به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۴ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۷۱۲۹۵

تيم هاي ایراني پیشتاز فوتبال غرب آسیا

گروه ورزشی: برد شيرين تراکتورسازي ضمن اين که باعث شد اين تيم سومين برد خود را در ليگ قهرمانان آسيا به دست آورد ،ايران را به صدر جدول رده بندي کشور هاي غرب آسيا رساند.
تيم هاي ایراني پیشتاز فوتبال غرب آسیا
ایران که در دور اول این بازیها از ازبکستان عقب تر بود حالا با 3 برد 3 مساوی و 2 باخت بالا تر از دیگر تیم های این عرصه قرار گرفته است. فوتبال ما که در این عرصه 9 گل زده و 6 گل خورده دارد بالاتر از عربستان است که با 2 برد، 5 مساوی ویک باخت همراه 11 گل زده و 9 گل خورده در رده دوم کشورهای این عرصه قرار گرفته است.

اما از حیث امتیازات کشور قطر با یک برد 2 مساوی ویک باخت،2 گل زده و4 گل خورده در رده سوم قرار گرفته است،ازبکستان که در دور اول خوب کار کرده بود حالا با 2 برد 3 مساوی و3 باخت،10 گل زده و12 گل خورده در رده چهارم وبالاخره امارات با 3 مساوی ،یک باخت،4 گل زده و5 گل خورده در رده بعدی این عرصه قرار گرفته است.

ژاپنی ها؛ ضعیف ترین‌ها در لیگ قهرمانان
برخلاف تصور،ژاپن مهمترين تيم ملي آسيا در ادوار اخير جام جهاني وجام ملتهاي آسيا در ليگ قهرمانان آسيا ودر 2 دور اوليه اين بازيها با يک مساوي و6 باخت ضعيف ترين نماينده قاره است. ژاپن در حالی تنها یک برد در 8 بازی دارد که کاشیواریسول بهترین نماینده این کشور بوده است اما تیم های بعدی این عرصه تیم های قدرتمندی مثل گامبا اوزاکا،اوراواردز وکاشیما آنتلرز هستند که روی هم حتی یک مساوی هم به دست نیاورده‌اند. ژاپنی ها در ادوار مختلف این عرصه با تیم های گامبا اوزاکا واوراواردز قهرمانی را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کرده است. ژاپنی ها در این رقابتها بعد از کره جنوبی وعربستان بهترین عملکرد را داشته اند.
مرجع : ورزش 3