به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۷۴۸۳۲

القاعده ده‌ها تانک را در یمن به‌غنیمت گرفت

گروه بين‌الملل: شبه‌نظاميان القاعده با تصرف يک پايگاه نظامی در يمن، موفق شده‌اند به تسليحات سنگين موجود در اين پايگاه دسترسی پيدا کنند.
القاعده ده‌ها تانک را در یمن به‌غنیمت گرفت
مقام‌های امنيتی يمن به رسانه‌ها گفته‌اند که شبه‌نظاميان القاعده موفق شدند با تصرف پايگاه تيپ ۲۷ مکانيزه يمن در روز جمعه ۲۸ فروردين، ده‌ها تانک، موشک‌انداز و خمپاره درون آن را به کنترل خود در بياورند. اين پايگاه در استان حضرموت که بزرگترين استان يمن است قرار دارد و خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشيتدپرس گزارش داده‌اند که با تصرف آن، القاعده توانسته کنترل تقريبا تمام آن را در دست بگيرد.

نيروهای القاعده يک روز پيشتر نيز توانسته بودند کنترل بخش‌های مهمی از استان حضرموت، از جمله يک پايانه نفتی و فرودگاهی مهم را در دست بگيرند. گفته شده که نيروهای القاعده برای کنترل بخش‌های عمده استان حضرموت با مقاومت چندانی روبه‌رو نشده‌اند. آسوشيتدپرس می‌گويد آنها با رهبران قبايل محلی برای کنترل منطقه توافقاتی انجام داده‌اند.

پيشتر گزارش‌هايی درباره تمايل بسياری از قبايل و مردم سنی يمن به القاعده برای حفاظت از آنها در برابر حوثی‌ها منتشر شده بود. همزمان، احمد باماس، از فرماندهان نيروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، گفته است که نيروهايش توانسته‌اند کنترل ميدان نفتی مسيله (بزرگترين ميدان نفتی يمن) را در اختيار بگيرند.