به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۷۲۴۸
نامه وارده

توزيع زجرآور گاز مایع در شهرستان دهلران

گروه جامعه: شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام با صادرات روزانه ۱۵۰هزار بشکه نفت و میادین متعدد نفت و گاز، قطب اصلی تولید نفت در غرب کشور است اما مردم این شهرستان باید برای تامین سوخت از روش باستانی! سیلندرهای گاز مایع استفاده کنند.
گذشته از معایب این روش و ناراحتی‌هاي جسمی حاصل از حمل و نقل سیلندرهای گاز و بروز صدمات بدنی در نتیجه برداشتن سیلندرهای گاز بخصوص برای بانوان و افراد مسن، باید به مشکل دیگری اشاره کرد که جدیدا شیوع پیدا کرده و آن مشکل عبارت است از عمر کوتاه سیلندرهای گاز. یعنی سیلندر ۲۵کیلویی گاز مایع که در سالیان گذشته جوابگوی مصرف معمولی یک ماهه یا بیشتر یک خانوار ۴نفره بود ؛ در چند ماه گذشته، در طی ۳ الی ۷ روز خالی مي‌شود و این سوال مطرح مي‌شود که چرا سیلندر گاز که قبلا به مدت ۳۰ الی ۴۵ روز نیازهای سوختی یک خانوار ۴نفره را برطرف مي‌کرد، جدیدا در ۳ الی ۷ روز ویا نهایتا ۱۰روزه خالی مي‌شود؟

البته این سوال را ازنمایندگی توزیع گاز بوتان بارها پرسیده ایم و جواب گرفته ایم که وزن سیلندر همان ۲۵کیلو است و هیچ کاهش وزنی رخ نداده است. اما این جواب به هیچ وجه قانع کننده نیست، چون این سوال مطرح مي‌شود که هرچند وزن سیلندر گاز همان ۲۵ کیلو است، ولی آیا ۲۵ کیلوگاز مایع است یا گاز دیگر، مثلا اکسیژن؟

محتمل ترین جوابی که به ذهن شهروندان مي‌رسد اینست که سیلندرهای گاز به جای آنکه از گاز مایع پر (شارژ) شوند با گاز دیگر مثلا اکسیژن پر مي‌شوند و نتیجه آن مي‌شود که اولا وزن سیلندر گاز همان ۲۵کیلو است و کسی نمی تواند شرکت گاز یا نمایندگی توزیع گاز را متهم به کم فروشی نماید و دوما سیلندرگاز خیلی سریع ودر طی چند روز خالی مي‌شود.

برای حل این مشکل بارها با نماینده مردم در مجلس و فرماندار دهلران تماس و مکاتبه کرده ایم اما متاسفانه رسیدگی صورت نگرفته است. لذا تصمیم گرفتم از طریق سایتهای مختلف( الف، بهار نیوز و عصر ایلام ) این مشکل را به گوش مسئولین و به ویژه مسئولین توزیع گاز مایع برسانم. البته ممکن است که کیفیت گاز مایع مشکل داشته باشد و نمایندگی توزیع دهلران مقصر نباشد، اما بهر حال هزینه و زحمت ناشی از آن را مردم رنج کشیده دهلران پرداخت مي‌کنند که به هیچ وجه منصفانه نیست. این مردم که در طول ۸سال جنگ تحمیلی از خانه و کاشانه خود آواره شده و با تقدیم     ۲۳۹شهید والامقام، پایبندی و اعتقاد خود به نظام را ثابت کرده اند انتظار دارند که مسئولین هم صدای آنها را بشنوند.

عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۳:۲۸
باسلام
ذهلران ذومين شهر استان ايلام است كه از نظر جغرافيايي جزء جله خوزستان است و داراي منابع عظيم گازي و نفتي است و روزانه دهها هزار بشگه نفت و گاز بوسيله لوله به استان خوزستان منتقل ميگردد. اين شهرستان از نظر وسعت يكي از وسيع ترين شهرستانهاي كشور نيز ميباشد و دشتهاي بزرگ آن مثل دشت عباس، اكبر و موسيان سالانه مليونها تن محصولات ارزشمند كشاورزي تقديم ملت عزيز ايران مينمايند بطوريكه ميتوان گفت در بستر دهلران كشاورزي و در زير بستر آن نفت و گاز موج ميزند اما متاسفاته مردم آن از منابع عظيم نفتي خود ... (215819)
مهران
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۲:۳۵
با سلام
انشا الله امسال با پیوستن شهرستان به شبکه گاز شهری از این نعمت بهره مند خواهند شد اما باید در خصوص مطب نوشته شده شما چند نکته را یاداور شوم ایا میدانید که گاز مایع وقتی با اکسیژن خالص ترکیب شود شعله ور میشود پس چرا بدون داشتن اطلاعات به دیگران تهمت میزنیم ضمن اینکه سیستم شارژ سیلندر به گونه ای است که امکان اضافه نمودن هیچ موادی به ان امکان پذیر نیست لطفا بدون داشتن سند و مدرک بیهوده ذهن مردم را با شایعات بی اساس پر ننمایید و قبل از دادن خبر کمی تحقیق کنید و دلیل قابل قبولی را بیان کنید (216127)