به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۴۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۵۲۲۱۴
توسط شرکت‌های هوایی برای جذب مسافر

رقابت اینترنتي در آسمان برای حذف رقبا

گروه علمي: رقابت تنگاتنگ در آسمان موجب شده تا شرکت های هوایی برای جذب مسافر به دنبال ایده های جدید و جذاب باشند. لوفت هانزا، بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان، راهی پیدا کرده که هم تعداد زیادی مشتری جذب کند و هم به طور همزمان هزینه پرواز را کاهش می دهد.
رقابت اینترنتي در آسمان برای حذف رقبا
به گزارش دویچه وله، شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان با شعار «بر فراز ابرها آنلاین باشید»، اینترنت پرسرعت با قابلیت «وای فای» را در اختیار مسافران خود قرار داده است. این مزیت اکنون در رقابت تنگاتنگ شرکت های هواپیمایی برای جذب مسافر بیشتر انجام می شود. این سرویس برای مسافران پروازی می تواند به کاهش هزینه های این خط هوایی مسافربری کمک کند.

به عنوان مثال برای مسافران و سرنشینان پرواز 9 ساعته فرانکفورت-واشنگتن شرکت هواپیمایی لوفت هانزا که در ارتفاع 10 هزار پایی پرواز می کنند، اتصال به اینترنت و استفاده آنلاین از رایانه های کیفی یا تلفن های همراه هوشمند، مزیت ارزشمندی محسوب می شود. بعد از موفقیت آمیز بودن دوره آزمایشی اتصال بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان به شبکه اینترنت اکنون گسترش این قابلیت در حال توسعه است.

سرعت انتقال داده های اینترنتی در هواپیماهای لوفت هانزا چنان است که مسافران می توانند حتی تلویزیون تماشا کنند یا بازی های فوتبال را ببینند. آنتن ماهواره ای که بر روی بدنه هواپیما نصب شده است، کار انتقال داده های اینترنتی داخل هواپیما را برعهده دارد. شرکت «لوفت هانزا» برای اتصال اینترنتی هر کدام از هواپیماه های مسافربری خود به اینترنت، صدها هزار یورو سرمایه گذاری کرده است.

جنگ بیرحمانه قیمت بلیت هواپیما چنان زیاد است که هر شرکت هواپیمایی را برای بدست آوردن یک مسافر به تکاپو انداخته است. میشایل لامبرتی از شرکت لوفت هانزا در این خصوص گفت: با توجه به آنکه صنعت هوایی ما با کاهش سود روبرو شده است بنابراین بر آنیم با ارائه یکسری خدمات مکمل از جمله امکان اتصال به اینترنت در حین پرواز به مسافران، سود جدیدی را عاید این صنعت کنیم. طبیعی است که این امکان در وهله اول برای مسافران «بیزنس کلاس» هواپیماهای لوفت هانزا در نظر گرفته شده است.

در برلین، پایتخت آلمان هم تکنسین های برق و الکترونیک خود را برای گام بعدی اتصالات اینترنتی حین پرواز آماده می کنند. آنها می خواهند شبکه اینترنتی بدون سیم، موسوم به «اینترنت وایرلس» را برای هواپیماهای کوچک این شرکت هم برقرار کنند. با اینترنت هوایی لوفت هانزا همچنین می توان به روزنامه ها، مجلات و فیلم ها نیز دسترسی داشت.

با توجه به آنکه امروز حدود هفتاد درصد از مسافران هواپیما گوشی تلفن همراه یا یارانه های کیفی، همراه خود دارند، استفاده از اینترنت برای کاربران آن در هواپیما راحت تر شده است. لامبرتی افزود: برای استفاده از اینترنت هوایی لوفت هانزا مسافران نیازی به نصب برنامه خاصی ندارند بلکه بواسطه استفاده از فناوری «شبکه محلی بی سیم» موسوم به «وی لَن WLAN»، اینترنت براحتی و مستقیم به دستگاه های همراه مسافران هواپیما متصل می شود. فناوری دسترسی به اینترنت آنلاین اکنون سایر شرکتهای هواپیمایی را به تدارک این مزیت برای مسافرانشان واداشته است.