به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۶۷۵۷۹

بخشش،​جوان اعدامي را به زندگي بازگرداند

گروه جامعه: مدیر کل زندان‌های استان گلستان گفت: سی و سومین پرونده قصاص در زندان گرگان با عفو و بخشش اولیای دم بسته شد و جوان ۲۹ ساله گرگانی از اعدام نجات یافت.
محمود امینی اظهار داشت: مددجو ب . ی 29 ساله که نزدیک به 9 سال پیش به جرم قتل عمد با حکم مراجع قضایی محکوم به قصاص نفس شده بود با تلاش مسئولان زندان و تیم رضایت شاکی از قصاص رهایی یافت. وی افزود: در ادامه اقدامات بسیار مثبت عفو و بخشش در استان گلستان و در اجرای سنت حسنه پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) باز هم شاهد بخشش خانواده دیگری از شاکیان پرونده‌های قصاص در استان گلستان بودیم.

مدیر کل زندان‌های استان گلستان تصریح کرد: پیگیری‌های تیم رضایت شاکی زندان بر اساس سه اصل شنیع نبودن نوع جرم، اصلاح‌پذیری و آمادگی برای بازگشت به جامعه مددجو اجرا می‌شود و با تلاش همه همکاران و بزرگان استان فرصت دوباره به یک خطاکار تحت اصلاح و بازپروری اسلامی قرار داده می‌شود. مدیر زندان گرگان هم درباره این پرونده گفت: این سی‌و‌سومین پرونده‌ای است که از عید سعید فطر سال 92 تاکنون در زندان گرگان منجر به اخذ رضایت و مختومه شدن شد.

حمیدرضا پوریانی افزود: برای این کار در سطح استان گلستان تیم‌هایی را از ائمه جمعه وجماعات شیعه و سنی تشکیل دادیم که توانستند شاکیان را به اعلام انصراف از شکایت خود راضی کنند. وی تصریح کرد: البته رضایت مشمول همه زندانیانی که مرتکب قتل شده‌اند، نمی‌شود و ما قبل از شروع هر کاری پرونده‌ها را بررسی می‌کنیم و در صورتی که قتل توسط افراد شرور صورت نگرفته باشد و قصد قبلی در آن دخیل نباشد پیگیر پرونده‌ها می‌شویم.
مرجع : تسنیم