به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۴۶
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۵۴۵۶۴
خانه آخر انحصارطلبی در يك عمارت خودساخته

نشست سالانه كدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی؟

گروه سياسي: روز گذشته (جمعه) در حالی در دانشگاه امیرکبیر نشستی تحت عنوان «نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)» برگزار شد که به نقل از حاضرین، تعداد شرکت کنندگان به عدد دانشجویان یک کلاس دانشگاه هم نمی‌رسید!
نشست سالانه كدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی؟
این نشست در شرایطی برگزار می شود که سایه ی سنگین عدم مشروعیت و وجاهت قانونی باعث ایجاد حاشیه هایی بهت آور و تخلفاتی انکار ناپذیر شده است. در حالیکه این افراد در مهلت داده شده از جانب وزارت علوم هم چنان که گفته شد نتوانستند مشکلات قانونی خود را بر طرف کنند و هنوز از حداقلی ترین شرایط برای وجاهت قانونی برخوردار نیستند. نشست سالانه را نیز بدون حد نصاب لازم برای به رسمیت رسیدن برگزار کرده اند!

پس از اعلام خروج انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه و تاکید بر نداشتن هیچ گونه نماینده ای در این نشست و عدم حضور نمایندگان انجمن های اسلامی دانشگاه فردوسی و آزاد پرند به نشانه ی اعتراض به اقدامات دون شان تشکیلات، این انتخابات بر اساس نص صریح ماده ۲۳ اساسنامه ی دفتر تحکیم وحدت مبنی بر حضور حداقل دو سوم نمایندگان دارای حق رای از رسمیت می افتد اما برگزار کنندگان که شامل اکثریت اعضای خودخوانده شورای مرکزی سابق هم نمی شدند برخلاف قانون، انتخابات را تنها با حضور ۱۱ حق رای از ۲۰ حق رای برگزار می کنند.


عكسي از محل برگزاري نشست در خبرگزاري اصولگراي تسنيم كه تعداد شرکت کنندگان به عدد دانشجویان یک کلاس دانشگاه هم نمی‌رسید!

اما همه ی ماجرا به اینجا نیز ختم نمی شود و با اعلام نتایج این انتخابات غبرقانونی و نمایشی موجی دیگر از بهت و تاسف بی سابقه فعالین دانشجویی کشور را در برمی گیرد. با نگاهی به اسامی معرفی شده مشخص می شود که در بین اسامی چهار نفر از دانشگاه امیرکبیر {سه نفر از دانشجویان فعلی و یک نفر از فعالین سابق این دانشگاه که سابق بر این کاندیداهای آن به دلیل اشتهار به همراهی با جریان انحرافی از سوی شورای تحقیق تایید صلاحیت نمی شدند} دو نفر از دانشگاه قزوین و دو نفر از دانشگاه شهید بهشتی معرفی شده اند.

در حالیکه بر اساس کسب اطلاع موثق مبارزه اساساً تشکلی به نام «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی» وجود خارجی ندارد و انجمن اسلامی دانشکده های آن هم طبق تبصره ۳ ماده ۶ اساسنامه ی تحکیم تنها می توانند بعد از طی روند قانونی به عضویت یکی از انجمن های عضو درآیند و حق حضور به عنوان یک عضو مجزا یا داشتن حق رای در اتحادیه را ندارند. همچنین برخی دیگر از کاندیدا ها شرایط مندرج در ماده ۶۱ اساسنامه برای حضور در شورای مرکزی را ندارند برای مثال بندهای ۱ و ۱۱ و ۱۲ این ماده به ترتیب تصریح می کند:

«سابقه تشکیلاتی و نیز حسن مدیریت به مدت حداقل دو سال در انجمن اسـلامی خـود یـا یکی از واحدهای اتحادیه داشته باشد»
«سابقة یک دوره عـضویت در شـورای مرکـزی انجمـن دانـشگاه خـود و یـا دو دوره در انجمن اسلامی دانشجویان یکی از دانشکده های دانشگاه مربوطه»
«کاندیداها می‌بایست حتماً یکسال عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت بوده باشند.»

اکنون با این تفاسیر باید علاوه بر عدم مشروعیت و وجاهت قانونی موارد تاسف آور یاد شده را هم به کارنامه این گروه افزود اگرچه خبرها حاکی از عزم جدی هیات نظارت مرکزی وزارتین برای برخورد قانونی و قاطع با این افراد دارد اما به نظر می رسد قطار عمر این انحصار طلبی در خانه‌ی آخر خود قرار دارد و اضمحلال درونی بیش از هر زمان دیگری ریشه‌های این عمارت خودساخته را تهدید می کند.
مرجع : مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۴:۳۰
این تحکیم وحدت با آن قبلی که در وقایع 88 دستگیر شدند سنخیتی دارد یا نه. (251230)
شهید چمران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۴:۳۴
این آقایون هر کاری خواستن کردند ... و ما در دانشگاه چمران هنوز از سوم اسفندماه 1390 تاکنون مجوز فعالیت نگرفتیم. حالا هی ما بگیم قانون و اونا هم ...... (251231)
حقی
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۴:۳۵
فقط در ایران!!! (251232)
مبارزه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۵:۱۴
تشکر از سایت وزین بهارنیوز برای انتشار این مطلب (251235)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۶:۱۱
امیدوارم عمر این بازیهای مسخره با دانشگاه روزی روزگاری بسر آید (251237)
مغفول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۶:۱۳
جلسه ای که علیرضازاکانی می خواد سخنرانش باشه همینه دیگه.بابا گوش مردم پرشده از حرفای شما افراطیون.دکترزاکانی که فکرمیکنم دکتراشم رانتیه جلو هفته نامه پنجرش که پنچرشده را گرفتن دلش پره .استیضاح وزیر علومم سیرش نکرده .باید چندتا دیگه ذبح وکباب بشن تا امسال ایشون سیربشه.این آقا دلواپسم هست.
یکی بایدپیدابشه ایشون از دل نگرانی بیرون بیاره.هادی خانیکی رابذارید سخنرانی بینی وبین الله ببینیدچندنفر حاضرمیشن. (251238)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۲۱:۰۹
به این میگن نمایش دموکراسی!!! (251247)
seyed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۲۱:۵۳
این خبر را به اشتراک بذارید: بالاخره سایت یاهو ایران را از حالت تحریم دراورد و ایران را به لیست کشورها اضاف کرد.دوستانی که تا الان قادر به ساخت ایمیل یاهو نبودن از این پس میتوانند ایمیل برای خودشان بسازند. (251248)