به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۰ ساعت ۰۲:۱۴
کد مطلب : ۷۳۱۴۹
نشریه «بیلد» آلمان اطلاعات جعبه سياه را منتشر كرد

راز پنهان کمک خلبان و جزییات سقوط ايرباس آلمان

گروه حوادث: جزییات بیشتری از سقوط هواپیمای خطوط هوایی ژرمن‌وینگر آلمان منتشر شد.
راز پنهان کمک خلبان و جزییات سقوط ايرباس آلمان
نشریه «بیلد» آلمان نوشته است با توجه به اطلاعات موجود در جعبه سیاه یافته شده این هواپیما، ۲۰ دقیقه پس از گذشت زمان پرواز کمک خلبان به خلبان می‌گوید هر وقت که خواست می‌تواند به سرویس بهداشتی برود. ظاهراً خلبان پیش از بلند شدن هواپیما فراموش کرده بود که در بارسلونا به سرویس بهداشتی برود.

در ساعت ۱۰ و ۲۷ دقیقه خلبان به کمکش می‌گوید که خود را آماده فرود در دوسلدورف کند که لوبیتس ۲۷ ساله از واژه‌های "امیدوارم" و "خواهیم دید" برای پاسخ به خلبان استفاده می‌کند. پس از اینکه تنظیمات لازم برای فرود انجام می‌شود کمک خلبان بار دیگر به خلبان می‌گوید که "اگر می‌خواهی می‌توانی می‌توانی به سرویس بهداشتی بروی".

پس از گذشت دو دقیقه خلبان به لوبیتس می‌گوید که "تو می‌توانی کنترل هواپیما را تا بازگشت من بر عهده بگیری" و پس از آن صدای بلند شدنش از صندلی و بسته شدن در کابین خلبان به گوش می‌رسد. در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه رادار هواپیما نشان از کم کردن ارتفاع هواپیما می‌دهد. یک دقیقه بعد هواپیما ۳۱۶ پا (۹۶ متر) ارتفاع خود را کم می‌کند و یک دقیقه بعد هم این ارتفاع تا ۱۸۰۰ پا (۵۴۸ متر) کاهش پیدا می‌کند.

در ساعت ۱۰ و ۳۲ دقیقه کنترل‌کنندگان هوایی سعی می‌کنند با هواپیما ارتباط برقرار کنند ولی پاسخی دریافت نمی‌کنند. در همین حین صدای هشدار "کاهش ارتفاع" هواپیمای ایرباس A۳۲۰ بلند می‌شود. پس از چند لحظه صدای ضربه‌ای که به در بسته شده زده می‌شود، شنیده می‌شود و خلبان می‌گوید "تو رو خدا در را باز کن!" و در همین حین صدای جیغ و فریاد مسافران نیز به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها کمک خلبان از داخل در را قفل کرده بود و حتی کد امنیتی خارج از اتاق خلبانی توسط خود او هم غیرفعال شده بود.

در ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه صدای شیء فلزی که به در می‌خورد شنیده می‌شود که گفته می‌شود خلبان سعی داشته با چکشی در را بشکند و وارد کابین می‌شود. در این لحظه ارتفاع هواپیما به ۷ هزار پایی از سطح زمین (۲ هزار و ۱۳۳ متری) کاهش یافته است. پس از ۹۰ ثانیه هم پیام هشدار "زمین! هواپیما را بالا بکش! هواپیما را بالا بکش!" شنیده می‌شود و بار دیگر خلبان فریاد می‌زند که "این درِ لعنتی را باز کن".

در ساعت ۱۰:۳۸ دقیقه هواپیما با سرعت به سمت شمال شرقی کوه‌های آلپ در پرواز است و صدای نفس کشیدن لوبیتس هم شنیده می‌شود ولی چیزی نمی‌گوید. در ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه هواپیما با سرعت ۴۰۰ مایل بر ساعت (۶۴۳ کیلومتر در ساعت) به کوه‌های آلپ برخورد می‌کند و ۱۵۰ مسافر و خدمه‌ جان خود را از دست می‌دهند. ابتدا بال راست هواپیما با کوه برخورد می‌کند و سپس متلاشی می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمک خلبان ۲۷ ساله در روز پرواز موردنظر شرایط پرواز را نداشته و به لحاظ روحی و روانی مشکلاتی داشته است. حتی نامزد لوبیتس مدعی شده که اخیراً به وی گفته کاری خواهد کرد که نامش تاریخی شود و از شنیدن نام او همه بترسند. در گزارش‌ها همچنین آمده که این کمک‌خلبان به لحاظ بینایی مشکلاتی داشته و بیماری روانی و بینایی‌اش را از کارفرمایان خود مخفی می‌کرده است.