به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۶۱۵۴۸

طلسم شكست، فرهادي وزير علوم شد

گروه سياسي: پس از استيضاح وزير علوم (فرجي دانا) و ندادن راي اعتماد مجلس اصولگرا به دو گزينه پيشنهادي، سرانجام امروز محمد فرهادي با 197 راي موافق در مقابل 28 راي مخالف و 10 راي ممتنع راي اعتماد گرفت.
طلسم شكست، فرهادي وزير علوم شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح روز چهارشنبه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمد فرهادی را برای تصدی وزارت علوم در دستور کار قرار دادند. دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور به منظور دفاع از محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم در دقایق اولیه آغازصحن علنی با استقبال محمدرضا باهنر و جمعی از نمایندگان وارد مجلس شد و سپس به سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهور در صحن علنی مجلس از وزرای سابق پیشنهادی وزارتخانه علوم و تحقیقات و فناوری تشکر و ابراز امیدواری کرد که آنها در مناصب و مسئولیت‌های دیگر برای مردم عزیز کشورمان ادای وظیفه کنند. رئیس جمهور را جهانگیری، معاون اول، نهاوندیان رئیس دفتر وی، فرهادی وزیر پیشنهادی، مجید انصاری، معاون اول پارلمانی رییس جمهور، حسین فریدون، دستیار ارشد رییس جمهور، دهقان، وزیر دفاع، علوی، وزیر اطلاعات، ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، نجفی، سرپرست وزارت علوم و صادق، مشاور رسانه‌ای رییس جمهور همراهی کردند.

پس از سخنان رییس‌جمهور مخالفالفان موافقان محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم اظهار نظرهای خود را آغاز کردند. روحانی نیز پس از سخنان خود و در حالی که علی مطهری به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی در حال صحبت بود جلسه را ترک کرد.