و احترام
حرفهای اقایان دکتر زیبا کلام و دکتر شیرزاد (که استاد فیزیک هسته ای دانشگاه شریف و اصفهان هستند )صدای یک ملت است که با تندرویهای عده ای قلیل . . ، در ارتباط برنامه هسته ای به این روز افتاده اند متاسفانه رسانه ملی هیچگاه صدای این ملت را نشنیده و خود در خواب خرگوشی بوده و در دنیای خیالی خود سیر میکند. (271351)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۲
دیشب داشت تو اخبار از احمد شهیدو حقوق بشر انتقاد میکرد .من گفتم شما درست میفرمایین منتها فردا بیایین من شما رو ببرم میدون ازادی بعد شما بلند فریاد بزن یه بنده خدایی امروز کفشاشو کج گزاشته دمه منزلش ااا .بعد ببینم همین نظرو داری اا (271352)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۳
اقای شریعتمداری و طرفدارانش همیشه از قول ملت حرف می زنند در حالیکه ملت شریف ایران این تندروها را اصلا قبول ندارند فقط یک رفراندوم لازم است . (271355)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۳
به شهامت و وطن دوستی استاد بزرگوار هزاران درود (271357)
گوگول
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۱
جناب آقای زیبا کلام!
آب در هاون کوبیدن میدانی یعنی چه؟ فقط شمایید که از حقوق ملت بی پناه ایران دفاع می کنید بقیه فقط شعار می دهند پس یکه وتنهایید ما ملت مظلوم می دانیم شما چه می گویید ولی ....... (271361)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۳۳
خود ملت باید از حقوق شان دفاع کنند حق گرفتنی است (271378)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۳
من شهروند معتقدم چرخ هسته ای با چرخ معیشت مناسب باید باهم بچرخه درسته؟ (271366)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۳۴
منفیها میگن یکیش نچرخه ؟ کدومش ؟؟ (271419)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۲۵
خیر منفی ها میگن این نوع اظهار نظر درست نیست (271482)
هستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۳۴
منفی ها کار شما اقلیت است که با تقلب اینجا رای منفی دادید . مردم میگن هر دو چرخ بچرخه اما اقلیت تمامیت خواه افراطی میخوان فقط هسته ای بچرخه و تحریم باشیم تا قشنگ و حسابی از تحریم کاسبی کنند و پول به جیب بزنند (271487)
سيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۵
ديگر دوران عوام فريبي گذشته است. من فقط يك سئوال دارم: آيا به زعم جناب آقاي رييس جمهور كه قايل هستند همه چرخهاي صنايع در كنار سانترفوزها بايد بچرخد آيا اين اين اتفاق افتاد يا اينكه در شرايط فعلي هم سانتريفوزها خوابيد هم جرخهاي صنايع؟
برادر عزيزي كه هزينه صنعت هسته اي را آورده ايد خوب است منبع آن را هم بياوريد؟
بعضي افراد زندگي خود را در مخالفت مي بينند. يك روز جنگ،يك روز سازندگي،يك روز هسته اي، يك روز مذاكره . هر اتفاقي بيافتد انان مخالفند. (271367)
فرشید
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۱۱
الان کی بادولت سازمخالف میزنه (271408)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۲۲
چرخهای صنایع را اقای هزاره سوم از کار انداخت این از این .اما فقط همه چرخیدن زندگی مردم است فقط (271502)
ایدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۵
اگه بجای هسته ای این همه هزینه را در اشتغال و صنعت و کشاورزی میکردیم و وقتمون را برای مملکت و جوانان و گرانی میذاشتیم حالمان این نبود (271368)
عاشق ميهن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۲۱
هميشه ادم هايي كه از نظر منطق و استدلال كم ميارن بحث رو ميبرن به حاشيه.
اقاي كوثري اگه حرفت حقه ديگه بگيرو ببندت چيه؟؟؟ (271372)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۲۲
دکتر سروش در رابطه با زیباکلام میفرماید: این آقا نه صادق ه نه زیباکلام... (271374)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۱۹
عجب استدلالی! شما همین نوع استدلال رو ببر پیش آقای سروش ببین چی بهت میگه، چه ربطی داره. هرچی می کشیم از دست همین می فرمایند ها و به فرموده ها و حضرت ها و ... هست. (271412)
لبو فروش
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۲۷
حالا مثلا تو طرفدار سروشی؟؟؟؟ (271483)
نوروز
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۲۸
وسط دعوا نرخ تعین نکن
شما بیشک نه چشم دیدن سروش داری و نه زیباکلام

اما لازمه بگم حالا که دکتر سروش در جورج تاون نشسته و صرفا به مباحث روشنفکری دینی و حوزه کلام میپردازه این دکتر زیبا کلام هست که اینجا در برابر قرایت رسمی از منافع ملی و صلاح مردم! ایستاده و البته کم و بیش تاوان میده (271507)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۱:۱۵
آقای سروش منظورشان آن یکی برادر آقای زیبا کلام هست ! (271583)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۳۹
خدا رحمت کنه پدر و مادر شما رو. یه ملت به فنا رفتن واسه هیچ و پوچ. هیچ خیری تو این هسته ای واسه مردم نیست. اگه راست میگید یه رفراندوم برگزار کنید ببینید مردم هسته ای میخوان یا نه؟ جز بدبختی و گرونی و بیکاری چیزی عاید ملت نشده. بزرگان مملکت کاری کنید پیش از آنکه نیاید از دستتان هیچ کار!!!!!!!!!!!! (271382)
رفيعي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۴۴
بنام خدا .
ما وقتي به شما ها نگاه مي كنيم از منظر خود نسبت به گفته هاي شما راي ميدهيم و اين راي ها به لحاظ عدم آگاهي توده مردم از بطن ماجرا با واقعيت همخواني ندارد . و اما اينكه امروز كشور ايران در جهان براي حرف زدن و ابراز وجود بر دانش هسته اي خود تكيه زده است كه اين اقتدار نيز از عزم اين مردم شجاع حكايت مي كند نكته ايست كه نبايد از آن گذشت دوستان من آماده باشيم براي همگرائي با هم و از مطالبي كه بعضيها را خوشحال مي كند و به ما راي مي دهند زياد استفاده نكنيم قديميها گفته اند يكسال بخور نون و ... (271385)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۵۲
در این مملکت چند نفری امثال زیباکلام و مطهری از طرف مردم حرف میزنند میخواهند صدای آنها را هم خاموش کنند . (271395)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۱۳
بهترین کار اینکه در یک نظر سنجی کاملا آزاد و علمی دیدگاه آقای شریعتمداری و جناب آقای دکتر زیبا کلام را عیار سنجی کنند تا بی خود و بی جهت یک نفر آدم خود را نماینده ملت خطاب نکند (271409)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۰۱
شما فکر میکنی اصلا واسه اونا مهمه نظر مردم چیه. چندبار گفتن خودشون و بزرگانشون که مهم نیست یه جوری دنبال اینن که همین یه ذره رو هم جمعش کنن (271433)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۰۲
البته داداش خود شریعتمداری هم میدونه که تنها اقلیت بسیار کوچک هم نظر دارد و بیشتر مردم هم نظر با دکتر زیبا کلام هستند . (271455)
ياوري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۴۷
اقاي دكترزيبا كلام 30 سال نشان داده است.هم صادق و هم زيبا كلام هست.درود به پدرومادرش اسم شايسته اي گذاشته. (271428)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۰۳
بنده قبل ازاینکه ازامثال شریعتمداری ایرادبگیرم ایرادم بیشتر بشما رسانه های اصلاح طلب است که چرا بصورت استدلالی باترفندهای اصولگرایان مقابله نمیکنید مثلا اینکه اینها ازموضوع مخالفت ودشمنی باآمریکا استفاده ابزاری میکنند واصلا درباره دشمنی باآمریکا صداقت ندارند موضوع آمریکا را مرنب توی بوق میکنند تا هرجا برای مدیرتهای به بن بست رسیده شان جوابی نداشتند واز طرف مردم اعتراضیشد بگویند چون ما باآمریکا مخالفیم پس هرکس با مامخالفت کند باآمریکاست . (271434)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۱۹
دشمنی با کشوری اگر ازروی صداقت باشد نشانه هایی دارد که دردشمنی امثال سریعتمداری اصلا دیده نمیشودازجمله نشانه هایش اینست که این نوع دشمنیها معمولا روی یک خط ممتد نیست .آقای شریعتمداری اگر مااسیر استدلالهای شماشویم اگر شما هربلایی برسر این مملکت بیاورید نباید حرفی بزنیم چون آمریکا خوشش میاید نکنه به این دلیل برطبل دشمنی با آمریکا میکوبید آقای شریعتمداری انقدر اردشمنی باآمریکا استفاده ابزاری کردید که مردم به شما مشکوکند (271439)
کلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۴۵
... جهت اطلاع از پیشرفته ترین علومه و نمیفهمم چرا آقای زیباکلام که خودشونو روشن فکر مدونند این رو انکار می کنند...همه ابرقدرت ها انرژی هسته دارند اما فقط برای ما مضر شده؟!! یک مقدار منطق داشته باشید لطفا ... چرا قضیه رو جناحی میکنین!! الان که هم چرخش سانتریفیوژها متوقف شده هم آسایش اقتصادی مردم.روحانی مچکریم! (271447)
کاری ندارم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۷:۱۳
میدونی من اصلا کاری ندارم. سالهاست کاری ندارم. اما
هنوز یادم هست تاید و مواد شوینده در دوران او که رفت حدود 3000 تومن شده بود و الان هزار تومن هست
سکه نزدیک یک میلیون و دویست بود و الان نزدیک یک
هر روز منتظر جنگ بودیم ولی الان نه. (271601)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۰۳
راست میگه هسته ای چیکار کرده واسمون (271456)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۱۵
خداوند بار احساس مسئولیت را از دوش اصلاح طلبان (باطل) برداشته است ولی دارند خودشان و مردم را عذاب می دهند! (271459)
هستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۳۰
هسته چه دستاوردی برامون داشته ؟؟؟؟ (271484)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۵۵
حمید اقا حرفت واقعا" مسخره است.مردم را فقط و فقط افراطیون قدرت طلب ازار میدهند.کسانی مردم را ازردند که در ان 8سال اینهمه فساد ،دزدی،دروغ و مردم را از نون خوردن انداختند .زمام اصلاح طلبان مردمدار هیچکدامم از این نکبتها نبود .همه نکبتها از زیادی خواهی افراطیون است که به ناحق و با کمترین مشارکت مردمی در قدرتند (271492)
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۲۹
احسنت جناب زیبا کلام (271462)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۳۱
شریعتمداری ، تفنگت را زمین بگذار (271463)
من ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۲۴
اقای شریعتمداری اخه سیاسی است اخه اقتصادی است فقط تو مناظره اش هر وقت که کم می اورد یک مرتبه می ره تو بحث فته 88 من یک حرف به اقای شریعتمداری می زنم خدا وکیلی اگر مسله ی 88 اتفاق نمی افتاد می توانستی تومناظره ها شرکت کنی (271480)
ابوالفضل
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۲۵
ادامه تحریمها وعدم توافق صرفابه ضرر اکثریت ملت وانقلاب اسلامی وسود آن اقلیت تمامیت خواه از جمله جبهه پایداری وامثال شریعتمداری ورسایی و......میباشد که از آب کره می گیرند (271481)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۳۱
به نظر من باید یک رفراندوم بذارن بگن مردم ! انرژی هسته ای : آری یا خیر و... (271485)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۳۲
مردم ما کسانی را که دل سوز ملک و ملت هستند را خوب می شناسند . (271486)
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۴۶
همینکه شریعتمداری و کوثری و جلیلی و ثروتی و پایداریها مخالف توافق هسته ای هستند یعنی با این توافق نون خیلی ها آجر میشه. کوبا بعد از 50 سال که مملکتش رو به نابودی کشوند حالا صلح کرده و مردمش از شادی در پوست نمیگنجند. (271491)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۳۸
اشتباه نکن

اونها و سایر دوستان اصولگرایشون مخالف توافق هسته ایی نیستند بلکه دارند خودشون رو مخالف توافق و موافق توسعه هسته ایی نشون می دهند تا در صورت توافق (که انها هم به شدت مشتاقش هستند) خسارت 1000 میلیاردی به کشور و ملت و نسلهای اینده بیافتد گردن اصلاح طلبان و دولت! (271539)
وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۳۶
هرچقدر امسال شریعتمداری با ملت ایران مخالفت می کنند ریزش در بین طرفداران آنها نیز بشتر خواهد شد ... ممنون جناب زیبا کلام (271511)
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۵۶
کاملا مشخصه زیبا کلام مثه سران فتنه بدجوری ترسیده (271517)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۲۱
خیلی ها اینجا میگن چرا جنس بنجل چینی وارد میکنیم. این را بهتره از دولت محترم تدبیر بپرسید چون بعد از تحریمها هیچکس جنسهای بنجل چین رو نمیخریو و در نتیجه وارداتش انچام نمیشد. ضمننا شما که میگید ما با خرید جنسهای بنجل چینی سرسپرده چین چرا جنسهای داخلی رو نمیخرید تا هم از تولید کننده حمایت کرده باشید هم سرسپرده جایی نباشید. (271526)
صادق
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۳۰
کمتر اظهار فضل کن دوست من

ورود بی رویه کالاهای بنجل و ایجاد اشتغال برای کارگران چینی از افتخارات احمدی نژاده
چون با بالا رفتن سرسام آور حجم نقدینگی تورم ایحاد شد جناب معحزه با واردات بی رویه از کشور دوست و برادر چین،ظاهرا جلوی بالا رفتن قیمت تولیدات داخلی ایستاد
اما در حقیقت کمر تولید کننده ایرانی رو شکست
بالا پایین شدن ساعتی دلار هم کمر صادر کننده رو خرد کرد
مصرف کننده ام که کلا به خاک سیاه نشست (271549)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۳۲
بزرگترین مشکل ما داشتن فناوری هسته ای نیست. بلکه زورگویی ابرقدرتهاست و اگر امروز میبینید ابرقدرتها بر س میز مذاکره با ایرانند از سر ترسشان از ایران است و بهتره این اقایون این رو هم درنظر بگیرند که کسی نباید به کسی در زمینه توسعه علمی امرو نهی کنه. (271537)
ن
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۵۰
یعنی واقعا شما فکر میکنی دغدغه ی آقایون علمیه؟ تو علم خیلی چیزا هست که کشور فوری تر بهش نیاز داره. چرا تو خودروسازی و ساختن ساختمان پیگیری علمی نمی کنن که اینهمه مردم خسارت مالی و جانی ندن. (271557)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۵۴
ساده نباشید
روسیه به ما اتم نخواهد داد فقط میچاپه و میدزده از ما. اگر قرار بود نیروگاه اتمی رو تکمیل کنن تا حالا کرده بودن.
آمریکا و انگلیس و اسراییل هم نیروگاه اتمی بهانشونه این روباها افکار دیگه دارن اگه هیچ فعالیت هسته ای هم نداشتیم چیز دیگه رو بهونه میکردن.
ساده نباشید
انرژی هسته ای یه سرابه که ما رو بردن سمتش این روس ها با همدستی آمریکا انگلیس و ... ما به اتحاد داخلی بیشتر از انرژی هسته ای نیاز داریم. (271542)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۳۸
خدایا ما را از " زر زور تزویر " رهایی گردان !!! (271552)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۲:۴۸
از دیدن بعضی نظرها آدم خنده اش میگیره اگه دانش هسته ای داشتیم نیروگاه بوشهرمان را خودمان می ساختیم نه اینکه میلیاردها دلار به روسها میدادیم و کاری 3ساله را 20 ساله و نصفه و نیمه تحویل میگرفتیم (271566)
جواب تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۲:۴۹
شما هم حرف دیگری نداشتید مگر میشه 70درصد مردم فتنه بنامیم پس این اختلاسها فتنه نیست پس جریان انحرافی فتنه نبود کاغذ پاره ها فتنه نبود پس چپاول بیت المال در 8سال گذشته فتنه نبود (271567)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۰:۲۸
آیا در کشور های دیگر هم کسانی را که با این یا آن سیاست دولت های شان مخالفت می ورزند یا انتقاد می کنند را خائن، مزدور،صهیونیست،غربزده، وابسته، نفوذی، عامل بیگانه و....خطاب می کنند و خواهان آن می شوند که "قوه قضاییه و یا سایر مقامات دهان آنانرا ببندند"؟ (271581)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۰:۳۵
باسلام.شما فکرمیکنید گوشی برای شنیدن هست؟ (271582)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۲:۲۳
انرژی هسته ای خوبه ولی نه به قیمت از دست رفتن هزاران شغل و دهها صنعت در دوران احمدی نژاد و تقدیم اونها به چینی ها و از هم پاشیدن هزاران خانواده صنعتگر و کارگر (271589)
کوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ۰۶:۰۱
وای بر حال ما که یک روزنامه نگار!!!! شده آچار فرانسه تئوریسنی مملکت ما،در تمام زمینه ها اظهار فضل داره ایشون....در دولت قبل کارشناس و تئوریسن تمام مسایل بوداعم از اقنصادی،هسته ای،سیاست خارجی و... و اینگونه شد که کار به اینجا رسید وهمچنان ادامه داردخدا به داد ما برسد (271599)