به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۶۶۶۱۵
جامعه «لكنت‌گرفته» و يك آقازاده شجاع؛

اگر مرتضی مطهری پدر علی مطهری نبود!

...آيا طرح يك سئوال در باره مبناي قانوني 5 سال حبس دو كانديداي انتخابات سال 88 در جامعه «لكنت‌گرفته» ايران و حتي وكلايش! توسط يك نماينده كه همت كرده همراه اين «لكنت سراسري» نباشد، پاسخش حمله، توهين، غوغاسالاري و ... است؟
اگر مرتضی مطهری پدر علی مطهری نبود!
لیلا واحدی

گروه سیاسی: حواشی نطق شجاعانه علی مطهری در روز یکشنبه سياه مجلس، همچنان ادامه دارد. این روزها فرزند ایدئولوگ نظام جمهوری اسلامی، پسر نوحی شده است که در تلاش است تا خاندان نبوتش را گم کند! سیل هجمه‌هاي تندروها و رسانه‌هاي منتسب به آنها در حالی علی مطهری را فارغ از خاستگاه و گرایش‌هاي سیاسی اش مورد هدف قرار داده اند که اساسا مشخص نیست این پسر نوح با کدام بدان نشسته است که به زعم رادیکال‌هاي راست خاندان نبوتش در حال گم شدن است؟

علی مطهری در خانواده يكي از روحانيون سطح اول جمهوري اسلامي متولد شده و در همین کشور رشد کرده، درس خوانده و دکتری گرفته است و تا به امروز نیز هیچ سندی مبنی بر ارتباطش با سیا و موساد و جورج سورس! رونمایی نشده است. پس این بدان که بوده اند که علی مطهری در اثر نشست و برخاست با ایشان از راه بدر شده است؟ برادران مطهری؟ خواهران یا داماد خانواده مطهری؟ رفتار نمایندگان در قبال علی مطهری در مجلس و هجمه‌هاي رسانه‌هاي اصولگرا به وی دلایل متعددی مي‌تواند داشته باشد دلایلی که برخی از آنها اساسا در رسانه‌ها قابل بحث نیست و برخی دیگر را مردم به وضوح مي‌دانند.

‫1- پس از گذشت حدود 5 سال از حصر دو كانديداي رياست جمهوري انتخابات ۸۸ و به ویژه پس از انتخاب حسن روحانی گروهی از رجل سیاسی ایران جرات یافته و به طرح موضوع رفع حصر پرداختند‬، علی مطهری هم جز این افراد بود که به واسطه نوع گرایش و خاستگاه خود که بیشتر به اصولگرایان نزدیک بود، مورد توجه قرار گرفت و با گذشت زمان به پرچم دار اصلی رفع حصر تبدیل شد. مواضع قانونی علی مطهری چون در حمایت از سران به اصطلاح فتنه بود از دید تندروها، غیرقانونی تلقی شد و هجمه هایی که پس از سوال از احمدی نژاد قوت گرفته بود، شدت گرفت و در نهایت به مشت و فریادی تبدیل شد که یکشنبه سياه مجلس را رقم زد. در حقیقت مهاجمان مطهری بیش از آنکه از مطالبه رفع حصر خشمگین شده باشند از مطالبه گر این خواسته دلی پرکینه دارند.

این عده که در طول سی و پنج سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره انقلاب و نظام، امام و شهدا و رهبری را تنها از آن خود دانسته و خویش را تنها مفسر سخنان امام و تنها میراث دار شهدا مي‌دانند و حتی اصول اولیه اسلام و منافع ایران را هم در مواقع لزوم مصادره به مطلوب مي‌کنند، نمی توانند حضور وزنه ای چون علی مطهری را در اردوگاه حریف تاب بیاورند و از جاری شدن مطالبات اصلاح طلبان بر زبان مطهری اصولگرا چنان بر مي‌آشوبند که حرمت مجلس را نیز نگه نمی دارند.

رادیکال‌هاي جناح راست به خوبی ارزش‌هاي علی مطهری را مي‌دانند و وقتی نمی‌توانند افراد چون او را زیر پرچم خود داشته باشند به هر خفتی تن مي‌دهند تا صدای او به گوش کسی نرسد. تندروها وقتی مشاهده مي‌کنند که علی مطهری حرف و خواسته ای به حق و قانونی اما در خلاف جهت منافع آنان دارد در سایت‌ها و روزنامه‌هاي خود انواع تهمت‌ها را نثار او مي‌کنند. او را به «شومن»ی متهم مي‌کنند که درصدد کسب شهرت و معروفیت است، یا در تهمتی مضحك، دلیل اعتراضات او به نقض قانون را به آرزوی ناكام رهبر شدن پدر شهیدش ارتباط مي‌دهند!

‫2- معترضان علی مطهری در مجلس کم و بیش از مواضع او در قبال حصر و سران معترضین آگاه بودند، اما چه اتفاقی افتاد که تکبیرها و تحسین‌هاي پنج دقیقه ابتدایی سخنان مطهری به مشت‌هاي گره زده و فریادهای مرگ بر منافق دو دقیقه انتهایی تبدیل شد. بدون شک این نوع اعتراض و حواشی پس از آن در یک لحظه اتفاق نیافتاده است و گویا برخی نمایندگان چند صباحی بود که در حالت آماده باش به سر مي‌بردند تا به محض شنیدن نا‬م‌های میرحسین و کروبی در صحن علنی مجلس، به صورت خودجوش (!) از جا برخیزند و حرمت نهادی را نادیده بگیرند که از منظر بنیانگذار انقلاب راس همه امور است.

در جامعه ایران متاسفانه عده ای از مردم تاب و تحمل نظرات و عقاید مخالف را ندارند و اکثریت نمایندگان مجلس امروز هم به هزار دلیل گفته و ناگفته از همین طیف انتخاب و نماینده شده‌اند، و با رفتارهای سخیف خود مجلس (كه عنوان اسلامي را هم يدك مي‌كشد) را از شانیت انداخته اند. و با اقدامات نابخردانه خود قوه مقننه را دست مایه طنزهای مجازی و حقیقی تلخی کرده اند که نمایندگان مجلس پس از محکومیت حوادث پاریس علی مطهری را مورد ضرب و شتم قرار دادند!

هرچند انتظار رفتار دموکراتیک از آن گروه از نمايندگانی که دموکراسی را کالای لوکس و فانتزی وارداتی مي‌دانند و حتی در مواردی این اصل مترقی را زیر سوال مي‌برند، انتظار معقولی نیست اما حداقل انتظار مي‌رفت حضرات نماینده پس از گوهر افشانی! خود در مجلسِ، رسانه‌هاي خود را برای حمله به مطهری تحریک نکنند و حرمت قلم‌ها و صفحات خود را نگه دارند، اما گویا این هم انتظار زیادی از افراطیون راست است و موضع گیری صفحات روزنامه ها و تریبون‌هاي رسمی کشور علیه مطهری عمق عصبانیت تندروها را نشان مي‌دهد.

3- پس از مرور تمام جبهه گیری‌هاي شخصیت‌هاي مختلف علیه مطهری سوالی ساده اما عمیق ذهن را درگیر مي‌کند که اگر علی مطهری فرزند مرتضی مطهری نبود و مرتضی مطهری پاره تن بنیانگذار انقلاب نبود و امام خمینی مراد این عده نبود، با علی مطهری چه برخوردی مي‌شد؟ چه تهمت‌ها و تهدیداتی متوجه او مي‌شد؟ و آیا اساسا امنیت جانی او به خطر نمی افتاد؟ پاسخ این پرسش‌ها را وجدان آگاه جامعه بهتر از هر سیاست مداری مي‌داند.

وجدان آگاهی که حضرت امیر در نامه خویش به مالک اشتر که برای حکمرانی مصر مي‌رود چنین در موردشان مي‌فرماید: «ای مالک برای كسانی كه به تو نیاز دارند، زمانی معین كن كه در آن فارغ از هر كاری به آنان پردازی. برای دیدار با ایشان به مجلس عام بنشین، مجلسی كه همگان در آن حاضر توانند شد و، برای خدایی كه آفریدگار توست، در برابرشان فروتنی نمایی و بفرمای تا سپاهیان و یاران و نگهبانان و پاسپانان به یك سو شوند، تا سخنگویشان بی هراس و بی لكنت زبان سخن خویش بگوید. كه من از رسول الله(صلی الله علیه و آله) بارها شنیدم كه مي‌گفت: پاك و آراسته نیست امتی كه در آن امت، زیردست نتواند بدون لكنت زبان حق خود را از قوی دست بستاند.»

با اين مبنا و ادعاي پيروي از علي (ع)، اين پرسش اساسي باقي مي‌ماند كه آيا طرح يك سئوال در باره مبناي قانوني 5 سال حبس دو كانديداي انتخابات سال 88 در جامعه «لكنت‌گرفته» ايران و حتي وكلايش! توسط يك نماينده كه همت كرده همراه اين «لكنت سراسري» نباشد، پاسخش حمله، توهين، غوغاسالاري و ... است؟ جز اينكه باور كنيم در عرصه استدلال و منطق، پاسخي براي آن ندارند؟ واقعا جز اينست؟

بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۱:۲۸
مطهری رو قهرمان نکنید (280207)
irani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۰۸
آقای مطهری سالهاست قهرمان بوده اند. بخاطر صداقت و شجاعتی که فضای چنین مجلسی رو شکسته.
اگر کمی صادق باشیم باید به شجاعت و انصافشون آفرین بگیم... (280297)
رای دهنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۰۲:۳۸
این مجلس را باید سال94 به رای بسسسسسسسسسسسسسسسسسست!!! (280543)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۱۰
شما در قهرمان کردنش بیشتر سهمیم هستید (280300)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۱۱
قهرمان فقط شجونی!
منفی بدید ببینم چند تا مخالف داره؟ (280301)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۵:۳۶
شجونی قهرمان تهمت و افترا به دیگران ، گوگولی مگول بمیری که ما را از خنده کشتی! (280348)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۳۷
براستی که هر فردی توانایی و شجاعت انتقاد از حاکمان را ندارد (280312)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۳۹
دوست عزیز

کسی که قهرمان باشه افراد و مرم نقشی در قهرمانی او ندارند بلکه اقدامات و اعمال آن فرد هست که عامل قهرمانی او میشه . اقداماتی که آقای مطهری در چند ماهه اخیر کرده در مجلسی که ما در کشورمون داریم او را به یک قهرمان تبدیل کرده (280314)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۴۵
مثلا که چی؟ینی تو مخالف روزگار کنونی هستی و رفتار مطهری رو اشتباه میدونی ولی رفتار خودتو که مثل موش رفتی توی سوراخ تا کشورت غارت بشه و فقط ناله ی لنگش کن لنگش کنت بالا میاد درسته؟ (280323)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۵:۲۷
یه فیلم توی فضای مجازی منتشر شده که مطهری 2 نفر از نماینده ها را به طرف پایین هل میده،لطفافیلمش را توی سایتتون بزارید
با تشکر (280346)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۸:۳۲
اون نماینده ها هنگام نطق مطهری انجا چیکار می کردند ؟ (280418)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۳:۲۶
دمت گرم حال کردم با جوابت !!!! (280529)
ثمن
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۸:۵۱
مجیدجان دلبندم دفاع از خود غریزی هست و خداونددر همه موجودات قرار داده ولی تهاجم اختیاری و با ارداده می باشد و مختص درندگان است!!!!!!!!!!!! (280424)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۰:۵۱
بنازمش واقعا مرده (280467)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۱:۵۶
اون نماینده ها اون موقع اونجا چکار می کردن .مگه نباید سرجاشون نشسته باشن و به نطق نماینده توجه می کردن.بنده خدا فقط از حق قانونیش دفاع مکرد (280499)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۵:۳۳
کسی که از حق دفاع کند قهرمان است پس مطهری را قهرمان نکردیم این حق است که ایشان را قهرمان کرده.درود بر شرفش (280347)
ثمن
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۶:۴۸
علی مطهری ژنتیکی قهرمان هست چون از پدر به ارث برده (280374)
ا ت ش ب ی ک زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۸:۳۴
حریف منطق مطهری نشدند سایتش را فیلتر کردند عجب مملکتی داریم ! (280420)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۲:۱۴
اینها(اقتدارگرایان)یک ملتی رابه گروگان گرفتند (280505)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۱:۵۳
مردم قهرمانان راخودشان تشخیص وانتخاب می کنند.ام به معروف ونهی از منکر در این شرایط حاکم نهایت قهرمانی است (280498)
ایرانی
Germany
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۳:۱۵
او قهرمان هست! (280527)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۰۷:۵۸
قهرمان هست (280550)
احمدی کرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۱:۳۸
خون شهید مطهری جریان سیال وروبه جلوی است که در رگهای فرزند خلف ونواندیش وبه بیانی دیگر فرزند ملت آگاه ورشید جوش وخروش دارد ومی رود تا زور گویی بی منطقی تظاهر وریا وسکوت ومحا فظه کاری را از بین ببرد. (280218)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۲:۵۷
در روزگاري که بزعم فرمان حضرت امير به مالک، فرمان خالق براي هوس مخلوق، قربان ميشود، حق گويي و حق طلبي، دليري و شجاعتي ميخواهد که اغلب، فاقد آن هستيم! درود بر علي مطهري که يک تنه جور اين فقدان نامبارک را به دوش ميکشد. (280521)
خاکرند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۱:۴۱
بزرگترن ضربه را به خانواده شهدا همین تند رو های به اصطلاح اصولگرا زده اند .
نابود شدن اقتصاد ایران در آن دوران 8 ساله سیاه سفره این خانواده ها را که اکثرا روستائی و کم درآمد هستند کوچک و کوچک تر کر ده و فقر و بیکاری در این قشر از همه بیشتر است و بد بینی مردم به روحانیت و بعضا دین هم نتیجه عملکرد همین قشر از خود راضی است . (280219)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۱:۴۴
خداوند آقای مطهری رو حفظ کنه. همیشه برای سلامتی و طول عمرش دعا می کنم. (280221)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۱:۴۹
با حمد و ثنای الهی
ما لکنت زده نیستیم.
اما از نقشه " تبدیل کردن اصلاح طلبی به منافق سازی " و کشیدن عرصه گفتگو به فضای عصبانیت غیر قابل کنترل و درگیری مسلحانه از سوی اصولگرایان همیشه افراطی آگاه هستیم.
سکوت ما از ترس نیست. (280224)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۱:۵۰
حواستان باشد که مطهری میگوید حصر قانونی نیست و باید دادگاه تصمیم بگیرد دادگاه هم که حتما حکم اعدام میدهد اونوقت ما چه خاکی باید سرمون بریزیم (280225)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۵:۴۵
تو ازادی هر خاکی خواستی سرت بریزی . افراطی ها با تریبونهای یک طرفه ظرف 5سال اگر تبدیل به روز شود 1830روز و به ساعت تبدیل شود 43920 ساعت اگر به دقیقه تبدیل شود 2/635/200 دقیقه و اگر برثانیه تبدیل شود158/112/000ثانیه بر علیه ااقایان موسوی و کروبی گفتند اونهم از نوع توهین امیزش حالا چرا جرات ندارند یک ساعت به این اقایان اجازه بدند تا اینها هم از خود دفاع کنند ؟چرا؟ چرا؟ (280351)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۶:۱۹
مسلما هیچ دادگاه عادلانه و علنی ای نمی تونه افرادی رو به دلیل اعتراض به نتایج یک انتخابات محکوم به مرگ کنه. اون هم نخست وزیر و رئیس پیشین مجلس رو!
مگه این که به قول آقای جنتی «دادگاه موسولینی» باشه نه محکمه ی عدل اسلامی!! (280359)
عالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۱:۲۵
به هر شکل، محاکمه و حصر هر دو باخت هستند برای نظام. امیدوارم عقلای کشور این مشکل رو بدون هزینه بیشتر حل کنند. (280482)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۶:۲۲
خیلی از کسانی که مدام از رفع حصر میگن (البته به جز آقای مطهری)دلشون می خواد این حکم اجرا بشه
تا پرده آخر نمایششون صورت بگیره . . . (280362)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۷:۰۸
کاری نداره! بازم میشینیم غر می زنیم. یا برای اینکه وجدانمون هم راحت باشه، میگیم ایناهم از همون کرباسند! بهتر! (280391)
فرناند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۷:۱۷
بر اساس حکم دادگاه صالحه و قانون اساسی هرگز حکم اعدام نیست . خاک رو باید به سر افرادی ریخت که . . . . (280393)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۱:۵۱
وای به حال مردم بی پناه! (280226)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۱:۵۲
اگر هزاران نفر و هزاران رسانه برعليه صداي حق و عدالت سخن برانند حق، حق است و با جنجال نمي توان حق را پايمال كرد درود برعلي مطهري (280229)
مصطفی شکری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۱:۵۹
"مطهری" به راستی که صدای ملت است... (280231)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۲:۰۶
درود بر فرزند شجاع شهید (280232)
فرزند کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۲:۰۹
مولا علی(ع) کجا و این جماعت کجا . اینها هیچ شباهتی به پیرو و شیعه مولا بودن ندارند اما فقط در جهت منافع خود و جاهایی که احساس خطر کنند از دین و خدا و پیغمبر و مولا علی مایه می گذارند . البته اغلب مردم ه خوبی از ماهیت و تفکر و پشت پرده این جریان تمامیت خواه و ضد قانون آگاه است . روزی همه افراطیون چوب کارهایشان را خواهند خورد . از ابتدای تاریخ همین بوده اینجا هم همین خواهد بود .

زنده و پاینده باد سخن حق (280236)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۲:۱۷
روزگار غریبی است نازنین...
دهانت را می بویند مبادا گفته باشی...
دلت را می بویند... (280242)
عجب
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۵۲
دلت را ميپويم مباده شعله اي در ان نهان باشد ،.... روزگار غريبيست نازنيم ،اينان ترانه رو برلبها جراحي ميكنند و محبت را درسينه ها، باهرچيزقشنگ وزيبايي مشكل دارند،دشمن حق هنر زيبايي ازادي مردمسالاري قانون و....... (280328)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۲:۲۲
یک سوال اساسی:
تمام کسانی که معیار انقلاب محسوب می شدند و خانواده هایشان ( حسن خمینی، مطهری، بهشتی، هاشمی رفسنجانی و...) و چهره های شاخص دیگر با تندروی های امثال پایداری ها مخالف هستند. حتی امام خمینی مخالفت صریح خودشون را با عقاید برخی از سران این گروه اعلام کرده بودند.
از لحاظ قانونی هم کار هایی که این گروه انجام میده با بسیاری از اصول قانون اساسی مغایرت داره.
"پس چطوریه که اینها توی کشور هر کاری که دلشون میخواد انجام میدن و کسی هم نمیتونه جلوی اینها بایسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!" (280251)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۵:۵۹
منفی من به خاطر این ادعا بود که حسن خمینی معیار انقلاب است!!! (280355)
بدون تریبون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۲:۲۹
اگر چه شجاعت مطهری ستودنی است ولی افراطیون به سبب جایگاه پدرش مجبورند با وی مدارا کنند. به عبارت دیگر مطهری از رانت پدرش ( در جهت مثبت) استفاده می کند وگرنه الان استخوانهایش هم در اوین پوسیده بود!! (280253)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۲:۳۳
پسر كو ندارد نشان از پدر نو بيگانه خوانش مخوانش پسر (280256)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۲:۵۲
از نظر ما هیچ دلیل منطقی برای حصر وجود ندارد . شاید بعضیها دلیل امنیت عزیزان در حصر را عنوان کنند از این جماعت باید پرسید پس چرا احمدین
ژاد را محصور نمیکنند تا ملت معترض از اختلاسها و نابودی ارزش ریال و ورشکستگان اقتصادی آسیبی به وی نرسانند. (280261)
رها
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۳:۰۶
از این مجلس توقع زیادی نداشته باشین...همین انتظار میرفت... (280270)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۳:۱۲
اقای موسوی فقط به امید آزادی شما هستیم (280275)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۳:۳۳
خانم لیلا واحدی نیز همانند مطهری شجاعانه توانسته حرف دل بسیاری از مردم را بزند دورد بر ایشان و قلم شیوایشان. (280285)
میر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۴۲
واقعا تحلیل های ایشان رو دوست دارم (خانم واحدی رو منظورمه) (280319)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۳:۳۸
این افراطیها چه کرده اند که بهترین یاران انقلاب مخالف انها شده اند ؟همچون خانوا ه های بهشتی رفسنجانی.موسوی.کروبی.مطهری.اکثرسرداران جنگ.منتظری.طالقانی.دستغیب.وحتی حضرت امام وده ها خانواده دیگر از بزرگان.حال کسانی که در انقلاب شیرخواره بوده اند شده اند انقلابی!!! (280287)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۳:۴۵
ما با علی مطهری هستیم. (280290)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۳:۴۷
به این میگن انسان (280292)
ابوطالب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۱۶
مطهری مثل پدر بزرگوارش قهرمان هست و نیازی به گفتن یا نگفتن افرادی مثل شما نیست. خادوند وجودش را از آفات زمینی و آسمانی حفظ نماید. ان شاء الله. (280304)
زارعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۲۷
"جامعه لکنت گرفته ایران"؟! اون وقت الان شما چی هستید؟ تا جاییی که حافظه ما یاری می کند امثال شما همیشه هرطور دلتان خواسته صحبت کردید بعضی‌هایتان هم آنقدر گستاخانه یا به قول خودتان شجاعانه که باعث محدودیت حقوق منصف‌هایتان شده‌اید! (280308)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۷:۲۴
خبر داری سایت علی مطهری، نماینده حال حاضر و اصولگرای مجلس فیلتر شده!؟ این اگر لکنت نیست، پس چیست؟ (280395)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۸:۲۶
جوری حرف میزنی فکر میکنی هر کس خواست حرف بزنه باید از تو و امثال تو اجازه بگیره. منظور از خبر اکثریت مردم بوده که لکنت گرفته اند. در ضمن چه اشکال داره هر کس نظرشو بگه شماهم اگه جواب داری بیان کن. (280416)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۴:۴۱
مردم حامیان واقعی مطهری هستند
کارت درسته آقای مطهری برو که ملت پشتتند (280317)
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۶:۲۹
فقط شجونی چون هر وقت دلم میگیره حرفهای ایشون که خیلی جوکه شادم میکنه. زنده باد شجونی که واقعا چی بگم.... (280363)
ایران داد عمارلویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۶:۳۶
هر چند حرفهای اقای مطهری به دل مینشیند ولی یکدست صدا ندارد.و اما یادتان باشد که این جناب را برای اینده؛ و روز مبادا رزروش کرده اند حتا دلواپسان هم نمی دانند چون انها حالت یدک را دارند. (280368)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۶:۴۵
فرزند شهید عزیز
دوستت دارم... (280371)
مهدي
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۷:۰۷
براي اين نمايندگان متاسفم که هر کاري انجام ميدهند به غير از خدمت به خلق و رفع گرفتاري آنان . هر حرفي که ميزنند و هر کاري که ميکنند اختلافي را ايجاد ميکنند. (280390)
قلی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۷:۵۲
کم پیش می آید سیاستمداری در مورد مسائل روز و آینده و مشکلاتش حرف زده و نظام را از مشکلات و چالش های بد تر از حال بیم دهد.علی مطهری همین مرد اندیشمند است.
او دانش و اندیشه ای دارد که تریبون به دستان که او را کوچک می خوانند ندارد.
او آزاد مرد است نه نشخوار کننده حرف دیگران
درود بر تو (280400)
حقیقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۸:۰۱
باور کنید اکثر این جماعت اصول گریزن تا اصولگرا،ملت بیدارند دیگه گول این بانیان فتنه را نخواهند خورد. (280403)
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۸:۱۵
حرف های شما کاملا یک طرفه است و اساسا عنوان مستقل که برای این سایت گذاشته اید کاملا فریبنده و در جهت جذب مخاطب است و پر واضح است که این سایت مستقل نبوده و در جهت منافع اصلاح طلبان است! (280409)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۸:۵۷
درود بر شجاع ترین فرد حال حاظر در ایران
مطهری حمایتت می کنیم. (280427)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۹:۰۱
مطهري راحصر كنيدتا بفهمد (280428)
safa
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۹:۳۴
فقط اصلاح طلبان را عشق هست (280440)
---------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۱۹:۵۳
بایدانتخابات بعدی مجلس نشانشان دهیم (280451)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۰:۱۳
یه سوال برای من پیش اومده.اگه فرزندان مطهری راه صواب نرفته اند .کتابهای اقای مطهری چه طوری می خواد راه ثواب رو به ما نشون بده. کاش نخونیم.یه موقع فتنه گر نشیم. (280459)
1111
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۰:۱۴
شجاع ؟؟؟ خندیدیم کمبود توجه داره (280460)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۰:۲۸
دفاع از مطهری جز حضور در پای صندوقهای رای ممکن نیست (280464)
تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۱:۵۳
بهار نیوز تو به گروه تروریستی داعش میگی "دولت اسلامی شام و عراق" ؟؟؟ اونجا کامنت باز نبود اینجا نوشتم.
حواست باشه که دیگه از این جور اشتباها نکنی
.....................
بهارنیوز: كاربر گرامی داعش تركیب حروف اول «دولت اسلامی عراق-شام» است (280497)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ۲۳:۳۲
تندروهای عصبی، متاعی قابل عرضه برای نسل پرسشگر امروز ندارند. نگران آینده خود هستند که دارن منقرض میشن. بنابراین برای ابراز وجود، متوسل به هتاکی, غوغاسالاری و اتهام زنی میشن. دامن دین و تمدن درخشان ما مبرا از چنین افکار و رفتارهای بدویست. (280530)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۰۶:۴۲
مطهری فرزند مترقی زمان است. اونایی که بروز نیستند و بروز فکر نمیکنند ظرفیت سازی نکرده اند بنابراین عصبی هستند. این مشکل مطهری نیست مشکل خودشان هست که با مردم نیستند. مثل داعش که در تاریخ جا مانده و تحمل حال جهان را نداره و دست به هرکاری میزنه. (280544)
آرش
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۰۷:۱۸
فیلم درگیری در مجلس را دیدم فیلمی که جدیدا تو اینترنت بود صرفنظر از مطالبی که گفت شامل گیر دادن به ساپورت زنان تا رفع حصر ،در فیلم یه نماینده اومد بالا پرتش کرد پایین اون نماینده حق نداشت بیاید بالا اما یک دکتر و تحصیل کرده این طوری رفتار میکنه ؟؟؟؟حالا شما بگید قهرمانه وقتی همین فرد مثلا باعث بشه دختران کشورم رو مجبور کنند نوع پوشش انتخابی این افراد رو بپوشه منتظر بیانات افرادی هستم که او را قهرمان می پندارند ...... (280546)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۰۷:۲۵
اگرشهیدمرتضی مطهری پدر علی مطهری نبود اصلا علی اقا نماینده مجلس نبود که بخواد بیاد درباره رفع حصر قضاوت کند دوم بر فرضی که که اگر نبود شهید مطهری ره که علی اقا روی ایشان حساب باز کند وبه مجلس راه پیدا کند در موقعیت امروز که به دفاع از سران فتنه وتلاش برای رفع حصر پرداخته. این افرادی که اوصافشان ذکر شده در متن بالاچنان دهان ،قلم واستخوانی از علی اقای مطهری در هم می شکستند که دیگر نه بتواند بخوردوبیاشامد و حرف بزند،تکان بخورد وراه برود وبنویسد وهمچنین از مجلسی شدن خود پشیمان شود. (280547)
حسيني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۰۷:۳۸
از اينكه مسلمان آزاده را پسر نوح وغيره بيان كنند ناراحت نباشيد.مگر نه اينكه با امام حسين ع چنين نكردند؟ آنها گفتند حسين از دين جدش بزرگوارش خارج شده و امام را خارجي خواندند. شما چه انتظاري از اینها داريد. فقط بايد گفت كه اگر دين نداريد لااقل آزاده مرد باشيد (280548)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۰۷:۴۶
آن کس که آنچه را ضروری است(نیاز زمانه) را پی گیرد .مورد اقبال قرار می گیرد.
وضعیت علی مطهری امروز اینچنین است. (280549)