به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۶۶۸۶۸
پروژه‌ اصلي اتاق‌هاي فكر افراطيون و انفعال دولت اعتدال!

چرا عرصه بر اهالي هنر و فرهنگ تنگ‌تر شده است؟

چرا عرصه بر اهالي هنر و فرهنگ تنگ‌تر شده است؟
گروه فرهنگي: يكي از پروژه‌هاي اصلي اتاق‌هاي فكر و عمليات افراطيون عليه دولت روحاني، پروژه تسريع در نااميد ساختن مردم از دولت يازدهم كه عنوان تدبير و اميد را بر خود نهاده، مي‌باشد. اتاق فكر افراطيون اين پروژه را داراي چندين مزيت موازي براي اهداف شوم خود ارزيابي كرده است.

القاي اين موضوع به ميليونها ايراني كه ديديد روحاني فقط شعار داد! و نه تنها هيچكدام از شعارها و وعده هاي انتخاباتي خود را نتوانست عملي كند بلكه اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد، عدم اجراي وعده‌هايي چون رفع حصر (در حوزه سياسي)، ناتواني در مجاز كردن فعاليت اهالي هنر و  بزرگاني چون استاد شجريان (در حوزه هنري)، عدم توانايي در نهادينه كردن آزادي مطبوعات و جلوگيري از توقيف پياپي روزنامه ها (در حوزه فرهنگ)، لاينحل ماندن موضوع هسته اي (در حوزه سياست خارجي) و از همه مهمتر براي قاطبه مردم بحث مشكلات اقتصادي است كه افراطيون در همه موارد تلاش وافر دارند ناكارآمدي دولت روحاني را به مردم و خصوصا راي دهندگان به او اثبات كنند كه مثلا ديديد روحاني نه تنها نتوانست مشكل فعاليت شجريان را حل كند بلكه ما فضا را از دوره احمدي‌نژاد هم بر اهل موسيقي تنگتر كرده‌ايم و در حاليكه در دوره احمدي‌نژاد كنسرت ها برقرار مي شد حالا به راحتي كنسرتهاي موسيقي (حتي موسيقي سنتي و فرزند شجريان را لغو مي كنيم و همسر خواننده ديگر موسيقي سنتي را از روي صحنه پايين آورده و از سالن بيرون مي‌كنيم!) اين اهداف را لابلاي اظهارات برخي از رهبران اتاق فكر افراطيون به خوبي ديده مي شود و به جايي رسيده اند كه علنا بگويند: «مگر این دولت اصلاً قدرتي دارد؟...»

آقاي روحاني سال 92 قول آزادي فعاليت هنرمندان و نويسندگان را داده بود، حالا نه تنها سخنگوي دولتش خواستار توبه كردن استاد مسلم موسيقي ايران براي گرفتن مجوز فعاليت شده!‌ بلكه سالن كنسرت فرزند جوانش (همايون) را هم از او مي گيرند و با ديگر هنرمند موسيقي سنتي (عقيلي) نيز با آن وضع زننده، برخورد مي شود و ... سخن از رفع حصر هم كه به خطوط قرمز بدل شده به گونه‌اي كه با نماينده مجلس را آن مي‌كنند كه حتي انتشار فيلم و تصاويرش هم نياز به «مهندسي» دارد!

سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی ایران كه صدا و سيماي مملكت در ايام انتخات و راه پيمايي 22 بهمن به يادش مي افتد و آهنگ «وطنم» او را صبح تا شب دهها بار پخش مي كند در واكنش به اخراج همسرش که در اجرای کنسرت شهر مشهد او را همراهی می‌کرد از سالن!، با انتقاد از محدودیت‌هایی که به تازگی برای بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی پیش آمده است، می‌گوید: «چندی پیش 3۰ نفر از خواننده‌های موسیقی سنتی و پاپ، از جمله خود من ممنوع‌الکار اعلام شده بودند اما وزارت ارشاد به آن اعتراض کرد و مسئله حل شد. در مورد زنان هنرمندان اما این روند گویا همچنان ادامه دارد و باعث تاسف است.» اين در حاليست كه کنسرت "سالار عقیلی" حدود ۲۰ سال بود که به روی صحنه مي‌رفت و او یکی از خوانندگان ثابت ارکستر موسیقی ملی ایران است اما حالا، همسرش که دف می‌نوازد را در جلوي انظار تماشاگران از سن پایین مي‌آوردند!

اين‌ها و دهها مورد مشابه ديگر، حكايت از فعال شدن اتاقهاي فكر و عمليات افراطيوني است كه كانديدايشان در انتخابات 92 جليلي بود و 4 ميليون راي آورد. آنها با نيم نگاهي به انتخابات 94 مجلس، تحليل كرده اند با نوميد كردن حاميان روحاني از طريق تنگ تر كردن فضاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي سبد آراي اصلاحات و اعتدالي را خالي تر خواهيم كرد و به كمك رانتهاي رد صلاحيت ها، مجلس دهم را با آراي 10 تا 20 درصد مشاركت در تهران تسخير خواهيم كرد!

به نظر مي‌رسد تيم مشاوره اي و رسانه‌اي دولت روحاني نيز آنقدر ضعيف، ناتوان و واداده است كه محال است بتوان ذره‌اي اميد از آنها براي مقابله با رفتارهاي موذيانه طرف مقابل داشت. دولتي كه در حوزه رسانه، مشاوره، اتاق فكر براي مبارزه با خط مخرب و تهاجمي افراطيون هيچ برنامه مشخص و مدوني ندارد و حتي توان در اختيارگرفتن مديريت دو سه خبرگزاري زير مجموعه خود همچون ايرنا (وابسته به وزارت ارشاد) و ايسنا (وابسته به وزارت علوم و جهاد دانشگاهي) را هم ندارد و عنان خط‌دهي آنها را به پايداري‌ها داده، چه انتظاري مي توان داشت؟

اكثر فرمانداران شهرستانها همان تيم احمدي نژادي ها هستند و معاون استاندارش از لغو كنسرت مجوزدارش اظهار مسرت و شادي مي كند!، پرونده بورسيه ها هم كه به كام پايداري ها شد و به محاق رفت!، و پرونده هسته اي نيز همچنان روي ميز است و در حوزه اقتصاد با كاهش بهاي نفت (خصوصا اگر مذاكرات هسته اي به بن بست بخورد و تحريم ها تشديد شوند) اوضاع معيشتي مردم در سال 94 به كام دلواپسان و افراطيون خواهد بود (فشار بر مردم و زجر آنها براي اميال سياسي حضرات، مراد است و ايده‌اآل!)

البته مراد و منظور اين نيست كه آقاي روحاني، شمشير به دست بگيرد و با اين جماعت به ستيز برخيزد. فقط كافيست بر اجراي قانون مملكت پافشاري كند حساب كار دست افراطيون خواهد افتاد. در اين مسير بايد از مجموعه خود آغاز كند. براي مثال كارگزاران و وزيراني كه تاب كمترين مقاومتي در مقابله با خواسته هاي پايداري هاي مجلس را ندارند و با يك اشاره و مترسك به نام استيضاح، يكباره وا مي دهند بايد بازخواست و حتي كنار گذاشته شوند. به قول يك كارگردان سينما، «عقب نشيني از اصول و وعده ها تا كجا؟»

روحاني بايد نيك بداند (كه يقننا مي داند) تداوم اين مسير، تقويت افراطيون را در اجراي برنامه هاي موذيانه‌شان عليه دولت در پي خواهد داشت و نتيجه اش هم گرفتن بدنه اجتماعي از شخص روحاني خواهد بود. دولت روحاني خصوصا در حوزه فرهنگ و سياست داخلي بسيار منفعل عمل كرده است و اين «انفعال» كه به اشتباه «اعتدال» خوانده مي شود، طيف افراطيون را تحريك كرده كه گام به گام پيشروي كنند لذا به نظر مي رسد آقاي روحاني در آستانه دوساله شدن دولتش، از هم اكنون يك ارزيابي و بازنگري جدي بر عملكرد دولتمردانش را برنامه ريزي كند، در غير اينصورت تداوم اين مسير نهايت مطلوب همه كساني است كه براي زمين خوردنش لحظه شماري مي كنند.

اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۸:۵۵
تصور نمی کنید این گونه مقاله نوشتن شما هم بازی در زمین افراطی هاست! دو تا مثال آوردن از لغو دو کنسرت و گفتن این که روحانی کاری نکرده، دقیقا کاری است که مخالفان می خواهند ...

افراطیون خوب فهمیده اند که لازم نیست تک تک صدها کنسرتی که در سال برگزار می شود، را لغو کنند بلکه فقط دو تا را لغو می کنند و بعد مایی که مستعد ناامیدی هستیم، زود خودمان ناامید می شویم ...

اگر تمامی حوزه های فرهنگ و هنر را مورد بررسی دقیق قرار دهیم، متوجه می شویم وزن امیدواری ها بسیار بیش از ناامیدی ها است ... (281137)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۴:۲۸
فکر کنم چون دکتر روحانی برای پرهیز از تنش سیاسی سعی در کوتاه امدن و پرهیز از ناراحتی اصولگراها دارد (281260)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۴:۴۸
بهار حالمان از این همه مظلوم نمایی بهم خورد ضمنا 4 میلیون رای به جلیلی به خاطر دروغ های شما اصلاح طلبها بود که مردم باور کردند ولی حالا کم کم دروغ های شما رو می شود (281269)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۵:۲۹
برو کنار بذار باد بیاد عمو rezaa... (281279)
ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۲۰:۴۲
واقعیت را باید گفت این دولت اصلا با طرفداراش صادق نبوده. مسولان که همه مسئلان سابقند مثل اینکه فقط احمدی نژاد اضافی بوده باز او شجاع که بودو حرف خودشو باور داشت نه مثل این دولت (281374)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۸:۵۷
یه خواهشی دارم: مردم از صبح تا شب دارن اخبار منفی و ناامیدکننده رو می خونن. لازم نیست تحلیل های منفی و مایوس کننده را چاشنی اش کنید آن هم با اتکا به یک برداشت کلی از اوضاع ...

لطفا این ژست «همیشه منتقد» را کنار بگذارید. دیگر جواب نمی دهد. آدم شجاع کسی است که حاضر باشد دو تا طعنه هم بشنود اما واقعیت های مثبت را هم به زبان آورد ... (281138)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۹:۰۲
من فکر میکنم آقای روحانی بعد از توافق هسته ای به این موضوعات توجه بیشتری کند (281139)
ناشناس 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۵:۵۶
من فکر نمی کنم

سالی که نکوست از بهارش پیداست!

بزک نمیر بهار میاد ..............................! (281295)
خاطره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۹:۱۴
توافق هسته ای؟!
حالت خوبه؟! (281345)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۹:۰۳
آقای روحانی نمی دانم برنامه برای مقابله با کارشکنی های مسئولین زیر دست دارید یا نه و بنده در این ملمکت زندگی می کنم هر بار برای کاری به سر سازمانی رفته ام در کمال تاسف دیدم هرکس برای خود رئیس و رئیس جمهور و...غیر می باشد هیچ کس در تابعیت قانون نیست. اصرار کنی می گوید من خودم قانونم و انهایی که قانون تدوین کرده اند برای خودشان است اگر تو باشی در این مرحله کار چه می کنی آیا واقعا" این امر یک فرهنگ در ادارات و سازمانهای ما شده یا بالادستان قدرت کنترل ندارند مگر برای اجرای قانون در این کشور واقعا" در ... (281140)
مهدی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۹:۰۴
تنها راه مشکل اینه که حافظه تاریخی مردم رو تقویت کرد تا دوران پس از خاتمی تکرار نشه ثابت قدم بودن مردم در انتخاب دولت های معتدل افراطیون را از میدان به در خواهد کرد (281141)
جالبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۳:۰۴
منظورت اینه که این شرایط تا ابد ادامه پیداکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تابوده چنین بوده تا باد چنین بادا (281217)
خیلی جالبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۹:۱۶
دوران خاتمی؟!
منظورت دوران تسلیم و پلمپه؟ (281346)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۹:۰۴
آقای روحانی باید یدونه که بیست ملیونی که بهش رای دادن و بیست میلیونی که تو انتخابات شرکت نکردن در صورتی که به وعده هاش عمل کنه و جلوی اقلیت تمامیت خواه که هشت سال به حق و حقوق مردم دست درازی کردن بایسته حمایت اکثریت مطلق مردم را خواهد داشت وگرنه مردم دچار سرخوردگی و بی تفاوتی خواهند شد ، که این نهایت خواسته امثال طائب و احمدی نزاد و کلن افراطیونه. (281142)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۹:۱۱
خب مگه به جز همین مواردی است که شما نام بردید؟ آقای رئیس جمهور بد نیست وقتی با مترو به محل کارشان تشریف میبرند، درد دل مردم را هم بشنوند. چرا ایشان از اختیاراتشان استفاده نمیکنند؟ چرا مدیران لایق تری را بکار نمیگیرند؟آیا با این وضعیت انتظار حماسه ای دیگر از مردم را در انتحابات بعدی دارند؟ بخدا مردم این سرزمین بسیار شریف هستند و خواسته هایشان بیش از این موارد نیست. بهتر است دولتمردان واقع بین بوده و به تحلیلهایی مانند این مقاله بیشتر اهمیت داده، و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند!!! (281143)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۹:۲۵
چقدر ناامید ! برادر عزیزم اگر اینگونه جلو بروی و از روحانی عبور کنی در دامان احمدی نژاد دیگری خواهی افتاد . همین که بدانیم تندرو ها همه امکانات خود را بسیج کرده اند تا این دولت موفق نباشد و در بین طرفداران خود یاس و نا امیدی و این مطلب را به اطلاع مردم برسانیم . خدمت بزرگی به دولت است. شما بعنوان یک رسانه با تحلیل ها و استفاده از روش های نوین میتوانید تنهایی و مظلومیت دولت را برای عموم مردم به ویژه طرفداران دولت نمایان سازی ! (281144)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۹:۲۷
دولت آقای وحانی متاسفانه در یک جنگ تمام عیار با افراطیونی است که این گونه تحلیل ها میتواند بازی را به نفع افراطیون تمام کند. (281145)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۹:۴۶
در بازي سياست گروهي كه حيله و پول و اسلحه و قدرت بيشتري دارد به ظاهر موفق تر است گروهي كه از پول هاي هنگفت به يغما رفته هشت سال قبل برخوردار است و از اخلاق بويي نبرده و دست به هر حيله مي زند و داراي نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي و قضايي مي باشد و از كانون هاي قدرت خارج از دولت حمايت مي شود آيا به نظر شما قويتر به نظر نمي آيد پس مردم بايد با متانت و صبر گام به گام سنگرها را از اين گروه بگيرد وهرچيز را سرجاي خودش قرار دهد پس صبري آگاهانه داشته باشيم (281146)
دور خودمان می چرخیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۳:۳۳
روی این صخره صاف هر چقدر گام بردارید لیز می خورید میایید سرجای اولتان!!!

بفرمایید حاصل 8 سال دولت خاتمی و مجلس کروبی و حمایت قاطع 90 درصدی مردم از دولت واز مجلس چه شد؟؟

باز هم تکرار مکررات و بازی با کلمات و بازی با احساسات جوانان و.......چرخیدن وچرخیدن و....... (281240)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۰۹:۴۹
اگر روحانی واقعا به وعده هایش اعتقاد دارد
1- باید از اطرافیانش شروع کند و دولت را همسو کند
2- از همه اختیاراتش استفاده کند
وگرنه دور دوم بی دور دوم (281148)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۰:۰۱
۸درصدی ها برای دولت اعتدال هرروز بحران سازی میکنند
دولت باید دربرابر افراطیون بایستد (281149)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۹:۲۷
بحران؟!
حالا منتقدین شدن بحران ساز؟!!
احتمالا شما متن سخنرانی های روحانی رو تهیه میکنی که هر دفعه منتقدین سیاستهای دولت رو با یک اصطلاح جدید می نوازد. (281350)
روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۰:۱۹
با تمام احترانی که برای آقای روحانی قائلم به نظرم ایشان هم باتوجه به سابقه شان محافظه کار هستند (281150)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۲
تقصیر خودتونه که فکر میکنید با روی کار آمدن یک رییس جمهور قراره چه اتفاقی بیفته.خیلی از خواسته های شما جماعت تجدیدنظر طلب با اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی همخوانی ندارد و با زرنگ بازی و بدون تمکین به قواعد میخواهند حکومت مداری هم بکنن.آقای روحانی اگر قرار بود قواعد رو رعایت نکنند اصلا رییس جمهور نمیشد.. (281151)
احمدرضایی بابل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۰:۴۴
بیشک هرآنچه درمتن آمده صحت داشته وحقیتابااین عملکردبویژه درنصب مدیران ملت مایوس وازهمین الآن بوی برگشت امثال احمدی نژادبه مشام میرسد.جالبه آقایان اصلاح طلبان دراین وانفسابدنبال انتخابات وچینش نیروهاهستند.آقای روحانی هم مثال احمدی نژادبه بگم بگم افتاده وباملت صادقانه حرف نمیزندکه چالشهای اصلی پیش روی توسعه اقتصادی وسیاسی وفرهنگی چیست؟!بنظرمیآدآنچه جناب طائب فرمدنددردکترروحانی مصداق دارد!!!مشکل دیگرامامهم این دولت داشتن مدیران بی انگیزه وبیدردوبعضاناکارآمداماباحقوق ومزایای بالا......... (281152)
رامین فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۰:۴۵
یا زنگی زنگ یا رومی روم...راضی نگاه داشتن دوجریان مخالف هم یعنی از دست دادن هردوی آنها
اعتدال اینجور که معلوم شد یعنی با ملایمت و بطور آرام و تدریجی خواسته های تند روها را برآورده کردن...البته نه بصورت گازانبری بلکه با زبان نرم و صحبتهای شیک
از گران کردن تدریجی دلار گرفته تا حذف آرام موسیقی و سینما و ...
_______________
جالبه بدونید که در شیراز هم به واسطه مزین شدن به نام سومین حرم اهل بیت(ع)مثل مشهد مجوز برپایی کنسرت و همایش ها و جشنواره های موسیقی را دیگر نمی دهند.. (281153)
امید. سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۰:۴۶
. . . . . . تنها دلیل رای من به آقای روحانی، نشان دادن چراغ سبز به اهالی فرهنگ علی الخصوص موسیقی، خصوصا خسروی آواز ایران استاد شجریان بودد..آقای روحانی برطرف کردن این مسئله کوچک دلگرمی ناچیزی برای مردم میشددد..ماه رمضان آینده را دریاب آقای روحانی!! (281154)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۹:۳۰
شجریان؟!
پس گرانی، بیکاری، مسکن، ازدواج و هزار مسئله دیگر چـــــــــــی؟!
توهم فانتزی داری بابا!!! (281353)
روحانی کیست؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۱:۰۴
مشکل از شماست که نمی دانید روحانی کیست و هدفش چیست؟

شاید در اوایل برای رسیدن به قدرت به حمایت اصلاح طلبان نیاز داشت ولی در حال حاضر ایشان ذره ایی اجساس نیاز به اصلاح طلبان نمی کند و حتی آنها را مانعی بزرگ بر سر راه اهدافش می داند.

سرگردانی شما اصلاح طلبان از این ناشی می شود که خودتان هم نمی دانید چه چیز را می خواهید اصلاح کنید!

هر روز آواره یک کوچه و یک کوی هستید...............! (281156)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۱:۱۶
سلام ،
نویسنده مقاله علی الظاهر درست میگویند، اما توصیه میکنم بازی دیروز تیم ملی با امارات را بنگرند و کمی تعمق کنند! طبق دستور مربی،بچه ها 90 دقیقه دفاع و حمله کردند،و البته دفاع بیشتر بود،و تماشاگر از گل زدن و تدبیر کیروش تقریبا ناامید شده بود،ولی ناگهان دقیقه 90 ضد حمله کار خودش را کرد(صرفنظر از شانس)تدبیر و امید روحانی،شاید مانند کیروش است،ولی باید فوردوارها را عوض کند. (281158)
دادا
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۱:۲۰
جدا از رفتار تندروها؛ در ارتباط با سالار عقیلی مقصر اصلی خود ایشان میباشند. روزی که در یک برنامه زنده تلویزونی که خودم شاهد بودم پذیرفت خانمش پشت صحنه پیانو بزند و خودش جلوی دوربین دلربایی کند می بایست فکر امروز رو میکرد. شخصا آنروز احساس بی تعصبی ایشون نسبت به هنر و خانوادش بهم دست داد. (281160)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۱:۲۸
فضای یاس به وجود آمده درتمام عرصه هارا دولت جدی بگیرد. اگر این فسادها، افراط ها و مشکلات باقی بماند مردم نه درانتخابات مجلس که در انتخابات96 هم یا پای صندوق نخواهند آمد و یا ...
که این موارد مشکلات دولت راچند برابرخواهدکرد. (281164)
suyer
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۱:۴۷
چقدر جالب با کراوات و...دیگر موارد که مال فرهنگ اصیل ایران است موسیقی سنتی بخونی فک کن! (281174)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۱:۵۹
سیاست انفعال در مقابل پررو ها و افراطیون اصلا جواب نمی دهد. باید توی دهن این افراطیون زد که دیگر نتوانند بلند شوند. انفعال و توسری خوردن نهایت ذلت است. امام حسین ذلت را دوست نداشت . ما هم دوست نداریم. با حرف زدن کاری درست نمی شود. دولت واداده محکوم یبه شکست است. دولت کمی از دانشجویان یاد بگیرد که در 16 اذر مثل پتک بر سر افراطیون اوار شدند و خانه خرابشان کردند. (281178)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۹:۰۲
تند نرو داداش مثل اینکه دوران قبل از انتخابات یادتون رفته! گاماس گاماس!! (281341)
هــــــی افسوس.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۹:۳۶
بابا آوار!!
شما اگه مرام امام حسین(ع) رو دوست داشتین حرمت عاشورا و عزاداری رو نگه می داشتین! اعمال امام حسین (ع) یعنی رضایت خداوند. شماها چی؟!
بنیامین نتانیاهو و اوباما و ملک فهد و هر چی آدمکش و جنایتکار مثل ریگی و رجوی هست از شماها راضی هستن!! چون دقیقا کاری رو که اونا میخوان انجام میدید! (281356)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۱۹:۰۱
بنظرم روحانی همه این جریانات رو میدونه و در نهایت هم اقدامات مقتضی رو انجام میده و فکر میکنم درست ترین سیاست در شرایط فعلی همین کار ش باشه اما اینکه مردم چقدر طاقت بیارند خیلی مهمه از جمله خودم هم گاهی از این همه صبر روحانی(کوتاه آمدن)شاکی میشم اما خوب که فکر میکنم بهش حق میدم .امیدوارم زودتر انتخابات مجلس شروع بشه تا فشار روی روحانی کمتر بشه. به رهبران اصلاحات اطمینان کنیم. (281340)
کوچه بن بست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۲۲:۰۴
همین حرفها رو دوران خاتمی هم می زدید ....مردم صبور باشید.....مردم حمایت کنید.....

تا اینکه بعد از 8 سال خود اقای خاتمی جفت دستهایش رو بالا آورد وگفت" رییس جمهور تدارکاتچی بیش نیست"!!!

اگر در دوران احمدی نژاد قانون اساسی اصلاح شده واختیارات رییس جمهور زیاد شده ما بی اطلاعیم (281387)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۲۲:۲۵
ما فقط بین بد و بدتر،بد رو انتخاب کردیم
از اول هم هیچ امیدی به بهبودی اوضاع نداشتیم
از ریس جمهور توافقی انتظاری نداریم (281392)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۲۲:۴۷
از خواندن کامنت هایی که خود را طرفدار دولت امید میدانند ناامید شدم دیدم ناخواسته با توپ پایداری بازی نمودید .اگر هدف مجلس افراط سعی در ناامید کردن ملت باشد سخت در اشتباه هستند، چون ما از 88 تا کنون زیر بار این گروه نابخرد نه تنها له نشده ام بلکه بسیار استوار و صبورانه در انتظار آینده نشسته ایم تا یکی پس از دیگری سنگر های از دست داده را پس بگیریم ،ما با انتظار خواب خوش را از گروهگ پایداری خواهیم گرفت.هوای بهاری، در آینده نه چندان دور است. (281395)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ۲۳:۱۰
بهار جان ،سری به سایت تیک بزنید و عکس های طرفداران داعشی را در غزه ببینید خیلی جالبه.. (281400)