به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۳۰
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۸۰۸۴

قیمت انواع پنت‌هاوس در تهران/جدول

گروه اقتصادي: احتمالاً‌ می‌دانید که Penthouse در اصل به واحدی می‌گویند که در بالاترین طبقه مسکونی مجتمع‌های آپارتمانی و برج‌ها ساخته شده و در آنها از وسایل و امکانات لوکس و گران‌قیمت استفاده می‌شود. نقشه و شکل پنت‌هاوس با دیگر آپارتمان‌های آن مجتمع تفاوت دارد.
درحالی‌که خرید خانه هرچند نقلی برای برخی تبدیل به یک رؤیا شده است، در روزنامه‌های کثیرالانتشار و کاغذهای زده‌شده بر بنگاه‌های کشور شاهد "پنت هاوس" هایی هستیم که با قیمت‌های نجومی خریدوفروش می‌شوند. پنت هاوس‌ها به دلیل اینکه مشتریان خاص خود را داشته، همواره از قیمت بالایی برخوردار هستند. این املاک جایگاه خاصی را در بنگاه‌های مسکن شمال شهر به خود اختصاص داده‌اند و با هر نوسانی در بازار مسکن از حجم متقاضیان این دسته از واحدهای مسکونی کاسته نمی‌شود.

شواهد نشان داده که فروشنده‌های پنت‌هاوس (سازنده‌ها) هیچ‌وقت عجله برای فروش نداشته‌اند، به‌طوری‌که هم‌اکنون پنت‌هاوس‌هایی را در بازار عرضه می‌توان مشاهده کرد که به دلیل بالا بودن قیمت فروش، چند سالی از فایل شدن آن‌ها می‌گذرد. سازندگان پنت هاوس معتقدند که این املاک به‌هیچ‌وجه با گذر زمان از قیمت نمی‌افتند؛ بلکه بالعکس سال‌به‌سال بر قیمت آن‌ها افزوده می‌شود.

یکی از مشاوران املاک می‌گوید: قیمت پنت‌هاوس‌ها از سال گذشته تاکنون سیر صعودی گرفته‌اند. به‌طوری‌که از متری 12 تا 13 میلیون در سال 91، هم‌اکنون هر پنت هاوس حداقل متری 20 میلیون تومان به فروش می‌رسد. وی همچنین گفت: زعفرانیه، فرشته و فرمانیه عمده مناطقی هستند که افراد برای خرید این نوع از املاک به بنگاه‌های آن‌ها مراجعه می‌کنند. بد نیست بدانید ایدهٔ ساخت پنت‌هاوس‌ها از دهه ۱۹۲۰ میلادی با انفجار رشد اقتصادی آمریکا افراد پولدار در شهر نیویورک شروع به ساخت پنت‌هاوس در بالای مجتمع‌های آپارتمانی کردند.
مرجع : بازار خبر