به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۵ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۷۱۳۴۹
تا وقتی رانت باشد ضدانگیزه برای افراد خواهد بود

عوام فریبان از قطار تحول پیاده شدند

گروه اقتصادی: محسن مهرعلیزاد، عضو اتاق بازرگانی و کاندیدای گروه خواستاران تحول اظهار داشت: اگر کسی پرچم تحول را بلند کرده و بر خلاف آن عمل کند عوام فریبی کرده است.
عوام فریبان از قطار تحول پیاده شدند
این عضو اتاق بازرگانی افزود: اعتقاد ما بر این است که هرگونه رانتی اعم از اطلاعاتی، پولی، مجوز، امتیاز یا هر چیز دیگر یک نقطه انحراف و فساد در اقتصاد است.هنر اتاق باید این باشد که راههای رانت را ببندد و فضای رقابت برای سنجش عرضه و توان،هوش و فراست، مصر بودن، وقت گذاشتن، ریسک پذیری و دیگر خصوصیات مفید دیگر را در اعضا فراهم کند که اینها مولفه های رشد هستند. تا وقتی رانت باشد ضدانگیزه برای افراد خواهد بود، واردات کالاهای دست چندم چین خواهد بود و فقط سی درصد از اقتصاد ما کارآمد و هفتاد درصد آن ناکارآمد خواهد ماند که راه حل روبرو شدن با آن اقتصاد سفید است، یعنی اقتصادی بدون رانت که اقتصادی رقابتی خواهد بود و اتاق باید با کمک دولت و مشاوره دادن به آن این فضا را فراهم کند.

وی در ارتباط با رواج شعار تحول بین دیگر گروه های حاضر در صحنه انتخابات گفت: شعارهای تحول شعارهای خوبی است و به همین دلیل همه به آنها تمایل دارند. این کاندیدای گروه تحول خواهان هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی افزود: انجمن مدیران متخصص در سال 78 شروع به کار کرده و در سال 80 تحت عنوان تحول خواهان جلو آمدند و تا سال 81 فعال بودند.عده ای در این مسیر از شعارهای این گروه استفاده کرده اند، حال برایشان مفید بوده یا معنی آن را نفهمیده اند مشخص نیست.برخی نیز با این گروه همراه شده اند که این افراد بعضا در هیات رئیسه اتاق هم قرار گرفتند و می توان گفت که در اتاق حل شدند و موید گروههای سنتی شدند.

رئیس شورای مرکزی انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران گفت: اصل تحول خواهان آنهایی اند که با گروه تحول ماندند، بر سر حرف هایشان ایستادند و تا آنجا که امکان داشته به آنها عمل کردند. تحول یک جریان فکری است، یک طرز تلقی است و اگر کسی پرچم تحول را بلند کرده و بر خلاف آن عمل کند یا سوار قطار این شعار شود بی آنکه بدان معتقد باشد یک نوع عوام فریبی کرده است. مهر علیزاده خاطر نشان کرد: کسانی که دارای حق رای هستند از تحصیلات وسطح فهم بالایی برخوردارند و فریب شعار ها و برنامه های کپی برداری شده را نمی خورند و می دانند که این گروه ها و افراددر گذشته چه عملکردی داشته اند.
مرجع : ایلنا