به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۵۶۴۱۸
سعید عبدولی برنز گرفت؛

اعتراض عبدولی در روی سكوی مدال‌ها

گروه ورزشی: سعید عبدولی با کسب مدال برنز اولین مدال تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی اینچئون را کسب کرد.
اعتراض عبدولی در روی سكوی مدال‌ها
به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون، سعید عبدولی ، نماینده وزن 71 کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز مقابل کریشانکات یاداف از هند به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه‌ 6 بر صفر حریف خود را شکست داده و به مدال برنز این بازی‌ها دست یابد. عبدولی پس از این مبارزه به علت تنگی نفس روی تشک کشتی دراز کشید و برای بهبود حال او دستگاه اکسیژن آوردند.

سعید عبدولی در کشتی رده‌بندی حریف هندی را در 30 ثانیه 4 بار فیتو زد و 8 امتیاز گرفت اما داوران امتیازها را از او گرفتند. کشتی صفر بر صفر دنبال شد! در ادامه عبدولی حریفش را به پل زد و خاک کرد و 4 امتیاز گرفت. او در وقت دوم هم حریفش را خاک کرد و 2 امتیاز دیگر هم کسب کرد و در نهایت 6 بر صفر به پیروزی رسید.

عبدولی که دو طلای جهان در سال‌های 2011 و 2009 و همچنین مدال دو مدال برنز آسیا در سال‌های 2009 و 2014 را در کارنامه خود دارد در رقابت‌های صبح امروز (سه شنبه) در دور اول استراحت کرد و سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ماکسات یرژپوف از قزاقستان چهار بر یک به برتری دست یافت. نماینده 71 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران سپس در مرحله نیمه نهایی مقابل جی هیون یونگ از کره با ناداوری کاملا واضح 9 بر 6 بازنده شد تا از رسیدن به فینال باز ماند.

گفتنی اینكه در هنگام توزیع مدالها، عبدولی سكو را به خاطر ناراحتی از قضاوت ها ترك كرد كه در پی درخواست های مسئولان برگزاری، وی مجددا روی سكو برگشت اما همچنان حالت اعتراض داشت و نزدیك سه كشتی گیر دیگر، برای عكس یادگاری نشد.

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۴:۴۳
واقعا در حقش نامردی كردند. حقش طلا بود. (253434)
________
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۴:۵۲
خسته نباشی قهرمان (253436)
نجات کارون...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۵:۰۳
پهلوان عبدولی ... (253438)
محمد صادقی ـ قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۵:۰۵
واقعا برای کمیته داوری خجالت بار بود این داوری
عبدولی در نظر ما ایرانی ها طلایی است .
واقعا از این افتضاح تر نمی شد. (253439)
benjamin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۵:۱۰
این هم ملت بافرهنگ کره جنوبی!!!!! اینا فقط در ظاهر یه چیزایی رو رعایت میکنن ولی وقتش که برسه نشون میدن چه گرگایی هستن. خدا نابودشون کنه به خاطر این ظلم آشکار (253440)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۲۳:۲۱
باز هم ایرانی و باز هم احساساتی شدن و از روی احساس حرف زدن .بخاطر یک مدال کشتی باید خواستارنابودی یک ملت شد .بعد هم چه ربطی به ملت کره دارد یک داور ناداوری کرده یم ملت باید نابود شود (253576)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۵:۳۴
واقعا قلبم درد گرفت ... هميشه بايد از تبعيض و نابرابري و بي عدالتي ضربه بخوريم
چه تو خود كشورمون چه خارج از كشور ... (253442)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۵:۵۹
مرسی دلاور
واقعا مردی مرددددددددددددد (253451)
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۷:۲۰
باز هم عبدولی المپیک و بعد هم اسیا واقعا چرا عبدولی !!!!!چرا باز هم این همشهری ما باید قربانی ناداوری بشود !!!!!! هر وقت دکتر خادم برای یک کرسی در فیلا کاندید میشود ولی از داخل کشور خودمان زیراب او را میزنند باید منتظر همچین اتفاق های تلخی هم باشیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (253471)
حمید الف
Europe
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۷:۴۶
واقعاً مسئولین فدراسیون کشتی باید از کره شکایت کنند و حق این دلاور را بگیرند . (253480)
بستان ابادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۸:۰۳
اتفاقا كار خوبي كرد ممنون پهلوان-مستقيم تماشا ميكردم . (253488)
مریم
United States
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۸:۳۷
کره ای ها بااین کارشون خودشون رو مسخره تمام دنیاکردن،همه دنیا دیدن که چطور عبدولی حریفش ومث خل به زمین چسپونده بود،واین کشتی که گرفته شد هیچ وقت ازذهن مردم تمام دنیاپاک نمیشه ومسولین هم باید پیگیری کنن اخه تاکی باید اینقدر تابلو حق ایران رو بخورن تاوقتی ازحقمون دفاع نکنیم همینه. امروزحالم ازهرچی کره ایه بهم خورد خدالعنتشون کنه .اقای عبدولی شماهم هیچ ناراحت نباش همه جوانمردی غیرتت رو به چشم دیدن دمت گرم گل کاشتی (253495)
هروي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۸:۵۲
در حقش نامردي شد (253500)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۹:۵۲
چی بگم،که دردمون یکی ،دوتا نیست (253520)
مهزادی-لنگرود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۲۰:۴۷
شانس آوردند که داور سوت زد و گرنه عبدولی با فیتو هیون جانگ را تا دم در خونه شون می چرخاند!!! سعیدجان یه کم مراعات می کردی، نا سلامتی آقای جانگ طلای المپیک آتن را برای کشورش آورده بود، خب کره ایی ها هم مدیونش بودند دیگه... (253533)
امیر
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۲۱:۰۷
چه قهرمانانه روی سکوی برنز جلوه می کردی و چه خار صفت و ذلیل کشتی گیر کره ای به تو نگاه میکردی وقتی خواست تا برای عکس یادگاری در کنارش باشی
چه نگاه مردانه ای داشتی ......... (253538)
میثم میرزائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۲۱:۱۲
داش سعید همیشه دوستت داشتیم


همیشه ی قهرمانی واسمون

بیا که همشهریات تو اندیمشک منتظرتن (253540)
پوریا قنبری شوشتر خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۲۲:۴۲
فرزند بزرگ ایران عزیز واستاد خوب ورزش پهلوانی واخلاقی سرزمینم تورا دوست داریم وتوبرای ما از المپیک گذشته قهرمان هستی وخواهی بود. کشتی گیر نوجوان به تودرباشگاهش افتخار می کند. (253563)
هیراد
United States
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۲۳:۳۱
متاسفانه طوری برخورد میشه که انگار ناداوری فقط برای ایرانه! عکس العمل این فرد روی سکو بسیار غیرحرفه ای بود. متاسفانه بعضی ها روح ورزش رو نادیده میگیرند. (253580)