به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۶۰۱۸۹
حضور زنان در ورزشگاه، شرط FIVB برای دادن میزبانی؛

FIVB میزبانی نوجوانان جهان را از ایران گرفت

گروه ورزشي: رئیس فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون والیبال ایران، آرژانتین را به عنوان میزبان رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان معرفی کرد.
FIVB میزبانی نوجوانان جهان را از ایران گرفت
فدراسیون والیبال ایران، در حالی که چندی پیش در کنگره جهانی 2014 والیبال در ایتالیا میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به ایران داده شده بود، دکتر آری گراسا با ارسال نامه ای به دکتر محمدرضا داورزنی ضمن عذر خواهی و تشکر از ایران به خاطر پذیرفتن میزبانی قهرمانی نوجوانان جهان، اعلام کرد که کشور آرژانتین به عنوان میزبان این رقابت ها ( مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان) معرفی شده است.

حضور زنان در ورزشگاه، شرط FIVB برای دادن میزبانی جدید به ایران
یک سخنگوی FIVB مدعی شده است که فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده تا زمانی که زنان نتوانند در ورزشگاه‌های ایران حاضر شوند دیگر هیچ میزبانی جدیدی به ایران داده نخواهد شد. البته از قول FIVB اعلام شده این تصمیم شامل لیگ جهانی و مسابقات 2015 قهرمانی آسیا نمی‌شود.
سایت ورزشی "اینساید" به نقل از یک سخنگوی FIVB در این باره مدعی شده است: FIVB اعلام کرده است که دیگر در آینده هیچ میزبانی به ایران داده نخواهد شد تا زمانی که وضعیت حضور زنان در ورزشگاه مشخص شود. همچنین FIVB قول داده است تا تصمیم برای دادن میزبان قهرمانی آسیا 2015 را مورد بازبینی قرار دهد، گر چه FIVB توانایی جلوگیری از میزبانی آسیا را ندارد." این سایت همچنین نوشت: تصمیم FIVB برای ندادن میزبانی به ایران شامل بازی‌های لیگ جهانی سال آینده نخواهد شد. فدراسیون جهانی قدرت کامل برای تصمیم گیری درباره برگزاری بازی‌های درون قاره‌ای را به کنفدراسیون ها داده است. بنابراین برگزاری بازی‌های قهرمانی آسیا تحت نظارت FIVB نیست. با وجود همه این‌ها FIVB در حال بررسی وضعیت کنونی است و تمهیدات لازم را در این باره خواهد اندیشید.
مرجع : ايسنا