به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۰۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۵۲۸۱۸
زنجانی هر روز یک بازی جدید در می‌آورد

قصه بابک زنجانی، قصه پر پیچ ‌و خمی است

گروه سياسي: وزیر دادگستری گفت: بدهی بابک زنجانی کاملا روشن است و حدود 2 میلیارد و 600 میلیون یورو است که پولی که وی در داخل کشور دارد جوابگوی این مبلغ نیست که حدودا به 2000 میلیارد تومان هم نمی‌رسد. بدهی کلی وی مبلغی در حدود 8600 میلیارد تومان است که کمتر از یک سوم این پول در داخل است و مابقی پول مشخص نیست در کجا است.
قصه بابک زنجانی، قصه پر پیچ ‌و خمی است
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با بیان این که بابک زنجانی همکاری لازم را با ما نمی‌کند، گفت: این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده البته عده‌ای هم از خارج از کشور اعلام آمادگی کرده‌اند که بدهی وی را می‌پردازند؛ بنابراین پرونده بابک زنجانی بسیار پیچیده است و ما باید حواسمان جمع باشد تا رودست نخوریم؛ چرا که شاید کسی نقشه‌های دیگری داشته باشد. به طور کلی ماجرا بسیار فنی است و مردم می‌گویند که این قصه، قصه پرپیچ و خمی است و تمامی قوای سه‌گانه در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کنند.

همچنين یک عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس در پرونده میلیاردر مشهور گفت: فردی که ادعا کرده بود قصد پرداخت بدهی بابک زنجانی را دارد با هماهنگی شخص او و به منظور انحراف در پرونده این پیشنهاد را داده بود. امیرعباس سلطانی تصریح کرد: اتفاق خاصی در پرونده زنجانی نیفتاده و با هیچ پیشرفتی در این مورد مواجه نبوده‌ایم.
نماینده بروجن در مجلس با بیان اینکه زنجانی با خیال راحت همه را به بازی گرفته است، گفت: 90 درصد اموال این آقا در ترکیه، تاجیکستان و سایر کشورهاست و جایش امن است. تنها چند درصد اموال زنجانی در ایران است که متاسفانه هرکدام چندین صاحب دارد و بلاتکلیف است. در این میان، تنها دولت و ملت هستند که به خاطر عدم دریافت پول خود ضرر می‌کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه زنجانی هر روز یک بازی جدید در می‌آورد، گفت: سه هفته پیش فردی ادعا کرد که می‌خواهد بدهی‌ها را پرداخت کند اما مشخص شد که این یک بازی است که با هماهنگی شخص زنجانی انجام گرفته است. وی افزود: اینها به دنبال ایجاد حاشیه و منحرف و خارج کردن پرونده از مسیر اصلی خود بودند. سلطانی با بیان اینکه بابک زنجانی احساس خطر نمی‌کند و به او سخت نمی‌گذرد، درباره رضا ضراب و ارتباطش با بابک زنجانی نیز گفت: زنجانی و دوستانش یک تیم هستند. رضا ضراب در دادگاه گفته است که مدیر تحت فرمان زنجانی بوده و هیچ اختیاری نداشته است.
مرجع : ايسنا