به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۳۴
 
۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۷۹۲۴۲
این روزها در ایران، دلواپسان در راس امورند

از منظر رسانه ملي، جليلي رييس‌جمهور است!

لکنت و اکراهی که دولت در برابر دلواپسان گرفتار آن شده است؛ اگر برطرف نشود روحانی، دوسال پیش رو را هم از دست خواهد داد كه در اين حالت طبيعي است 8 درصدي‌ها براي بازگشت به قدرت، بيش از پيش ترغيب شوند تا بار ديگر شانس خود را بيازمايند.
از منظر رسانه ملي، جليلي رييس‌جمهور است!
لیلا واحدی

گروه سیاسی: عرصه سیاست در ایران گویا هرگز قرار نیست روی آرامش ببیند و دیر زمانی است که فاصله میان فرونشستن این جنجال تا شروع جنجال بعدی ساعت و روزی بیشتر طول نمی کشد. اما نقطه مشترک این جنجالها و پای ثابت بحران های ریز و درشت، گروهی است که تا قبل از ریاست جمهوری حسن روحانی «گروه فشار» یا تندروهای رادیکال نام داشتند. اما پس از خرداد 92 این گروه، نگران فضای معتدل و رو به عقلانیت جامعه شدند و"دلواپس" نام گرفتند.

گروهها و اقشار مختلفی در این دوسال زیر سایه پرچم دلواپسی رفتند و عملکرد هشت ساله خود در دوران مهرورزی را به فراموشی سپردندو خود را دلسوز ایران نشان دادند. اما آنچه نگران کننده می نماید این است که اگر دور باطل این عده به همین منوال تسلسل یابد؛ چرخ سیاست ایران به زودی از این هم فرسوده تر و مفلوک تر خواهد شد. اگرچه ردپای حضور دلواپسان در همه عرصه ها به نوعی دیده می شود اما در حوزهای مورد اشاره ذیل چنان در حال جولان هستند که باید شک کرد که حسن روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بوده است یا سعید جلیلی «كانديداي گروه پايداري در انتخابات سال 92»؟!

مجلس
روزی که علی لاریجانی در مجلس، جبهه پایداری را اقلیتی دانست که سعی دارند بر اکثریت دیکتاتوری کنند شاید تصور نمی کرد که کار این اقلیت دیکتاتور به جایی برسد که هدفهای جناحی ایشان، وسیله را توجیه کند و برای جمع آوری امضا و جلوگیری از توافق هسته ای روی ماکیاولیست های تاریخ را سفید کنند. یا با فریادهای دور از ادب و انصاف وزیر امورخارجه را خائن خوانده و از مجلس بدرقه کنند. یا در موضوع پول های کثیف جاروجنجالهای «وزیرساکت کن» به راه اندازند و رحمانی فضلی را وادار کنند تا به جای پرداختن به اصل موضوع دیوار کوتاه رسانه ها را نشانه گیرد و طبق معمول آنها را مقصر جلوه دهد.

نمایندگان مجلس نهم که پس از افشاگری های معاون اول سابق نظام صلاحیت بسیاری شان زیر سوال رفت؛ به جای آنکه در مقام پاسخگو درصدد رفع شبهه رحیمی بر آیند؛ در مقام بازجو، روزی نیست که وزیری از کابینه را فرا نخوانند و کارت زردش ندهند. اما دلیل اینهمه هیاهو چیست؟ شاید بتوان گفت تمام این جنجال ها راهی است برای فرا فکنی و فرار از اتهامات رحیمی و پاسخ به این سوال که اگر اظهارات وی صحیح بود چرا مسئولان و خصوصا نهادهاي نظارتي و قضايي سکوت کرده‌اند؟ و اگر دروغ و یاوه بود چرا نمایندگان این شبهه کثیف را پاسخگو نیستند؟

وزارت کشور
روزی که حسن روحانی کلید مهمترین وزارتخانه کابینه اش را در دستان رحمانی فضلی اصولگرا قرار داد امیدش این بود که اصولگرایان به واسطه حضور او در چنین مقامی درمسیر لجبازی با دولت نیافتند و اجازه دهند آب خوش از گلوی روحانی پایین رود؛ اما شواهد حاکی از آن است که این معامله دولت با تمامیت خواهان نه تنها سودی نداشته است بلکه زیان آور هم بوده است. اتفاقات این چند وقت اخیر نشان داد که احمدی‌نژادی ها شاید بین مردم جایگاهی نداشته باشند اما به راحتی می توانند در کلیدی ترین وزارتخانه دولت تدبیر و امید چنان جولانی دهند که علی مطهری اصولگرا هم هم نتواند در شیراز سخنرانی داشته باشد. حضور پرشکوه! افرادی که سخاوتمندانه و اتوبوسی در دولت قبل استخدام شدند چنان در وزارت کشور پررنگ است که فرماندار و استاندار دولت روحانی به دبیران ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد تبدیل شده‌اند و به مناسبت تحریم والده و ... استقبال‌های آنچنانی از دولت سابق به عمل می‌آورند بی آنکه کسی از ایشان سوال کند که چرا با اعتبار و آبروی حسن روحانی برای محمود احمدی‌نژاد تبلیغ می‌کنند؟ فرش قرمز استانداران احمدی‌نژادی از چه رو برای هر مدیر دست چندم اصولگرا پهن است اما چهره های شاخص اصلاح‌طلب که دولت امید به تدبیر ایشان پای گرفت از یک تریبون کوچک هم محروم هستند؟

وزارت ارشاد
دلواپسان در طول این دو سال چنان خطوط قرمز ابداعی خویش را گستراندند که امتداد آن به وزارت ارشاد هم رسید. در طول همین دو سال از نظر ایشان به اندازه ای کنسرت و موسیقی؛ کتاب و سینما؛ غرق در لهو و لعب شده‌اند! که برانداختن هر کنسرتی و جلوگیری از اکران هر فیلمی در این آب و خاک از اوجب واجبات دلواپسان شد. بی آنکه به این پرسش پاسخ داده شود که آیا کنسرت و آلات موسیقی؛ سینما و فیلمساز و نویسنده و کتاب؛ حجاب و عفاف؛ موضوعات جدیدالکشفی! بودند که در دوران روحانی کشف شده و ظهور یافته اند که ایشان اینگونه جنتی و وزارت ارشاد دولت یازدهم را به هجمه بسته‌اند؟ و نگران از بین رفتن ارزش‌ها در جامعه شده‌اند؟ بخش تاسف‌بار داستان این است که معترضان وضیعت فرهنگ کشور همان‌هایی هستند که هشت سال چشم بر همه بی فرهنگی های دولت مطبوع خود فرو بستند و دم نزدند!

صدا و سیما
دلواپسان و افراطيون سیاست ایران در کنار تمام تریبون های نوشتاری و گفتاری ریز و درشت خود، رسانه ملی را که باید متعلق به همه ایران می بود، در اختیار تام و تمام خود دارند و بخش سیاسی صدا و سیما در پخش اخبار (با پوشش آن لاين تجمعات چند ده نفري و البته غيرقانوني دلواپسان) و ساخت مستند و مصاحبه و گفتگو نه تنها کمکی به پیشبرد اهداف حسن روحانی نکرده است بلکه یکی از معضلات دولت هم بوده است. نمونه بارز این سیاه نمایی به ویژه علیه تیم مذاکره کننده در چند وقت اخیر مستند شطرنج با گرگها است. طبق معمول همیشه این برنامه نه تنها مستند نیست بلکه به شکل معناداری فیلمی با سناریویی تمام عیار و کارگردانی شده برای تضعیف مذاکرات است.

اگر در چنین برنامه هایی اندک تاملی شود باید از سازندگان آن پرسید که اگر بر فرض محال قدرت‌های جهانی را "گرگ" بدانیم و بخوانیم آیا رواست که ملت فرهیخته و با شعور ایران را گوسفند فرض کرده و ظریف و تیم مذاکره کننده را چوپان بنامیم؟ به جرات می توان گفت رسانه ملی پس از انقلاب نه تنها در جهت دانشگاه شدن خود گامی برنداشت بلکه دانسته و ندانسته مردم ایران را به دانشگاه ماهواره هدایت کرد تا اگر پارازیت ها اجازه دهد کمی اخبار بشنوند و کمی هم سرگرم شوند. نقش دانشگاهی صدا و سیما قربانی بازیهای جناحی و سیاسی شد تا مردم عطایش را به لقایش ببخشند.

آنچه در این نوشتار به آن اشاره شد نگاهی گذرا به نفوذ و جولان اقلیتی است که در ذهن و زبان مردم دلواپس نام گرفته‌اند. دلواپسانی که نه تنها دلواپس اقدامات خارج از قانون و عرف خود نیستند بلکه با خیالی آسوده آنچه را که منافع جناحی خود حکم می کند انجام می‌دهند. دلایل متعددی راهم می‌توان برای این آسوده خیالی شان برشمرد اما آنچه مهمترین دلیل تاخت و تاز آزادانه این گروه در عرصه‌های مختلف بوده همان تمسک همیشگی بر قرائت عجیب شان از ارزشها و دین و منافع ملی است. این گروه به خوبی می دانند که وقتی بهانه فریادهای شان منافع ملی و مسائل ارزشی باشد؛ کسی جرات اعتراض به آنها را نخواهد داشت و در این میان باید نقش دولت را به عنوان مجری قانون مورد کنکاش قرار داد و پرسید که آیا این گروه تنها با تشر و موعظه، سیاست ایران را رها خواهند کرد؟

با اوضاع موجود دلواپسان روحانی را به لکنت انداخته‌اند و کاری کرده‌اند که روحانی درباره وعده‌های مجاز انتخاباتی خود با اکراه سخن بگوید، تکلیف وعده‌های رفع حصر و آزادی‌های سیاسی هم که روشن است! لکنت و اکراهی که دولت در برابر دلواپسان گرفتار آن شده است؛ اگر برطرف نشود روحانی، دوسال پیش رو را هم از دست خواهد داد كه در اين حالت طبيعي است 8 درصدي‌ها براي بازگشت به قدرت، بيش از پيش ترغيب شوند تا بار ديگر شانس خود را بيازمايند.

سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۰۵
زمان ریاست جموری آقای خاتمی هم این اتفاق ها افتاد مردم خاتمی را ترسو و خائن فرض می کردند
ما ایرانیان انسان ها فراموشکاری هستیم
با عرض معذرت از ملتم (305912)
عجب
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۱:۲۵
جنابان بهار نیوز لطفا گزارشی از حمایت مردم از رییس جمهور در اینستاگرام تهیه فرمایید .باهشتک روحانی تنها نیست. (306307)
مطلع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۱:۲۸
سیاستشون جواب داد دیگه!! خاتمی را ترسو نامیدند، هاشمی را به لگدمال کردن حجاریان را ترور...الان هم ترور می کن دولتیها را. 8 سال همین چیزها را یاد گرفتند. الان سیاست ناامید کردن در دستور کاره. یه نگاه بندازین. تازگیا سایبریهای قدیم با چه اسمها و کامنتهایی وارد صحنه ی مبارزه شدن؟ می خوان ناامیدمون کنن و دارن روی رای ندادنها حساب باز می کنن. عین آخر دوره خاتمی...مهره های بزرگ را حذف کردنو هاشمی را هم که 8 سال بدست خود اصلاح طلبهای عزیز له کرده بودند. خیلی ها هم رای ندادن. این شد دولت محمود!!! (306311)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۳:۰۰
اینکه گفتی "صدا و سیما مردم ایران را به دانشگاه ماهواره هدایت کرد تا اگر پارازیت ها اجازه دهد کمی اخبار بشنوند و کمی هم سرگرم شوند." مخم هنگ کرد... یعنی شما ماهواره رو دانشگاه می دونید؟؟؟!!! (306343)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۳:۵۶
مشکل اصلی عدم اقتدار و بی تدبیرهای و اشتباهات اقای روحانی است....از دادن وزارت کشور به رحمانی فضلی اصولگرا تا عقب نشینیهای و باجهای مکرر اقای روحانی در مقابل اصولگریان و پایداریها و از همه مهمتر دادن وزرات علوم به فرهادی مورد حمایت اصولگریان و برکناری توفیقی و منفرد و دانا.....اقای روحانی حتی شهامت ندارد یک بار با صدای رسا به همه بگوید مردم در 24 خرداد رای به تغییر فضای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و سیاست خارجه دادن و همه مسولین و نمایندگان باید به نظر مردم تمکین کنند.نظر اکثریت مردم فصل خطاب است (306362)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۱۱
ما 14 میلیون نفر اصلاح طلب هستیم ! اگر وحدت و یکپارچگیمون را حفظ کنیم ودر دام افراطی ها قرار نگیریم مثل موضوع بنزین و گام آخر قانون هدفمندی به سادگی میتوانیم افراطی هارا مهار کنیم . ولی مشکل اینجاست که افراطی ها قلب پایگاه اجتماعی اصلاحات را نشونه گرفته اند . ممنوع التصویری سید محمد (....) به عنوان مقام رهبری جریان اقدام برنامه ریزی شده در جهت پراکنده کردن پایگاه اجتماعی اصلاحات است . صدواسیما پازل بعدی را انجام میدهد .اقدام صداو سیما اینگونه است که اول نادیده گرفتن اقدامات بزگ دولت که من باره (305917)
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۴۴
مزدوران صهیونیست را از کشور اخراج کنید. جریان انحرافی را معرفی کنید و سران این جریان را محاکمه کنید. چرا قوه ی قضائیه کاری نمی کنه؟ اینها کشور را به باد می دن. دولت موازی را انداخته اند و شواهدش هم به چشم و گوش همه رسیده. (306064)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۱:۰۱
تو انتخابات مجلس نشونتون میدیم که شما 8 درصدی هستیننن (306294)
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۴:۴۷
نتایج توافق هسته ای مثل گندم ری هست . کسانی که به آمریکا اعتماد کردند الآن کجا هستند: صدام ، مبارک ، قذافی ، محمد مرسی سلفی و...
روحانی بداند که دوستان حقیقی او کسانی هستند که عیب و خطای او را تذکر دهند نه بادمجان دور قاب چین و روشنفکر مآب. (306095)
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۱:۳۲
"دلواپسیمیست ها", در کدامین ایستگاه ؟! ایستگاه عزاداری یا ایستگاه خرابکاری و یا هر 2 ایستگاه ؟! (306313)
ازاداندیش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۵:۱۷
دوست عزیر ما 14 میلیون اصلاح طلب نیستیم، اگر دقت کنید نزدیک به 15 میلیون نفر نیز در انتخابات رای ندادند از جمله من که از شرایط موجود راضی نیستیم! پس چیزی در حدود 30 میلیون نفر از شرایط کشور و حکومت اقلیت اصولگرا بر اکثریت اصلاح طلب راضی نیستند اما مشکل اساسی عدم وجود شخصی جهت رهبری این 30 میلیون نفر است!
لطفا منتشر کنید (306107)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۰:۴۳
من به شما مثبت دادم ولي دوست عزيز قبول كنيد ما مردم هم دنباله رو هاي خوبي نيستيم تا يكي مياد رهبري كنه هزاران انگ و نق مي زنيم و انتظار داريم طرف چيزي در حد مسيح باشه !! آخه مگه ممكنه !!! پس بيايم دنبال همين افراد كوتوله داخل بايستيم نه آدمي كه خارجه و نمي دونه مردم چطور فكر مي كنن!! اگر ما مردم در رفتارمون استمرار داشته باشيم از داخل اين كوتوله ها آدمهايي با قد متوسط هم بدنيا مي ياد ولي قهر بي هدف جز رفتار بچگانه چيزي نيست (306290)
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۵:۲۶
آخه دولت چکار کرده که صدا وسیما منتشر کنه روحانی تمام حواسش به نتیجه گرفتن از مذاکرات است و برای حل مشکلات اقتصادی( که اساسا به صورت ریشه ای مشکل دارد) کاری نکرده و به گمان من حتی اگه تحریم ها برداشته بشه تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور نمی گذارد (306109)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۶:۰۳
دلواپسان و طرفدارانشان 20% کل جمعیت هم نیستند (306139)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۰:۱۲
8درصد کل آرای کاندیداهای مخالف روحانی بود. رای جلیلی را بخوایم حساب کنیم که 3درصد کل ایران هم نیستن (306275)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۶:۲۱
سید خندان یه کم مثل احمدی نژاد بود دشمناش خبر سازی می کردن و عکسشو پخش می کردن اما حیف سید صلح ما نیاز به اصلاح داشته و داره (306150)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۷:۵۸
امیر جان این طرز بزرگ نشان دادن جریان اصلاحات نادرست است. به عبارت دیگر:
در هر نظام حکومتی، اصلاح امور منجر به تقویت آن نظام خواهد شد و این یک اصل پذیرفته شده میباشد. لذا از آنجاییکه بیش از 70% قشر فرهیخته جامعه علاقمند به تحول و اصلاح بوده و این قشر قادر به تاثیر گذاری عمده بر آراء خاکستری جامعه میباشند، بنابراین میتوانند موازنه را به نفع اصلاحات رقم بزنند. فراموش نکنید که بیش از نیمی از آراء جامعه آراء خاکستری میباشد. (306217)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۱:۲۶
امیر جان چرا 14 میلیون این آمار،،آمار انتخابات 88 است..این 14 را با 14 میلیون نفر مردمی که در انتخابات 92 شرکت نکردند جمع بفرمایید.ملاحظه بفرمایید خیلی بیشتر است. (306308)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۳:۰۶
کاملا موافقم . ولی با هیچ دلیلی نباید اصلاح طلبان از گردونه خارج شوند .خارج شدن وکمرنگ شدن همان و روی کارامدن امثال احمدی نژاد هم همان .
خوبه که تجارب گذشته خوب به ما نشان داد وقتی از اصلاح طلبی قهر میکنیم گرفتار چی میشویم .
مردم شما را به خدا به هوش باشید واز تمام ظرفیت ها برای تداوم اعتدال استفاده کنید (306344)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۱۲
رای 24میلیونی یادت نره (305918)
فرهاد
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۱۳
دعوای زرگری!!!
دیگ ب هیشکی باور ندارم تو این کشور
ن اصولگرا ن اصلاح طلب (305919)
تاسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۴:۰۵
مي خواي فرهاد جان خود شما رئيس جمهور بشين !!!!!
شما ها فقط بلدين ايراد بگيرين نتيجه تحريمتون رو تو 84 ديديم!! امثال شما هيچ كسي رو قبول ندارين هر كي ، نگاه كن هر كي ، بشه يه كاره اي تو اين مملكت شما نق مي زنين ، امثال شما از هر ديكتاتوري ديكتاتورتر هستين ، همه بايد مثل شما باشن و گرنه شما كسي رو باور ندارين !!
كسي كه فرق احمدي نژاد با روحاني رو نفهمه ، حد دركش بيشتر از دايي جان ناپلئون نيست (306073)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۱:۰۳
باش تو برو رای بده با هزار امید و آرزو ...آخرشم هیچی... چی بگیم بهت آخه (306296)
حسین فهمیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۰:۱۶
تو برو پی کار خودت...معلومه به کی باور داری. شماها دلتون میخاد با این شعارها مردمو ناامید کنید تا باز از آب گل آلود ماهی صید کنید. آن را لولو برد...باور کن (306279)
امیرازقم2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۱۸
درمورد این اقدامات صحبت کردم و آنچنان که دانش و آگاهی لازم را داشتم سعی بر اثبات عملکرد مثبت دولت داشتم . صداوسیما بارها دولت را یک دولت منفعل و بی تفاوت معرفی کرده حتی بارها از ناحیه ی مجریان دولت مردان را گوش کر بی عرضه و نفهم خطاب کرده . من کاری به عملکرد سیاسی وزارت کشور ندارم آن چیزی که مهم است اقتصاد است . صداوسیما هروز از افزایش تولید و صادرات صنایع صحبت میکند ولی حاضر نیست اعتراف به مثبت بودن رشد اقتصادی بکند !متاسفانه سایت های اصلاح طلبها هم که اصلا پوشش نمیدند همین سایت بهار (305921)
یک نگران واقعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۱۳
بهار خواهشا بیشتر از این گزارشها به مردم ارائه بده. متاسفانه این نیم میلیونیها به خاطر کم تعداد بودنشون از مردم ایران در برنامه ریزی و جریان سازی پیشی می گیرند. این برای اصحاب رسانه اصلاح طلب یک شکست است. ما در دولت اصلاحات این همه روزنامه داشتیم که هر روز هم بسته می شد و باز دوباره یکی دیگه متولد می شد الان همین سایتهای معدود اصلاحات هم نمی دونن چطوری خط خبری ایجاد کنند. و ساز مخالف با هم می زنند. (306043)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۲۲
من یکی از طرفدارهای دولت هستم متاسفانه با این رویکرد ضعیف دولت در مقابل دلواپسان دارم ناامید میشم از دولت (305922)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۴
تو بک طرفدار دولت نیستی !!! تو حامی محمودی که در اقدام برنامه ریزی شده به سایتها ی خبری می آیید و کامنت های تکراری میزارید ! ارتش سایبری محمود
برو به اربابت ح .ف بگو که کور خوندی ! دوران عوامفریبی تموم شده
60 درصد توافقنامه نوشته شده 40 درصد هم مینویسیم تا شماهارا به زباله دان تاریخ بفرستیم
درود بر روحانی وارث ویرانی ! (306026)
ایرانی باشرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۰:۲۰
آفرین امیر از قم. دقیقا مدتیه که از این کامنتهای تکراری می دیدم و تعجب یم کردم. اینها دنبال رای ندادن مردم هستند تا باز بتونند از خلا سیاسی به نفع خودشون استفاده کنند. اینها با گیج کردن مردم و نشون دادن اینکه پیدا کردن راه و مسیر بدرد بخور ناممکن شده، دنبال ناامید کردن مردمند. لطفا مردم به هوش باشند نزدیک انتخابات مجلسه و اینها دارن از الان برنامه ریزی می کنن روی آرای سوخته چون می دونن بین مردم رای واقعی ندارن و تقلب هم وقتی مردم در صحنه باشن خطرناک میشه (306281)
آيلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۰۷
دولت روحاني بايد خيلي جدي تر با اين به اصطلاح دلواپسان برخورد كند واگرنه اين طور كه پيش مي ره ، تصورها براين ميشه كه دولت داره تسليم خواسته ها ي اينها مي شه يا حداقل به بازهاي مسخره كه هر روز به راه مي اندازند عكسل العمل قاطعي نشان نمي دهد. اقاي روحاني ملت ايران از شما بيشتر از اينها انتظار داشته اند و دارند. (306037)
میرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۶:۳۸
آقای امیر از قم ، این دوستمون خیلی هم منطقی میگه ، والا ما هم خیلی از دولت نا امید شدیم (306165)
امیرازقم3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۲۶
چرا درمورد مثبت شدن تراز تجاری گزارشی نمیده ؟؟ مسئولین سایت بهار تراز مثبت تجاری بزرگترین دستا ورد یک دولت است ! خیلی از ادعاهای بیسوادان را رد میکند از جمله واردات بی رویه ! از جمله مثبت نبودن نرخ رشد اقتصادی ! چرا گزارشی در مورد مقدار یارانه در زمانه احمدی نژاد ارائه نمیدید ؟تا یه عده بیسواد افراطی نتونند 45000 و 45000کنند چرا جوان حامی اصلاحات ندونه که یارانه 18000 تومن بود با برداشتهای غیر قانونی شد 45000 تومن که جز تورم و رکود نقدینگی برای ملت چیزی نداشت؟؟؟ خودما مقصریم که فراموش کردیم (305927)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۳۱
باید مراقب باشیم چون این اقلیت دارند "جمهوریت نظام را زیر سوال می برند" وقتی اقلیتی 8 درصدی رسانه ملی کشور را کاملا تحت اشغال خود دارند
به خود جرات می دهند رییس جمهور را مسخره کنند - اختلاس های میلیاردی می کنند و در یک کلام می خواهند جمهوری اسلامی را به دیکتاتوری اسلامی تبدیل کنند (305930)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۳۸
البته 8 درصدی به اضافه 50 درصد حاکمیت انتصابی!
تمام انتصابات جزء 8 درصدی ها هستند !! (306058)
حاج حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۴:۲۶
می دانید جمهوریت نظام یعنی چه؟
جمهوریت نظام یعنی وقتی رأی هات 11 میلیون کمتر از بالایی شد، بگی من رییس جمهورم! (306082)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۹:۲۹
دوست عزیز جمهوریت فقط یک ویترین قشنگ است تو مملکت ما ولاغیر (306254)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۳۵
به کجا چنین شتابان !!!!!!!!!! (305934)
صادق ار تنگستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۳۷
اگر روحانی فکری به حال وزارت کشور نکند حامیان دولت واصلاح طلبان انتخابات مجلس را از دست خواهند داد درود بر موسوی لاری ودکتر حق شناس (305936)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۳۱
بگذارید کنار این درود بر ..... درود بر این و بر آن..... زنده باد فلانی و مرده باد فلانی..... کاش قدری تأمل می فرمودید که مشکلات ما در بیشتر موارد از نوع ساختاری هست.... (306056)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۳۷
مردم در مقابل این تمامیت خواهان زیان کار بایستند (305937)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۹:۳۰
چه جورییییییییییییییییییییییییییییییییی؟ (306255)
رضا
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۳۷
حیف می شود بودجه ملی در این رسانه که فقط نام ملی را یدک می کشد.
ما که راضی نیستیم. (305938)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۴۰
وقتی دولت خودش بلد نیست و چیزی برای دفاع از خودش نداره چرا تقصیر دیگران می اندازید خود شما ها هم در خیلی موارد با این دولت مخالفید تازه شما که میگید این رسانه میلی است و اصلا بیننده نداره حالا چرا از افشاگری هاش عصبانی هستید؟ (305939)
فرزانه
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۴۳
عالی بود ،حرف دل همه ی ما (305942)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۴۹
من خانواده ام هم قسم شده ایم که در انتخابات مجلس به افراد وابسته به خاتمی روحانی و حسن خمینی و ناطق نوری رای دهیم . دوستان برای یک بار هم چه شده صدا وسیما را تحریم کنیم صدا وسیما تمام کارهای دولت را دارد مورد انتقاد و بعضاً مورد تخریب این رسانه قرار میگیرد مثلاً خذف یارانه بنزین که 24 ساعته دارند این کار را مورد تخریب قرار میدهند درحالی که حذف بنزین مصوبه مجلس در سال 89 است و دولت را مکلف کرده بود که بنزین به 90% قیمت فوت خلیج فارس برساند یعنی امسال دولت باید بنزین برساند به قیمت 1600 تومان (305946)
دلواپس
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۵۲
من که دیگه اولا رای نمیدم ثانیا اگه بخام رای بدم به روحانی رای نمیدم ایشان ناامیدمان کرد. تمام انگیزه ما از رای به روحانی تلاش جهت آزادی رئیس جمهور در حصرمان میرحسین بود اما این که نشد بماند رئیس محبوب دولت اصلاحات هم با تدبیر ایشان گرفتار شد! (305947)
Ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۰:۵۶
ما مردم فقط و فقط در انتخابات میتونیم جواب دلواپسان رو بدهیم متاسفانه در جاهای دیگه همه چیز در اختیار آنهاست و اگر مردم بخواهند کاری کنند اونها رو ضدنظام و ولایت و منافق میخوانند و سرکوبشان میکنند. (305948)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۰۴
اون وقت عملکرد مثبت 2 ساله آقای روحانی چی بوده؟؟؟؟
اون از عبور از رکودش این از عبور از تورمش که روز به روز داره قیمت ها افزایش پیدا میکنه ، افزایش بیکاری جای خود ،افزایش قیمتهای برق و گاز و آب در کنارش ،
این دولت شده کارش از جیب مردم بگیره بعد به مردم یارانه پرداخت کنه.... رانت های کلاتش هم که روز به روز افزایش پیدا میکنه

مسائل سیاسی شونم شده سیاه بازی فقط برای عوام فریبی سخنگو یه چیز میگه وزیرش تکذیب میکنه هسته ای هم که به جای بدست آوردن شده حراج زدن به منافع کشور ... دولت راستگویانه دیگه (305953)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۰۸
قوانین کلان کشور ما به گونه ایی طراحی شده است که حتی اگر مجلس شورای اسلامی هم به طورکامل در اختیار نمایندگان واقعی اکثریت مردم قرار بگیر بازهم اکثریت مردم نمی توانند بر سرنوشت خودشان حاکم باشند و باید نقش رعیت حدااقل مطلق را داشته باشند.

چون نهادهای قدرتمند زیادی بر این دو نهاد انتخابی تاثیر گذار هستند. (305956)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۱۰
بی عرضگی از دولت و البته ما حامیان دولت که در 24 خرداد 92 به روحانی رای دادیم هستش.
نه تلاشی نه تجمعی نه جرکتی فقط کار ما شده آه و ناله که افراطیون اینطورند و آنطورند.! خدا دکتر زیباکلام رو ازمون نگیره که هرمدت یکبار نامه نگاری میکنه. بقیه که کلا تعطیل هستیم.!!!
تجربه 8 سال دولت خاتمی مگه یادتون رفته؟؟؟؟ این جماعت به هیچ چیز معتقد نیستند. همه هم این رو میدونیم.!!!! همه این داستانهای هسته ای و تحمعاتشون و غیره ابزاریه برای رسیدنشون به قدرت. (305959)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۸
چه حرکتی؟ میخوای هر چند روز بیفتیم تو خیابونا و هی شعار بدیم هی شعار بدیم بعد گروه دلواپسان هم در صدد تلافی بربیان؟؟؟
بهترین کار اینه که نیروی انتظامی قاطعانه با چنین افرادی برخورد کنه. اگه قراره هر گروهی بیفتن تو خیابونا و عین غارنشینها دادوفریاد راه بندازن که یه چندرغازی گیرشون بیاد که سنگ رو سنگ بند نمیشه.. (306029)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۵:۴۶
اعتراض و شعار نه اما تشکر از کارای دولت چرا! (306122)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۱۴
ما مردم اگر مي خواييم اين مشكلات كم بشه بايد تو انتخابات مجلس شركت كنيم فرض رو بگيرين بين بدترتر و بدتر داريم انتخاب مي كنيم والا تحريم و منتظر منجي شدن فقط يك توهم هست يك قدم خيلي خيلي كوچك بهتر از خوابيدن هست
و جنابان اصلاح طلب مي خوايين مشكل حل بشه برنامه داشته باشين امثال راستگو و افخمي رو تو ليستتون نذارين وعده هاي اقتصادي بدين تا بتونين انجامش بدين نه وعده هاي دهن پر كن بعدشم بگين ... فعلا هدف بايد از ميدون بدر كردن تندروها باشه (305962)
پورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۱۷
اصلاح طلبان درمورد عملکرد انفعالی دولت تدبیر وامید در تمام زمینه ها باید راه کار ارائه کرده وواکنش مناسب از خود نشان دهند (305964)
قانون سوم نیوتن.
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۲۳
اگه صدا وسیما جلیلی رو. رو انتن نیاره محبوییت بیشتر میشه چند نفرو مثال میزنم م.خ سید حسن خمینی .هاشمی و..................... (305967)
واقع گرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۲۵
با تشکر از خانم واحدی بابت این متن وتحلیل بسیار بجایشان.بنظر من مدارا با این گروه وطرفدارانشان دیگر از حد گذشته .چه دولت وچه مردم بیش از حد سعه ی صدر از خود نشان میدهند .باید با اینها با زبان وادبیات خودشان با اینها رفتار کرد .من از همین جا به دولت تدبیر و تیمشان درود میفرستم . ما امادهایم برای حق و عدالت جان خویش را فداکنیم. با تشکر (305969)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۳۷
از نظر ملت سعید جلیلی رییس جمهوره اگه غیر از این بود به شما میگفتم باور کنید (305974)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۸:۱۱
با 8 درصد؟حالا میفهمم چرا اون 63 درصدی ادعای مدیریت جهان رو داشت.اینا با هرده درصد رای یک قاره رو صاحب میشن (306225)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۴۱
بابا عمر دلواپسان رو به اتمام است مثل دو نماینده اهواز شکر خدا موسوی و دکککککککککتر سودانی {راستی سودانی دکترای چی دارن}؟ (305977)
میراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۴۵
صدا و سیما راضیم ازت
گوش نکن حرف این سبزها رو (305982)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۸:۱۲
پ ن پ ناراضی هم باشید (306226)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۴۷
آفرین عجب قلم نافذی... همه چیزهایی که در دلمان بود را گفتید...مهم ترین مشکل فعلی تیم رسانه ای و وزارت کشور است روحانی خود به تنهایی باید جور کم کاری دولتش را بکشد در تمام سخنرانی ها اوست که جواب دلواپسان را می دهد مگر یک نفر چقدر توان دارد در مقابل این کاسبان قدرتمند تحریم ایستادگی کند (305984)
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۵۰
تصاویر دلواپسان را که می دیدم با روهای بسته شده ، در یک آن تصاویر سیاه داعش را برایم نمودار نمود . (305987)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۵۲
خداکنه که دولت تدبیربتونه باتدبیرهای واقعی جواب دلواپسروبده.یه چیزی که بنظرم میتونه دلواپساروسرجاشون بشونه اینه که دولت بیادوواقعاازنظراقتصادی کاری بکنه که وضع مردم نمیگم خوب ولی دیگه بدترنشه.ضمنابامردم هم صادق باشه وصریح باهاشون حرف بزنه.مطمین باشیداگه اینطورباشه دیگه نه کسی به صداوسیماونه حرفهای مزخرف عده ای دلولپس نماگوش میده ونه اهمیت میده.تنهاراه دولت ریشه دواندن دردل مردمه. (305990)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۵۷
والا این هشت درصدی ها یه جور تبلیغ منفی میکنن که منم داره باورم میشه دولت داره یه ما خیانت میکنه!!!!!
دولت یه کاری بکنه دیگه.. (305992)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۵۸
مردم در صحنه اند صدا و سیما با این نا بخردیها فقط مردم را از عملکرد خود بیزارتر
میکند و الا کاری از پیش نمی برد در ضمن اکثریت مطلق مردم به صدا و سیما اعتماد ندارند و از یکجانبه گرایی صدا وسیما متنفر و بیزارند البته خود آقایان به این موضوع واقفند ولی خودشان را به کوچه علی چپ زده اند (305994)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۱:۵۸
زمان نشان داده است بهترین دفاع حمله است تاکتیکی که پایداریها انتخاب کرده اند وتنها چیزی که آنهارا به عقب براند صداقت -شفافیت -وبه میدان آمدن روشنفکران ونخبگان ودانشجویان است (305996)
یوسف
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۰۲
انشاالله بعد از توافق هسته‌ای این جماعت قلیل چیزی برای گفتن نخواهند داشت و در برابر سیل عظیم ملت محکوم به تواضع و تسلیم هستند.. فقط کمی صبر لازمه دوستان
درضمن خیلی هم نباید به اینها توجه کرد 4 سال انواع اتهامات به آقای هاشمی و اصلاحطلبان زدن و توهین ها کردن، آخر نتیجه انتخابات چی شد؟
پس بهتره به جای جلب نظر این اقلیت اقتدارگرا به ملت و دانشگاهیان رجوع کنیم و انتخاب کننده اصلی رو مردم بدونیم نه این اقلیت پرسروصدا و طبل توخالی.. (305999)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۰۲
خدایا به دلواپسا عقل بده (306000)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۰۷
هر کسی بر خلاف نظر شما باشد اقلیت است ، از کجا آمار گرفته اید که دلواپسان را اقلیت می دانید ، البته ترفند خوبی است برای روحیه خودتان که خودتان را اکثریت بدانید و باید از دولت تدبیر و امید شما قدردانی کرد برای این همه خدماتی که دارد میدهد ، تعطیلی نطنز و فوردو و اراک و ... ، بنزین 1000 تومانی ، حذف یارانه ، تلفن به ابومای مودب ! . من تشکر ویژه از آقای روحانی دارم جون که قرار بود بنزین بشود 1500 تومان و ایشان جلوی این کار را گرفته اند . واقعا مچکریم . رای مجلس هم مال شما اکثریت است !!!! (306004)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۱۳
متاسفانه تندروهای دلواپس و کاسبان تحریم ک دستی در قدرت و اقتصاد دارند از حل مذاکرات هسته ای و محبوبیت اعتدالیون و اصلاح طلبان میترسند و منافعشان در تیرگی و جنگ با غرب و اعراب است!! (306005)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۱۴
متاسفم ک سیما حتی در گرگان از سفر پرشور سیدحسن ب گرگان هیچ خبر تصویری اعلام نکرد و سیما هم با پایداری ها همصدا شده و غیرمستقیم موفقیت اعتدال و اصلاحات را بر نمی تابد!! (306007)
؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۵:۴۶
مگه مثلا صدا سیما تجمع اصفهان و مشهد رو پوشش داد که حالا توقع دارین .... (306121)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۱۶
روحاني دقيقا داره اشتباه دولت اصلاحات رو تكرار ميكنه. با كوتاه اومدن، اين لومپن ها فقط جري تر ميشن. (306009)
میهمن پرستی دیگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۰:۳۰
میهمن پرست عزیز .....فقط مردم با حضورشون و ناامید نشدنشون و تاکید هر روزه بر مطالباتشون می تونن اینها را عقب ببرن و نه حذف کنند. نمیشه یک روز رای بدیم و از فردا چشم بدوزیم به دست دولت که همه چیزو درست کنه، برای رسیدن به یک جامعه ی سالم باید در صحن ماند و خرابه های جامعه ی مدنی در این 8 سال را دوباره برپا کرد. باید رای داد و از فردا در عرصه ی عمومی ماند. (306285)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۱۹
لامصب سنگ پای قزوین پیشنهاد داده که حاضر است جای خود در حمام را به برادرا و خواهرای سیمای میلی اهدا کند.
بهار کامنت را بذار (306011)
رضا صوفیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۱۹
تو صدا و سیمایی که خاتمی فتنه گر حساب میشه جلیلی باید رییس جمهور حساب شه (306012)
ANHY
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۲۱
مقدمه و متن خوب اما نتيجه بد ( لكنت رئيس جمهور ) . به نظر شما راهكار و گام بعدي دولت چه چيز ميتواند باشد ؟ (306016)
ح-بهادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۲۷
برای رهایی مردم از این همه تناقض گویی ،بهتر است درسطح کشور ازتمام نخبگان وصاحبنظران بصورت پایلوت درزمینه های مختلف(انتخابات- قانون اساسی -اصولگرایان-اصلاح طلبان و.......................)نظر سنجی بعمل آید ودریک کمسیون بی طرف بررسی وبراساس آن درباره مسایل کشور تصمیم گیری شود. (306018)
یا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۵
تلوزیون خصوصی که هیچ. دولت هم تلوزیون ندارد. تلوزیونی که ذهن حدود بیست سی درصدی که نگاهش می کنند را یک طرفه شستشو می دهد. آقای روحانی شما قدرت افتتاح یک شبکه تلوزیونی برای دولت را هم ندارید (306027)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۰۵
برکناری یا استعفا ی جناب رحمانی فضلی باعث خوشحالی ما است مدارای بیش از حد دولت با مجلسی ها ان ها را پرو وپر توقع کرده است (306036)
اماني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۱۸
نبايد از دولت اعتدال نااميد شد. دلواپسان به همين اميدوارند كه حاميان درايت و خرد و اعتدال نااميد شوند و به هدفهاي خاص خود برسند و به اين وسيله 24 خرداد92 را را جبران كنند . بايد از مواضع دولت و اقداماتش هم حمايت و هم نقد منصفانه كردتا براي هميشه بي عدالتي و افراط از بين برود. انها سعي بر نااميد كردن دارند بخصوص جوانان.اميدوارم با درك دقيق تر بتوانيم از انقلاب امام به رهبري مقام معظم رهبري پاسداشت دقيق تر و شايسته تري داشته باشيم. براي دولت اقاي روحاني ارزوي سرافرازي و سربلندي بيشتر دارم و خداوند ... (306047)
اماني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۲۳
بله بايد پوياتر و با تحرك بيشتر در جامغه حضور داشته باشيم و نه تنها دچار نااميدي بشويم بلكه با تشكيل حلقه هاي فرهنگي و سياسي و به دور از بي اخلاقي و توام با خرد جمعي خوابهاي اشفته را برهم زنيم. دكتر سلامي ديگر به معناي واقعي و حمايت از اخلاق و اعتدال در مسير ارزشهاي انقلاب برپا كنيم. (306052)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۴۰
اقای ریس جمهور ما رای دادیم که موارد فوق اصلاح شود نه بدتر شود لطفا تا مردم دلسر نشده اند با پیمانی که با مردم بستی وفاداربمان مسله حصر وصداسیما ونیروهای مسلح وغیره که دراختیار یک عده است وبا انتخاب مردم هیچ تاثیری درانها ندارد واصلاح کن (306060)
نقد بدون فهم نیروی مدنی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۳:۵۴
بهار بعد 20 اصلاحات سال هنوز ضعف های عظیم تحلیلی دارد
گیرم حرف شما درست
مساله آن است که مثلا آقای م م وقتی آنچنان آتشین و صادقانه حرف می زد که مردم پشتش بودند بقوت اصل 27
اما جناب ح ر در اکنون یا م خ در 76 چگونه محکم برود و محکم حرف بزند و اقدام عملی کند
وقتی نهادهای مدنی و رسانه ها
مردم را دهوت به حمایت از اصول دولت و اصلاحات با« انجام اصل 27 »نمی کنند؟
چرا مرتب در خصوص رسانه میلی
در خصوص حصر
در خصوص نمایندگان فحاش انتصابی داد می زنید
اما از اصولی که شهروندان باید پشتیبانش شود حرف نمی زنید؟ (306068)
سينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۴:۱۴
رياست جديد صدا سيما واقعا نوبره (306076)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۵:۰۷
اگه دلواپسا تو این مملکت نباشن شما اصلاح طلبان دقیقا مثل داعشیا سر ملت رو می برید و سرمایه مردم رو به جیب خودتون می زنید (306104)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۵:۲۰
فرق آزادی بیان بین فارس و بهار نیوز رو میشه از تعداد کامنت های تایید شده و تنوع نظرات دید اخ چقد رو اعصابه این این سایت های خبری صدا سیمایی !!!!!
زنده باد بهار نیوز (306108)
مرتضی
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۵:۴۸
با سلام ، سایت محترم بهار نیوز به برنامه دیشب صدا وسیما تحت عنوان دکتر سلام که بیش از یک ساعت پخش آن میشد کلا افراد و دور بر احمدی نژادی ها بودند و واقعا آدم شرمنده می شود اینچنین برنامه های بی کیفیتی پخش می شود در کوبیدن دولت فعلی و تعریف و ستایش دولت قبلی ، بنگرید و مطلبی در همین رابطه منتشر کنید تا مردم عزیز آگاه باشند . در ضمن با افرادی که نترس و زبانشان براست مصاحبه کنید تا حقایق آشکار گردد و الا به قول نویسنده فردا دیر خواهد بود با تشکر (306124)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۶:۱۱
دلواپسان همین نا امیدی می خوان اگه بفهمن نا امید داریم میشیم کامشان شیرین میشه به همه اطلاع بدهید که ما بعد از خدا کنار دولتمان ایستاده ایم (306145)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۶:۲۲
باید مردم خودشون بیان پای کار که دیگه کسی جرئت نکنه به شعورشون توهین کنه

مثلا خود ما دانشجوها در دانشگاه ها تا به حال در حمایت از دولت و خواست اکثریت مردم چکار کردیم؟ بدون تشکل و جنبش و عکس العمل، کاملاً منفعلیم (306151)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۶:۳۲
اقدامات صدا وسیما مغرضانه و تجسم بی تقوایی است دولت روحانی مظلوم است (306162)
میرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۶:۳۳
در عمل هم بخوای حساب کنی جلیلی رییس جمهوره (306163)
نمیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۱:۲۲
منظورت در توهمه دیگه! مثل هاله نور و ... (306304)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۶:۴۵
این گروه به اصطلاح دلواپسان پول نفت اون هشت سال زیر دهنشون مزه کرده و به این راحتی دست بردار نیستن (306171)
علی
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۷:۲۰
من برای همه شماها متاسفم چرا که خدارا فراموش کردید (306193)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۷:۵۱
دولت فعلا تا به نتیجه رسیدن مذاکرات خیلی ایجاد حساسیت نمی کنه ولی الان جلو چشامه بعد توافق چه طوری تازیانه میزنتشون (306211)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۷:۵۶
حق روحانی همین هست .رای اصلاح طلب ها رو میگیره وبه احمدی نژادیها پست میده اونها هم اینجوری دور حبرمی دارند .چقد گفتیم ارتباط بامردم وگزارش هفتگی با ملت را جدی بگیر.به خرجش نرفت حالا اگر لطمه بخوره لطمه به جبهه اصلاحات است.قوی وپرشور باید حمایتش بکنیم.ولی روحانی باید بدونه که الان وقت شهامت است نه مماشات با رقیبان بی انصاف. (306215)
Ali
Chile
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۸:۲۳
واقعا این دولت رو به عنوان مظلوم ترین دولت باید شناخت. (306228)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۹:۲۸
دلواپسان میخواهند با حوچی گری یا هر روش دیگری که بتوانند دولت روحانی را ناکار امد نشان دهند تا مردم را از انتخابات اینده ما یوس کنند تا انتخابات راتحریم کنند دلواپسان بخوبی میدانند دلسرد کرن مردم از انتخابات ماندنشان در مجلسها وقدرت است (306253)
افرین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۰:۰۵
افرین خانوم واحدی موافقم فکر کنم کم کم داره راهش رو باز میکنه امروز فرداست که دستی ازمون قرض کنه حسن خان (306270)
کم کم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۱:۱۳
اوایل انقلاب مجاهدین خلق بودن .حالا هم دلواپسان.کم کم اینها هم دست به سلاح میشوند.ببین کی گفتم (306299)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۱:۱۵
روحانی و ظریف خیلی زیر فشارند.امیداورم مردم اونا رو به سیب زمینی و بنزین و ... نفروشن. (306300)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۲:۳۴
روحانی ماشینی تحویل گرفت که هزاران بار چپ کرده بودن و تا بخواد بیاد درست کنه وقت می بره و حالا حالا ها هم تعمییر می خواد (306333)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۲:۴۱
روحانی ،خون به دلمان کردی اگر احمدی نژادی ها برگردند مردم نمی بخشندد. (306339)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۲۳:۲۰
آقای روحانی باید گامهای خود را بلند تر وسریعتر بردارد وبا رد صلاحیت احتمالی کاندیداهای اصلاح طلب مخالفت نماید خط قرمز دولت برای برگزاری انتخابات همین است (306355)