به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۵۲
 
۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۶۰۲۵۱

لیگ والیبال ایتالیا و ماجراي واليبال ايران!

گروه ورزشي: ماجرا از جایی شروع شد که عده‌ای از بانوان ایرانی با تجمع اطراف سالن والیبال آزادی، اعتراض خود را نسبت به عدم اجازه‌ی ورودشان به سالن آزادی اعلام کردند.
43 نفر از بانوان در آن روز بازداشت شدند ولی همگی همان شب آزاد شدند. غنچه قوامی اما پس از این ماجرا مجددا احضار می‌شود و پرونده‌ای برای او تشکیل می‌دهند که به گفته‌ی دادستان کشور محسنی اژه‌ای حکم یک‌ساله‌ی غنچه قوامی هیچ ارتباطی به مسایل ورزشی ندارد و چنین حکمی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی برای وی صادر شده است.

فدارسیون جهانی والیبال با ریاست کراچا اما به‌دلیل بازداشت غنچه قوای و عدم امنیت حضور بانوان در سالن‌های والیبال، میزبانی جام جهانی نوجوانان والیبال را از ایران پس گرفت. در ادامه‌ فدراسیون والیبال ایتالیا در اقدامی بحث‌برانگیز اعلام کرد؛ تیم‌های حاضر در سری A با شعار "غنچه‌ قوامی را آزاد کنید" به میدان خواهند رفت. فدراسیون جهانی تحت فشار برخی کشورها ایران را از میزبانی رقابت‌‌های جهانی محروم کرد.



پایگاه خبری insidethegames یک روز پس از آنکه فدراسیون جهانی والیبال با فشار برخی کشورهای اروپایی، میزبانی رقابت‌های جهانی نوجوانان را از ایران گرفت، گزارش می‌دهد که این فدراسیون با ارسال نامه‌ای به مسئولان سازمان دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک، به آنها "قول داده" که این نهاد ورزشی حقوق بشر را به رسمیت می‌شناسد و بر این اساس، تا زمانی‌که مشکلات مربوط به حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران حل نشود هیچ میزبانی به ایران تعلق نخواهد گرفت.



روز گذشته داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران در حاشیه رونمایی از پیراهن تیم والیبال ارتعاشات‌صنعتی با اشاره به همین فشارها گفته بود برخی فدراسیون‌های اروپایی و در راس آنها اتریش با سازمان دیده‌بان حقوق بشر مکاتباتی داشته‌اند. وی گفت که آنها در تلاش هستند با توسل به ماجرای بازداشت یک زن ایرانی – انگلیسی در حاشیه مسابقات فصل قبل لیگ جهانی والیبال ایران را تحت فشار بگذارند.
مرجع : ايسکا نيوز