به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۴
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۵۱۹۶۳
واکنش حمید ابوطالبی به استیضاح فرجی‌دانا

این استیضاح ِعلم بود یا سیاست؟

گروه سياسي: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با انتشار پستی در توئیتر در واکنش به استیضاح وزیر علوم نوشت: بهتر بود برخی دوستان گرامی برای رأی مردم به دولت تدبیر و امید، اعتدال و اندیشه و علم و نشاط در دانشگاه جایگاهی قائل می شدند.
حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به اینکه استیضاح تمام شد و وزیری ازدولت تدبیروامید ازخدمت به ملت بازماند نوشت: درجلسه چند روزپیش نزد دکترروحانی، سوالاتی درخصوص استیضاح مطرح شد،که جای تامل دارد:

ابهام و نگرانی دراین بودکه باتمام تلاش دولت برای تعامل با مجلس، این استیضاح در آستانه هفته دولت،هدیه به دولت است یا تقابل بااقدامات موثر دولت؟

ابهام و نگرانی دراین بودکه چرا باید آرامش و نشاط دانشگاهها دستخوش تلاطم شود؟ آیا این حمایت ازکرسی های آزاداندیشی و توسعه علم ونشاط سیاسی است؟

ابهام و نگرانی در این بود که پرداختن به مشکلات کشور و زندگی مردم در این بحران های حساس منطقه ای اهمیت دارد، یا تلاش برای ناامید کردن جامعه؟

ابهام و نگرانی دراین بود که این استیضاح ِعلم است یا سیاست؟ اگرعلم است اینقدر هیاهو ندارد، و اگر سیاست است چه ارتباطی به علم دارد؟

در نهایت اینکه دکترروحانی برسرعهد خود با مردم ماند و در این میانه، مردم را برگزید؛ و به میان آنها در اردبیل رفت. بهتر بود برخی دوستان گرامی جایگاهی برای رأی مردم به دولت تدبیر و امید، اعتدال و اندیشه و علم و نشاط در دانشگاه قائل می شدند.