به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۶۵۸۰۵
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

وضعیت آب وخیمه؛ مردم دعای باران بخوانند

گروه جامعه: قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، وضعیت آب سدهای تهران را به خصوص سدهای لار و لتیان را بحرانی اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم بارش مناسب باران وضعیت آب سدهای تهران وخیم است و مردم باید ضمن صرفه‌جویی برای بارش نزولات جوی دست به دعا بردارند.
وضعیت آب وخیمه؛ مردم دعای باران بخوانند
علیرضا نوذری‌پور در گفت وگو با میزان، با اشاره به این‌ که ذخایر سدها را در سال های گذشته از دست داده‌ایم گفت: به دلیل عدم بارندگی مطلوب از ذخایر سدها استفاد می کنیم به طوری که برای تامین آب شرب مردم تهران در بهمن ماه با نگرانی‌هایی مواجه هستیم. قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ذخایر آب 5 سد استان تهران را 361 میلیون متر کعب اعلام کرد و گفت: به دلیل وضعیت ذخایر آبی استان تهران آب سدها در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته دو برابر این میزان بود.

وی، در ادامه ازافزایش میزان مصرف آب در فصل زمستان به دلیل افزایش درجه دما خبر داد و افزود: میزان مصرف آب به دو میلیون و 600 هزار متر مکعب افزایش یافته است. قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با بیان این که افزایش درجه دمای هوا موجب تبخیر آب سدها شده است ادامه داد: به دلیل تبخیر آب سدها، میزان روان آب‌های بالا دست این سدها به یک سوم کاهش یافته است.

وی خواستار افزایش میزان صرفه جویی آب از سوی مردم شد و ادامه داد: وضعیت آب سدها آنقدر بحرانی است که مردم بابد دعا کنند تا باران ببارد. نوذری پور، با بیان این که در حال حاضر متوسط مصرف آب در تهران 2.5 میلیون متر مکعب در روز است گفت: براساس درجه حرارت هوا مقداری افزایش و کاهش نسبت به این رقم داریم اما به طور متوسط 2.5 میلیون متر مکعب آب در تهران روزانه مصرف می‌شود و کماکان حجم مصرف بالا است.

حبیب کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۰۸
حاج آقا التماس دعا (276802)
آذری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۳۱
ضمن التماس دعا ازته دل برای تمامی هموطنان علی الخصوص تهرانی های عزیز
عارضم که این همه کم آبی درتهران نتیجه تمرکزتمامی اموروکارخانجات درتهران ودرنتیجه مصرف آب بیشتر درتهران وبالطبع عقب ماندگی سایرنواحی علی الخصوص آذربایجان میباشدوالسلام (276814)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۰۱
درباره آذربايجانش موافق نيستم. تمركز امور در تهران همه مناطق كشور را تحت تأثير قرار داده و به فلاكت كشانده است. خودش هم كه حالا به خرخو كردن افتاده! (276821)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۰۳
متاسفانه هیچ وقت نخواستیم روی این مهم فکر کنیم که سرزمین ایران نیمه بیابانی است و همیشه معضل کم آبی آن را تهدید کرده و میکند. یاد نگرفتیم در مصرف آب شیوه های درست را بکار بگیریم. مردم ایران متاسفانه یک چوب کبریت را هم با فشار اب از سر راه بر میدارند و اسمش را گذاشتند خانه تکانی و نظافت منزل. در ایران نظافت منزل را با آب بازی اشتباه گرفته اند و تهران در این ارتباط پیشتاز سایر مناطق محسوب میشود. من بارها به بعضی ها تذکر میدهم اما همه چیز را سیاسی کرده اند. میگن تو دولتی هستی که این حرف را میزنی. (276823)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۰۵
موافقم باهات اخوی.
در ایران قطب صنعتی تهرانه.
قطب فرهنگی تهرانه.
قطب سیاسی تهرانه.
قطب تمدن تهرانه.
بقیه شهرها هم تو اوت. (276825)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۰۶
اخه چرا اینقدر لجبازی میکنیم و همه چیز را سیاسی میکنیم و هر فرصتی را برای عقده گشایی های سیاسی مناسب میبینیم؟ به نظافتچی ساختمان ما میگم آب کمتر مصرف کن در جوابم میگه کم آبی دروغه تو هم که داری حرف بالایی ها را میزنی. آخه باید همه ی ما یا فرزندانمان از تشنگی بمیریم تا حالیمون بشه که خشکسالی چپ و راست نمیشناسه؟ (276826)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۳۹
سیاهی و بدبختی از آسمون و زمین میباره که میگن یعنی الانِما. خداوندا تودیگر رحم کن. ما و قدرتمندانمان که بریکدیگررحمی نداریم و کسی هم توان اصلاح و نقدرا درخود نمیبیند، خودت رحم کن که نفسمان دارد میگیرد...
برآیندگانمان رحم کن و بر کودکانمان که دراوان کودکی باماسک بیرون می روند... (276816)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۵۷
در کنار دعا مديريت بحران آب نيز خالی از لطف نيس (276820)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۱۶
حاج آقا شما زحمت بکش دو رکعت نماز هم به جای ما بخون (276832)
آیلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۲۲
خدا خودش بهمون رحم کنه (276835)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۴۱
عزیز من درسته خداوند متعال بخشنده و مهربانه ولی مصیبت کم ابی و خشکسالی به خودمون و مدیریت نامطلوب بر منابع ابی بر می گرده .از یک طرف زیاده خواهی تعداد قابل توجهی از کشاورزان دز بهره برداری غیر اصولی از چاهها و ابهای سطحی و نظارت نادرست وزارت نیرو بر مصارف و از طرف دیگر افزایش گازهای گلخانه ای و تغییرات اقلیمی حادث شده مشکلات موجود را بوجود اورده.خداوند به انسان عقل داد و اختیار .اینکه صرفا با القا فکر دعای باران همه چیز رو متوجه ذات باریتعالی کنیم فرار به جلو محض بوده و نمی خواهیم بپذیرم مصایب (276844)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۴۲
بپذیریم مصایب موجود ناشی از اهمال کاری خودمان بوده و بس (276845)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۵۷
بوی گل و سوسن و یاسمن آید !!! (276850)
هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۶:۰۷
میگم خدا جون دیگه تو به حال این ملت رحم کن دیگه تو ی این اوضاع بداقتصادی که فشار بیشترش رو دوش عامه مردم است نعمت هایت را از ما دریغ مدار که جز تو پشتیبانی نداریم
الهی به امید تو (276853)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۶:۴۱
نمیخاد دعای بارون بخونید . فقط یه سری به آپارتمانهای بالای شهر تهران بزنید. جاهایی را دیده ام که هر واحد خانه در آپارتمانهای 40 طبقه ای، یک استخر خصوصی با عرض و طول استخرهای عمومی دارد!!! واقعا اگه آب نیست این شکل خانه سازیها که حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم بی نظیرند چطور مجوز دارن و چطور آبشان تامین می شود!!!! کی به این خانه ها مجوز پایان کا رداده!!!!؟ (276864)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۷:۴۶
خدا رو شکر. به امید‌ خشکسالی (276873)
آنتی اقتدارگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۵۷
که شخصیت محبوبت احمدی نژاد رای بیاره آقا رضای پایداری چی؟ واقعا اینومیگم: شما سادیسم دارید و حتما به یک روانشناس مراجعه کنید!!!!!!!!
توهین هم نیست، عین عین عین عین واقعیته!
نه تو بلکه همه ی اعضایتان. (276989)
ناشناس
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۰:۰۷
الهی بیفزا بر عذاب بر رنج کسانی که قدر نعمات رانمیدانن وشکر بجانمیاورند.امین یارب العالمین. (276922)