به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۵۵۱۵۸

حیوانات اهداکنندگان جدید عضو به انسان

گروه علمی: مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد اندام‌های حیوانی می‌توانند جایگزین اندام‌های انسانی شوند.
حیوانات اهداکنندگان جدید عضو به انسان
به تازگی، اخبار پزشکی امروز گزارشی در دستیابی به موفقیت در xenotransplantation (علم پیوند اندام) ارائه کرده‌اند. دانشمندان از جراحی قلب در برنامه تحقیقاتی از موسسه ملی قلب، ریه و خون (NHLBI) و موفقیت در زنده نگه داشتن قلب بچه خوک در شکم یک انسان گزارش داده‌اند. xenotransplantation یک مسئله‌ای امروزی در دنیای پزشکی است که به دلیل کمبود فلج اندام برای بیمارانی که نیاز به پیوند دارند جایگزین اندام‌های حیوانی به بافت انسانی می‌تواند کمک باشد.

اطلاعات دولت ایالات متحده در پیوند گزارش می‌دهند که به طور متوسط ​​79 نفر در روز پیوند اعضا را دریافت می‌کنند، اما هر روز 18 نفر به دلیل کمبود اندام از دنیا می‌روند. تعداد افرادی که نیاز به اهدای عضو دارند بیش از پنج برابر در 2 دهه گذشته افزایش یافته است. اگر چه برخی از محققان در حال تلاش برای حل این کمبودبا توسعه اجزای مکانیکی هستند اما این روش می‌تواند خطر ابتلا به عفونت، لخته شدن خون و خونریزی در بیمار است.

تحقیقات سلول‌های بنیادی نیز به طور جدی به دنبال جایگزین‌های در حال رشد برای بدن هستند و اولین نمونه شناخته شده استفاده از قطعات بدن حیوانات به جای اجزای بیمار به قرن 17، زمانی که ژان باپتیست دنیس خون یک حیوان را به بدن تزریق کرد آغاز شد.

حیوانات به عنوان گوسفند، خرگوش، سگ، گربه، موش، مرغ و کبوتر می‌توانند برای اهدای پوست به انسان گزینه‌های مناسبی باشند. سوابق پزشکی نشان می‌دهد که xenosurgeons از زمانی موفقیت آمیز بوده است که پزشکان اندام‌هایی از بدن انسان و قورباغه را جایگزین یکدیگر کردند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران