به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۵۸۹۰۲
نباید به اقدامات خودسرانه، لباس قانونی پوشاند

سفارش دستیار ویژه رییس‌جمهور به مجلس

گروه سياسي: دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با تاکید بر این که لباس قانونی نباید به هیچ وجه به اعمال خودسرانه پوشانده شود، گفت: اقدامات خودسرانه به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به نفع هیچ جریانی نخواهد بود.
علی یونسی در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر نباید برخوردهای خودسرانه ای را که در کشور از سابق نیز وجود داشته است، توجیه قانونی کنند. وی تصریح کرد: قطعا امر به معروف و نهی از منکر در حد نصیحت و دعوت اقدامی عقلانی، عرفی و اسلامی است و مردم باید نسبت به خوبی ها و بدی ها عکس العمل نشان دهند و بی تفاوت نباشند. دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با یادآوری این که امر به معروف و نهی از منکر را باید ترویج کرد، یادآور شد: این مساله را باید قانونی انجام داد، متاسفانه افراد خودسر به نام امر به معروف و نهی از منکر اعمالی برخلاف اسلام و قانون انجام داده اند.

یونسی خاطرنشان کرد: برخورد از هر نوع باید قانونی باشد، قانون برای برخورد با کسانی که منکر مرتکب می شوند پیش بینی لازم را کرده است و این مساله بر عهده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است. وی همچنین گفت: نیروی انتظامی یکی از ارگان هایی است که وظیفه مقابله با منکرات را دارد و در حد وظایف خود با منکر برخورد کرده و بقیه آن را به دستگاه قضایی می سپارد. وی ادامه داد: مردم و هر کسی که می خواهد با انگیزه دینی یا مسوولیت اجتماعی در جامعه امر به معروف کنند یا تذکر و نصیحت دهند، در صورتی که با شیوه انسانی و اخلاقی انجام شود خوب است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی اظهارداشت: هر نوع اقدام قانونی که اعمال خودسرانه را توجیه کند برای همه مضر است و به نفع هیچ جریانی نیست. یونسی با بیان این که این شیوه به نفع فردی نیست، یادآور شد: ممکن است امروز در کوتاه مدت به نفع یک جریان باشد اما فردا علیه خود آن جریان است. وی خاطرنشان کرد: اقدامات غیر قانونی قطعا تبعاتی خواهد داشت که هیچ کسی نمی تواند تبعات آن را تحمل کند.