به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب : ۷۳۲۸۴
كارشناسان آلماني:

جرمن وینگز زمانی ميل به خودکشی داشت

گروه حوادث: كارشناسان آلماني می‌گویند که آندریاس لوبیتز، کمک خلبان پرواز شماره ۹۵۲۵ بارسلون به دوسلدورف خطوط هوایی جرمن وینگز آلمان که سه شنبه پیش در آلپ فرانسه سقوط کرد، زمانی پیش از آنکه گواهینامه خلبانی اش را دریافت کند برای تمایل به خودکشی تحت معالجه قرار گرفته بود.
جرمن وینگز زمانی ميل به خودکشی داشت
ظن آن مي‌رود که لوبیتز ۲۷ ساله عمدا هواپیما را به زمین زده باشد که باعث مرگ ۱۵۰ سرنشین آن شد. مقام ها در دوسلدورف آلمان گفتند که تحقیقات تا این لحظه هیچ سرنخی در مورد انگیزه واقعی کمک خلبان به دست نداده است. تاکنون دی ان ای ۸۰ نفر از قربانیان در محل سقوط کشف شده است. کریستوف کومپا دادستان عمومی دوسلدورف گفت که لوبیتز "چندین سال" پیش از آنکه خلبان شود "براساس اسناد موجود به دلیل تمایل داشتن به خودکشی تحت معالجه روانپزشک قرار گرفته بود."

اما او افزود: "در دوره بعد از آن تا این اواخر، او به پزشک مراجعه مي‌کرد، اما در نسخه ها و یادداشت های پزشکی هیچ نشانه ای از تمایل به خودکشی یا تعرض علیه دیگران ثبت نشده است." زمان دقیق پرونده معالجات لوبیتز هنوز فاش نشده است. لوبیتز در سال ۲۰۰۸ برای آموزش خلبانی در لوفتانزا ثبت نام کرد و در سال ۲۰۱۳ خلبان شد. به گزارش رسانه های آلمانی یک دوره افسردگی جدی در سال ۲۰۰۹ در او تشخیص داده شد که به خاطر آن برای یک سال و نیم تحت معالجه بود.

کومپا گفت:‌ "هنوز شواهدی نیست که کمک خلبان پیش از حادثه چیزی در مورد کاری که فرض مي‌کنیم مي‌خواست انجام دهد گفته باشد و ما نامه ای یا چیزی شبیه آن نیافته ایم که حاوی یک اعتراف باشد." به علاوه او گفت که محققان در محیط زندگی شخصی، خانوادگی یا حرفه ای او چیزی نیافته اند که سرنخی از انگیزه او به دست دهد.

پیشتر گزارش ها درباره وضعیت بینایی او - احتمالا جداشدگی شبکیه - منتشر شده بود اما کومپا گفت هیچ سندی در مورد مشکلات بینایی که ناشی از یک "بیماری جسمی" باشد وجود ندارد. گمانه زنی های زیادی در مورد زندگی عشقی لوبیتز وجود دارد. یک گزارش تایید نشده حاکیست که دوست دختر او باردار بود و یک دوست دختر سابق او مي‌گوید که لوبیتز سال گذشته گفته بود دست به کاری به یاد ماندنی خواهد زد. دوست دختر سابق لوبیتز گفت او سال گذشته قول داد: "یک روز کاری خواهم کرد که تمام سیستم را عوض خواهد کرد و همه اسمم را خواهند دانست و مرا به یاد خواهند داشت."
مرجع : بي بي سي