به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۹۱۶۴

سازمان ملل: صد هزار فلسطینی آواره شدند

گروه بين‌الملل: سازمان ملل اعلام کرد: به دنبال حمله گسترده نظامی اسرائیل به غزه، بیش از صدها هزار تن از مردم فلسطین در نوار غزه آواره شدند.
سازمان ملل: صد هزار فلسطینی آواره شدند
به گزارش پایگاه شبکه الجزیره، سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمار کسانی که به دنبال فراهم کردن پناهگاهی آن‌هم از سوی آژانس امدادرسانی و کار آوارگان فلسطینی هستند، تاکنون از صدها هزار تن نیز افزایش یافته است. کریستوفر گونس، سخنگوی آژانس امدادرسانی و کار آوارگان فلسطینی از باز شدن 69 پناهگاه اضافی دیگر در نوار غزه خبر داد و افزود: ایجاد این تعداد پناهگاه نقطه عطفی در عملکرد این آژانس است چرا که تعداد آوارگانی که اکنون به دنبال فراهم کردن پناهگاه از سوی ما هستند خیلی کمتر از تعداد آمار کسانی است که در جنگ 29 بود.

پیشتر مدیر کل عملیات اونروا، فراهم کردن امکانات لازم پزشکی و آمبولانس‌هایی که در جنگ با رژیم صهیونیستی نابود شده بودند را خواستار شد. این سازمان اعلام کرد مخازن تامین پوشاک و تجهیزات پزشکی در غزه در حال تمام شدن است و این سازمان برای تامین نیازهای هزاران آواره فلسطینی با مشکل روبه رو است. از سوی دیگر، سازمان هلال احمر اوضاع انسانی در غزه را بسیار سخت خواند و اعلام کرد: وخامت اوضاع امنیتی غزه امکان کمک‌رسانی هیات‌های امدادرسان به نیازمندان غزه را با دشواری رو به رو کرده است.