به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۷۴۱۷۵
اشد مجازات دو مامور در مقابل خانواده‌های دو جوان ایرانی

اعلام نظر عربستان درباره حادثه جده

گروه سیاسی: معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی و پارلمانی گفت: مقامات سعودی اعلام کرده‌اند جز اعمال اشد مجازات برای دو مأمور مجرم، آن هم با حضور دو خانواده ایرانی، هرگز رضایت نخواهند داد.
اعلام نظر عربستان درباره حادثه جده
به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی و پارلمانی گفت: چهارشنبه گذشته ملاقات مهمی بین حسین صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با عالی‌رتبه‌ترین مقام مسئول سعودی درخصوص موضوع دو مأمور مجرم عربستانی صورت گرفت. معاون پارلمانی ظریف ادامه داد: در این دیدار مسئول عالی‌رتبه سعودی در پاسخ به پیگیری‌های سفیر ایران اظهار کرده، اتفاقی که افتاد مایه تأسف شدید ما و خجالت آور است.

وی گفت: مرتکبین این عمل غیر انسانی و ناشایست هم اکنون در زندان به سر می‌برند و پرونده نزد مدعی العموم است. همچنین این مقام مسئول در ادامه قول داده که عربستان جز اشد مجازات آن‌ها هرگز رضایت نخواهیم داد و شما را در جریان موعد آن قرار خواهیم داد تا خانواده قربانیان از نزدیک شاهد آن باشند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: در همین ارتباط و در ملاقات مشابه دیگری، صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر امور خارجه عربستان، وی نیز با حیوانی خواندن عمل انجام شده گفته است وزارت امور خارجه عربستان نیز به نوبه خود خواستار اشد مجازات در صدور حکم برای این دو مجرم سعودی است. قشقاوی در پایان گفت: وزارت امور خارجه در جریان کامل جریحه دار شدن احساسات و افکار عمومی هموطنان عزیز است و به همین دلیل تا حصول نتیجه قطعی به پیگیری مستمر خود ادامه داده و همگان را در جریان امر قرار خواهد داد. وی گفت: البته مطالب اغراق آمیز و غیر واقعی نیز عمدتاً در فضاهای مجازی در جریان است که نباید به آن‌ها توجه شود.