به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۳۷۶۶۲

دریافت سیگنال‌های جدید از هواپیمای مالزی

گروه بين​الملل:​ جستجوگران بین المللی در جنوب اقیانوس هند روز پنجشنبه از دریافت سیگنال های جدید از جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 مالزی خبر دادند و دریافت این سیگنال برای پنجمین بار طی هفت روز گذشته امید برای یافتن لاشه های هواپیمای بویینگ 777 مالزی طی چند روز آینده را افزایش داد.
دریافت سیگنال‌های جدید از هواپیمای مالزی
پرواز ام.اچ 370 مالزی با 239 مسافر و خدمه پرواز 34 روز پیش پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد و اکنون تیم های جستجو به رهبری استرالیا در پی یافتن محل سقوط و جعبه سیاه به منظور کشف دلایل ناپدیدشدن این پرواز هستند. مارشال آنگوس هوستون وزیرسابق دفاع استرالیا و رییس مرکز هماهنگی عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 در این کشور روز پنجشنبه، گفت هواپیمای گشت زنی اوریون پی 3سی برای پنجمین بار علایمی دریافت کرد که احتمال می رود مربوط به این پرواز مالزی باشد.

وی در بیانیه ای تاکید کرد تجزیه و تحلیل داده های صوتی انجام خواهد شد اما مشخص است منبع ارسال علایم از یک منبع ساخته شده توسط انسان است. کشتی سپر اقیانوس استرالیا هم اکنون با نصب سیستم ردیاب پینگر از آمریکا بر روی این کشتی در دو هزار و 280 کیلومتری شمال غرب شهر پرت این کشور در حال جستجو برای یافتن جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 است و دو بار سیگنال هایی دریافت کرده است. ویلیام مارکس سخنگوی فرمانده ناوگان هفتم آمریکا نیز گفت که دریافت این سیگنال ها ما را بسیار نسبت به یافتن جعبه سیاه خوشبین کرده است و روز به روز به آن نزدیک و نزدیک تر می شویم.

کارشناسان استرالیا و آمریکا روز گذشته تایید کردند که سیگنال های 33 ممیز 31 هرتز دریافت شده توسط تیم های جستجو در جنوب اقیانوس هند از یک دستگاه ساخت انسان بوده و صداهای طبیعی دریا نیست. دریافت پنج نوبت علایم توسط کشتی های چینی و استرالیایی در آب های نزدیک شهر پرت استرالیا به عنوان نقطه امیدی برای یافتن هواپیمای مالزی اعلام شده است. معمای ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 مالزی که 17 اسفند ماه حدود 41 دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد، افکار عمومی جهان را سخت به خود مشغول کرده است.

این پرواز ساعت 41 دقیقه بامداد به وقت محلی هشتم مارس (17 اسفند 92) با 227 مسافر و 12 خدمه از باند فرودگاه برخاست و ساعت یک و یک دقیقه در ارتفاع 11 هزار متری زمین قرار گرفت. ساعت یک و هفت دقیقه آخرین اطلاعات این پرواز با مرکز کنترل ترافیک هوایی تبادل شد و ساعت یک و 22 دقیقه این پرواز از صفحه رادارها محو شد.
مرجع : ايرنا