به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب : ۶۳۶۱۸

ضرغامي: نمي‌شدموسوي تنها به‌سيما بيايد

گروه سیاسی: رییس سابق صداوسیما گفت: خود آقای کروبی از فضای فتنه جداست و تنها دنباله روی موسوی شده، من این را به خودشان گفته بودم.
ضرغامي: نمي‌شدموسوي تنها به‌سيما بيايد
عزت الله ضرغامی در سومین همایش دانشگاه سدی در برابر فتنه اظهار کرد: شخصیت‌های بزرگ انقلاب در مورد فتنه فرمایشات خوبی کرده‌اند مثل آقای صفارهرندی و شریعتمداری. ما زمانی که مسئولیت بر عهده داشتیم بیشتر عمل می‌کردیم اما حالا یواش یواش می‌توانیم در موردش صحبت کنیم. امروز مساله فتنه و قبحش مشخص شده. رییس سابق صدا و سیما تصریح کرد: فتنه یک گرد و غبار است زمانی که صدام حمله کرد می‌دانستیم باید چه کنیم اما فتنه متفاوت است. همان خواصی که رهبری در فرمایشات تاریخی‌شان سال‌ها پیش در موردشان صحبت کردند بعد از انتخابات سال 88 جواب انتخابات را برنتافتند و اسم تقلب را بیرون آوردند. اصلا از قبل از انتخابات با پخش سرودهای چریک‌های فدایی در استادیوم آزادی و یا شعارهایی که اگر تقلب بشود بیرون می‌ریزیم و یا مصاحبه مکرر آن سرکار خانم (منظور ضرغامي، همسر آيت الله هاشمي رفسنجاني است) که بارها به خبرنگار گفتند اگر اسم کاندیدایمان بیرون نیاید، مردم بیرون بیایند نشان می‌داد که می‌خواهند چه کنند. وی گفت: توصیه مقام معظم رهبری این بود که همه آن 13 میلیون نفر خط و مشی‌ای که بعد از انتخابات ادامه پیدا کرده را ندارند. الان حق و باطل قاطی شده و باید آن‌ها را از هم جدا کنیم. به این می گویند بصیرت. بصیرت بالاتر از آگاهی است.

ضرغامی با اشاره به موضع گیری ناطق نوری در مورد فتنه در 25 بهمن 88 (89 صحيح است) خاطرنشان کرد: با اینکه آقای ناطق نوری از برخی مسائل ناراضی بودند اما بعد از انتخابات در 25 بهمن با صحبت‌هایی که با ایشان داشتم در مورد فتنه موضع گرفتند. برخی از سران کشور نتوانستند این کار را بکنند. فتنه طوری است که بعضی‌ها نمی‌توانند در آن موضع بگیرند. نظر من در مورد آقای خاتمی همین است. وی ادامه داد: من بین موسوی و کروبی فاصله می‌گذارم. موسوی آگاهانه‌تر از کروبی حرکت می‌کرد و آقای کروبی کمتر در جریان مسائل خارج بود. این نظر کارشناسی من است. آقای خاتمی با همه ویژگی‌هایی که داشت و نقدی که خیلی ها به او وارد کردند گرفتار فتنه شد و سخت است که از آن برگردد او تا آخرین لحظه اسیر بازی موسوی بود!

رییس سابق صدا و سیما در ادامه گفت:‌ یادتان می‌آید که خاتمی در یک مجلس بسیار سرد و یخ در حضور چند خبرنگار اعلام کاندیداتوری کرد. دو روز بعد هم موسوی کاندیداتوری‌اش را اعلام کرد. خاتمی نیامد و موسوی او را فریب داد! ضرغامی گفت: امروز بطلان فتنه روشن شده، بعضی ها که فعال فتنه بودند امروز مدعی رهبری و مدیریت کلان کشور شده‌اند. وي افزود: موسوی از من خواست که در تلویزیون سخنرانی کنم با این که تصمیم سختی بود اما من گفتم که اشکالی ندارد و بیایند با کسی مثل آقای حداد عادل چند ساعت صحبت کنند اما او می‌گفت که نباید تنها بیایم،‌ بیانیه‌ای دارم و باید آن را برای مردم بخوانم. نمی‌شد که او را تنها بگذاریم تا بیاید و به همه مردم نظرش را بگوید.
مرجع : ایسنا