به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۸
 
۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۸۱۳۳۹
فضاسازي براي برون‌رفت از سواستفاده از شهدا؛

وقتي بال پرنده آسماني، بال كركس تعبير مي‌شود!

وقتي بال پرنده آسماني، بال كركس تعبير مي‌شود!
گروه سياسي: در حاليكه افكار عمومي، مسئولان و فعالان سياسي و فرهنگي (از تمام سلايق) و همچنين خانواده‌هاي شهدا از حركات، اقدامات و سواستفاده ناشيانه جناحي و سياسي افراطيون و دلواپسان در مراسم تشييع شهدا، متاسف و معترض شده‌اند، چند سايت و خبرگزاري اصولگراي (نزديك به طيف تندرو و افراطي) كه در فضاسازي عليه رسانه‌ها و فعالان اصلاح‌طلب شهره هستند در تازه‌ترين سناريو و موج‌سازي خود، كاريكاتور تمجيدآميز روزنامه آرمان از جايگاه رفيع و آسماني شهيدان را كه با عنوان «غواصان قهرمان» به چاپ رسيده دستمايه قرار داده‌اند.

براي مثال يك خبرگزاري اين طيف نوشت: همزمان با حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع پیکر 270 شهید دوران دفاع مقدس، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، کاریکاتوری از این شهدا منتشر کرده که با واکنش‌ جمعی از نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی، خانواده‌های شهدا و فعالان هنری مواجه شده است!

به ادعاي اين خبرگزاري، در این کاریکاتور که بلافاصله بعد از چاپ روزنامه در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و مورد اعتراض قرار گرفت، شهدای غواص به تصویر کشیده شده به‌صورت برهنه رو به آسمان در حال پرواز هستند؛ دستان بسته این شهدای غواص برهنه روی عورتشان قرار دارد و بال‌های آنها یادآور پر پرنده "کرکس" است! یکی از جدی‌ترین اعتراض‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به این کاریکاتور، اختصاص پر کرکس به‌عنوان بال پرواز برای این غواصان است. (البته) برخی کاربران این اقدام را کنایه به روایت‌های متواتر درباره آسمانی بودن شهدا دانستند. همچنین برخی دیگر از کاربران از انتشار تصویر برهنه و توهین آمیز از شهید ابراز نگرانی کردند.

اين خبرگزاري سپس پرونده‌اي براي کاریکاتوریست روزنامه آرمان تشكيل داده و نوشته كه وي همان کاریکاتوریستی است که چندی پیش کاریکاتوری موهن درباره حماس کشیده بود که با تذکر هیئت نظارت بر مطبوعات نیز همراه شد. اين رسانه نزديك به طيف افراطي اصولگرايان، سپس و مطابق شيوه معمول و رايج خود، با چند تن از نمایندگان همسوي خود در مجلس از جمله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی تماس گرفته و به نقل از وي از ورود مجلس به اين ماجرا خبر داده و به نقل از او  نوشت: هتاکی به شهدا خط قرمز ملت ایران است و مردم به هیچ باند و گروه سیاسی اجازه هتاکی به شهدا را نمی‌دهد. ابراهیم آقامحمدی نماینده (گروه پايداري) نیز از هیئت نظارت بر مطبوعات خواست توهین روزنامه آرمان به شهدا را فوراً بررسی و برابر قانون با این هتاکی برخورد کند!

به نظر مي‌رسد، اقدامات و حركات جناحي طيف تندروي اصولگرا و برخي فعالان آن كه مراسم تشييع پيكر مطهر شهدا در تهران را به ميتينگ سياسي عليه دولت روحاني و خصوصا تيم مذاكره كننده هسته‌اي مبدل كرده بودند و با واكنش منفي دهها هزار نفر از مردم حاضر در مراسم و همچنين فعالان سياسي و همچنين خانواده هاي شهدا (اينجا) مواجه شد، طيف رسانه‌اي اصولگرا را براي برون رفت از اين انتقادات و فشارها، به فكر فرافكني انداخته تا شايد در جهت كاهش فشارهاي مذكور، بال يك طرح را كه معلوم نيست چگونه توسط اين سايت‌ها، به بال كركس و نه پرندگان آسماني تعبير شده، به يك فضاسازي مبدل سازند!


یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۰۶
شاید بعد از اوباما، نتانیاهو هم انقلابی بشه!! (309410)
شاپرک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۱
البته که انقلابی تر از این آقایون هستند! اونا ذره ای از مواضع ناحق خودشون کوتاه نمیان ولی این آقایون همه چیزو فدا کردن و هنوز هم در حال عقب نشینی هستند و لبخند می زنند!!!! (309431)
جهان
Spain
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۶:۱۹
تو کشوری داریم زندگی میکنیم نتانیاهو کودک کش ممنوع تصویر نیست ولی شخصیتی که در بدترین زمان ایده گفتگوی تمدنها را در جهان پایه گذاری کرد ممنوع تصویر و ممنوع البیان هست (309476)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۷:۵۸
ولی کاریکاتور هم همچین قابل قبول کشیده نشده یه جوریه (309498)
خاوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۰۷
تا کی مردم ایران باید در اسارت این کج فهمان باشند (309411)
نوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۱:۵۵
فرار رو به جلو آقایون دلواپسه. عجب رویی داران به خدا قسم (309524)
طالقانى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۰۹
بسيار گوياى آخرين لحظات حيات و عروج است ، در مورد پيامبران و ائمه من چنين تصاويرى ديده ام و هرگز اين فكر را نكرده بودم ، تشبيه فرشته به كركس از ذهن كثيف و شيطان خطور ميكند (309412)
قناد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۱۷
من خودم شب عملیات کربلای چهار درمنطقه عملیاتی بودم شهداغواص رفتندو ماجاماندیم طرفدار اقاروحانی هستم بیشتر از دلواپسان بزرگوار سابقه جبهه وجنگ دارم مطیع فرمان رهبری بزرگوارمان اقاسید علی هستم ولی انصافا دورست ازکه دراین شرایط بجای حمایت ازاقای ظریف وهمکارانش اینطور به این بزرگوان حمله کنیم وبخاطر اینکه اینها از جناح مقابل هستند زحمات اینهارا نادیده بگیریم بخدا شهداهم ازاین کارشماراضی نیستند ناگفته نماند من هم ازتصویر خوشم نیامد (309413)
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۶:۳۰
تا کجا باید حمایت کرد
تا وقتی که انرژی هسته ای پلمپ شود؟؟؟

این تفکر یک رزمنده نیست
انقلابی باشید نه سیاسی (309479)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۳:۴۲
آقای سید مهدی، اخوی شما خودتون یه تک پا برین و مذاکراتو به سرانجام برسونید. نه شما واسه این میسوزین که خودتون نتونستین این مسئله رو حل کنید. اخوی ما همه جوره حامی ظریف هستیم. حالا شما میخواین تجمع بکنید یا میخوابن پلاکارد بنویسید. (309537)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۲۲
دلواپس ننگت باد
دلواپس حیا کن ظریف را رها کن (309414)
رها
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۲۷
بعضيا دوست دارن ماشين آخرين مدل از بي ام دابليو داشته باشن. بعضي ها چند ميليارد پول آرزو و بعضيا البته سير كردن شكم زن و بچه شونو آرزو دارن و بعضيا نمايندگي مجلس و .... ولي من مي دونيد چي آرزو دارم. باور كنيد اين تنها آرزومه. كه يه روزي تو كل دنيا گاوان و خران از صحنه هاي سياسي خارج بشن و برن بشينن همون جايي كه قراره باشن. يعني اداره دنيا دست نخبگان باشه نه دست كسي كه كارش زوزه كشيدنه و محتويات جيب مردمو اسكن مي كنه (309415)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۳۱
دقیقا برای همین بوده و می خواهند ذهن مردم را دوباره به جایی دیگر ببرند
در روز تشییع شهدای عزیز اینها به رییس جمهور - رییس مجلس - وزیر امور خارجه - تیم مذاکره کننده هسته ای بسیار توهین کردند و الان دور بعدی اقداماتشان را کلید زده اند. (309416)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۶:۳۸
خانواده محترم شهدا جواب دندان شکن دادند (309481)
Urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۳۲
آقاي روحاني اين كاراي سازمان يافته هزينه و پول مي خواد. يا تو بودجه شو تصويب كردي يا يكي ديگه يه پولايي داره كه اينجاها هزينه مي كنه. بجاي اينكه با افزايش چند برابري ماليات من بيچاره اي كه برام هيچ كاري نكردي بخواي كسري بودجه تو جبران كني بهتره بري اين پولا رو جمع كني. بالاخره اين پولا رو يا شما بيخودي هزينه كردي يا يه منشا درامدي هست كه دولت خبر نداره. حالا مي تونه هر چيزي مثل يه اسكله يا سرمايه گذاري تو دبي و ... باشه. ما رو ول كن اونا رو بچسب (309417)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۴۴
امان از ذهن منحرف که لباس غواصی رو از عریانی تشخیص نمیدن (309418)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۳
تو که خودتو زدی به خوابی (309436)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۵
حتماشماره عینکت را عوض کن این کجاش لباس غواصیه؟ (309448)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۷
در روزنامه رو تخته کنین. (309450)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۴۷
پرونده سازی حق مسلم ماست! (309419)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۴۹
ایکاش با این حرکات زشت و زننده اشتباه روزنامه آرمان رو توجیح نکنیم شما هم میدونی این تصویر رو کدوم طراح فراری و پناهنده کشیده آقای روشنفکر تصویر لخت شهید رو کشیده که کلا توهینه اونوقت شما دارید حمایت میکنین؟ (309420)
منصوریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۱:۰۱
دلواپس باسواد!
1- توجیه و نه توجیح!
2- طراح فراری و پناهنده؟ چی زدی مگه؟ طراحش تو ایرانه و تهران
3- باسواد، برهنه نیستند، لباس غواضی چسبان و بدن نماست... (309423)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۸:۰۶
شما سینه هاتون نوک نداره ؟ اصلا چیزی به نام ناف تاحالا شنیدی ؟ (309499)
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۵۸
دید سیاسی تندورانه مانع از دیدن درست تصویر فوق شده است .در عکس فوق شما غواصان ورزیده را در لباس غواصی مشاهده می کنید که بال ملائکه دارند و دستان بسته غیر این مکان که در تصویر است کجا باید قرار داده میشد. انان متینگ سیاسی با خون شهدا ء راه انداختند و حالا طلب کار شده اند .ایا اگر طرفداران اعتدال می خواستند که در ان مراسم شعار های جناحی بدهند نمی توانستند ؟ چرا ولی چون مراسم را متینگ سیاسی نمی دانستند و فقط برای بدرقه در مراسم حضور داشتند! (309421)
شاپرک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۸
غواصان رو لخت کشیده کشیده اند، چون تو لیاس غواصی که عضلات با تمام جزئیات مشخص نیست! ولی این دلیل نمی شود که ناراحتی از خودمان نشان دهیم!! الان لختی بودن خودش کلاس داره و آرمان واسه کلاسش این کار رو کرده!!! در واقع خاسته برا شهدا کلاس بزاره ولی بعضی بی سوادا برداشت دیگه ای کردن!!!! چون هنوز دارن در قرن بوق زندگی می کنن!!!! (309432)
بیات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۱:۵۳
اون عضلات نشون دهنده بدن آماده اون غواص شهیده. نمیدونم بگم با چی چشماتون رو بشورید ونگاه ناپاکتون پاک کنید (309523)
Urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۵
معذرت از اينكه اشتباهي منفي رو زدم و در ضمن مصداق سواستفاده از خون شهدا همين موضوع هست. نمي دونم چه كسي اينها رو ميراث دار خون اين عزيزان كرده. جالبه كه همين الانشم شهداي زنده هستند و رفتار اين افراد رو باهاشون مي بينيم. ميراث دار خون اين شهدا اونايي هستند كه نبودشان كل زندگيشان را تغيير داده(يعني خانواده هاشون) نه اونهايي كه با بالا رفتن از اجساد شهدا خود را به مقامات دنيوي رساندند. كاش كوچكترين شباهتي بين اون عزيزان و اين زوزه كشان بود (309437)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۰:۲۵
چرا اینقد توهین میکنیم ما ایرانیا.همه گروها فقط توهین بلدن و دروغ،همه جناحا مثل همن فقط هرکی رنگ لباسش فرق داره. (309514)
هاذی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۰:۵۹
من نمی فهمم که ادامه این دعواهای بی ثمر که بجز ضرر برای ملت و مملکت چیزی نداشته و ندارد برای متقاضیان مرگ بر این وآن چه سودی داشته ،آیا نمی توان در صلح و آرامش حکومت و مدیریت کرد آیا سی سال جنگ و دشمنی و تحریم زمان کمی است ، (309422)
ایرانی
Luxembourg
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۹
افرین افرین (309433)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۶:۴۳
هادی جان: ثابت شد برای آنها منافع دارد کاسبی با درامد نفت و امثالهم دارد

پس به این راحتی ول کن نیستند (309484)
پورامینی از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۱:۱۴
پیشنهاد میکنم ارمان کاریکاتور منتشر نکنه (309424)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۱:۲۳
اقا یارانه فهم وشعور نمیدن کاش به جای پول،
یه چند گرم مغز گرم بدن. (309425)
جان بر کف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۱:۲۴
سیاستمداری که فرق لباس غواسی با بدن لخت را تشخیص ندهد، بهتره دهنشو ببنده و وقت ملت و نگیره. (309426)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۶:۴۷
اشتباه مثبت زدم عذرخواهی می کنم ضمنا جان برکف غواسی را درست

نوشته ؟!! (309486)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۶:۵۳
جانم فدای خانواده محترم شهدا جواب این افراطیون را جانانه دادند همین کافیه (309487)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۱:۲۶
صحبتهای خیلی زیبای اقای حدادیان را پوشش بدهید که خیلی زیبا است و فقط فحش یادش رفته ظاهرا بگوید
اصلا سر ادم سوت می کشد بی ادبی هایش را تا می خوانید و خودشان را معصوم فرض کرده و با چوبش کسی را بی نصیب نگذاشته (309427)
مرتضی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۲
مرگ بر کاسبان تحریم (309435)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۲:۴۶
در همه جا رسم بر این است دست اسیران جنگی از پشت بسته شود که به آسانی باز نشود نباید در صدد تحریف پیام شهدا باشیم باید گفت هیس پیام شنیده شد (309441)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۲:۵۹
اصلاح طلب های تندرویی که از جمعیت ۵۰هزارتایی مرحوم پاشایی سو استفاده کرده اند جامعه شناس دعوت کردند . که از این جمعیت پیامی بر ضد نظام در آورند کاش شهدا را شما مصادره میکردید پیام شهدا چی بود جز عزت استقلال سربلندی ولایت پذیری و استکبار ستیزی پیام مرا به اشتراک بگذارید بهار عزیز (309442)
هامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۳:۰۱
البته کاش به جای بدن آنها را با لباس غواصی می کشید همان طور که بودند تا بهانه دست بعضی ها نیفتد و همچنین آنطور قشنگ تر بود (309443)
سمیرا
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۳:۰۵
واقعا نمیفهمید یا خودتون رو زدید به نفهمی. آقایان بهارنیوز کافیست یه سرچ ساده توی اینترنت بکنی. دوتا کلمه 1- بال کبوتر 2- بال کرکس. بعد خودت قضاوت کن این بال نماد چیست (309444)
فرزاد
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۳:۲۶
دلواپسا خیلی ایده آلیسم شدن. دکتر ظریف، دکتر روحانی و بقیه زیر نظر مقام رهبری بهترین سیاست رو اعمال خواهند کرد و قرار نیست توی توافق 100 درصد درست عمل بشه. 80 درصد هم منافعمون رعایت بشه خوبه. و اینکه سیاسیون خیلی خیلی خیلی بهتر از همه منافع کشور رو در نظر خواهند گرفت. کمی تعقل و تفکر بد نیست و به ناحق با افراطی ها همصدا شدن خطاست (309452)
ناشناس
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۳:۳۹
کجای این کاریکاتور تمجید کننده است.هر چیزی حدی دارد.جواب شهدا رو شما چی میخواین بدین. (309454)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۳:۳۹
اگه این کاریکاتور یا نقاشی توهین آمیز نیست پس چرا روزنامه آرمان اونو از آرشیوش حذف کرده؟ (309455)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۳:۵۵
اینها از خدای شهدا هم شرم ندارن؟
واقعا چطوری میشه تشخیص داد این بال کرکسه!!!!!؟؟
یعنی نمیدونن با این کاراشون فقط نفرت عمیق مردم رو نسبت به خودشون بیشتر میکنن؟؟ (309461)
خلیل الله
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۴:۲۸
خدایا اینا کی اند دیگه (309462)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۴:۴۴
قطعا منتقدین افراطی دولت دنبال بهانه هستن... من معتقدم نباید بهانه دستشون داد... این کاریکاتور هم بهتر بود بشکل شکیل تری طراحی میشد تا هرگونه شک و تردید و تفسیر لازم نداشته باشه... (309464)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۵:۰۴
اين اقايان منافعشان به خطر افتاده بس (309468)
محمد
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۵:۵۶
متاسفانه کاریکاتورهای این چنینی چندین بار باعث توقیف نشریات اصلاح طلبان شده است که نمونه اش توقیف روزنامه مردم امروز در سال گذشته بود. ای کاش مدیران مسئول این نشریات در این موارد دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند تا تصاویر شبهه برانگیز به چاپ نرسد و بهانه به دست اصولگراها نیفتد. متاسفانه با انتشار این تصویر بهانه ای به دست کیهان و جوان و ... افتاد تا حداقل یکی دو ماه روی ان مانور بدهند. (309473)
reza
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۶:۰۴
جالب اینجاس که پیام شهدا رو فقط پایداری ها درک کردن و جالترش اینه که پیام شهدا فقط درمورد مذاکرات بوده ! درمورد فقر و حجاب و فساد و بیکاری و اختلاص و چیزای دیگه هیچ پیامی نداشتن!
رجانیوز هم به میتینگ سیاسی بودن اون روز اعتراف کرده ! (309474)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۶:۰۷
من کاری به دعواهای سیاسی ندارم وازاصولگرایان هم اصلاخوشم نمیا.وللی اگه بخواهیم منصف باشیم این کاریکاتوردرشان شهدای مانبود. (309475)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۶:۳۹
من یک چیزی متوجه شدم اینا از طرف صدا وسیما برنامه ریزی شده بوده یک حسی بهم میگه کار صداوسیما بوده حتی پلاکارد ها هم همین طور چرا که مجری صداوسیما با شعارهایی که توی تلویزیون می دادند این جا هم آورده شده. (309482)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۰:۵۹
اتاق فکر که صدا و سیما رو هم هدایت می کنه (309516)
------
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۷:۵۲
چرا ازاختلاس های دولت قبل انتقاد نمیکنند (309495)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۷:۵۴
مردم ایران پشت اقای ظریف ودولت اند این دلواپسان نمادین هیچ کاری از دستشون بر نمیاد (309497)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۱۸:۵۶
به عنوان بی طرف زود نباید قضاوت کرد ولی از آنجایی که پوشش به سر دارند نمیشود گفت برهنه هستند همه ما باید در مسیر و راه شهدا قدم برداریم (309502)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۰:۰۱
قطعا لباس دارن ولی بهتر بود طراح طرحو سیاه تر و با جزییات عضلانی کمتر می کشید تا سو تفاهم ایجاد نمی شد و بعضیام استفاده نمی کردن (309511)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۰:۰۵
فکر میکنم هر بی طرفی این کاریکاتور رو ببینه متوجه مشکلاتش میشه بیاین حد اقل با خودمون صادق باشیم (309512)
@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۱:۲۲
از کی تا بحال لباس غواسی چین وچروک دست وبا رو نشان میده (309521)
خاك پاى شهدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۳:۱۲
دلم ميخواست وقتى حالم بعد از عبور اولين حامل شهدا دگرگون شد بلند بگريم كه ناگهان صداى بى ربط كسى حالم را گرفت چيزهايى ميگفت كه حرف من نبود و اصلا مناسب مجلس نبود ماشينشان ايستاده بود و ما به دنبال ماشين بعدى شهدا بس كنيد تو را به خدا بس كنيد (309533)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۹ ۲۳:۵۸
به عنوان یک طرفدار دولت صادقانه عرض می کنم این طرح کاریکاتور اصلا زیبنده شهدای عزیز نیست. ای کاش برخی دست اندرکاران روزنامه ارمان در عملکرد حرفه ای خود مانند چاپ پاره ای تصاویر و مصاحبه با فعالین سیاسی کمی نجدید نظر نمایند تا بهانه به دست بعضی افراد نیفتد. (309540)