به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۹ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۷۳۱۱۲

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در ازبکستان

گروه بین الملل: انتخابات ریاست‌جمهوری ازبکستان امروز (یکشنبه)‌ در حالی آغاز شد که پیش‌بینی‌ها حاکی از پیروزی مجدد اسلام کریمف، رییس‌جمهور وقت این کشور در این رقابت انتخاباتی است.
آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در ازبکستان
به گزارش یاهو نیوز، انتخابات در ازبکستان از ساعات اولیه صبح امروز در بیش از 9000 حوزه انتخاباتی در سراسر این کشور آغاز شده است. در همین حال پیش‌بینی‌ها درباره پیروزی مجدد کریمف 77 ساله در این نتخابات در حالی مطرح می‌شود که او در این دوره با سه رقیب از احزاب مختلف ازبکستان رو به رو است؛ رقبایی که از حامیان ریاست‌جمهوری کریمف محسوب می‌شوند. اکمل سعیدف از حزب رنسانس ملی دموکراتیک که در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری در مقابل کریمف تنها توانسته بود 3 درصد آرا را به خود اختصاص دهد نیز در این دوره از رقبای رییس‌جمهور فعلی ازبکستان محسوب می‌شود.

کریمف از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و استقلال ازبکستان در سال 1991 رهبری این کشور را برعهده دارد. در همین حال به گفته کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان، حدود 21 میلیون تن واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند. گفته می‌شود بیش از 300 ناظر بین‌المللی از 43 کشور جهان این انتخابات را تحت نظر دارند. سازمان همکاری و امنیت اروپا نیز قرار است روز دوشنبه ارزیابی خود را از این انتخابات ارائه نماید.
مرجع : ایسنا