به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۶۷۰۹۲

فروش زنان و دختران سوری در واتس‌آپ!

گروه بين الملل- رسانه ها:شماری از سودجویان، زنان و دختران آواره سوری را از طریق تبلیغ در واتس‌آپ، به عقد مردان ثروتمند کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان در می‌آورند.
فروش زنان و دختران سوری در واتس‌آپ!
در همين خصوص روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه «الحیات» چاپ لندن نوشت:‌ اخیراً، دارندگان واتس‌آپ و دیگر برنامه‌های ارتباط اجتماعی، پیام‌هایی دریافت کرده‌اند که در آن‌ها یک واسطه، برای ازدواج دختران و زنان سوری، شماره تلفن ارائه می‌دهد و ادعا می‌کند که این کار را جهت تأمین سرپناهی برای زنان و دختران بی‌پناه و آواره سوری انجام می‌دهد.

این شخص تاکید می‌کند که از دولت عربستان، مجوز دارد و به او اجازه داده شده است دختران خانواده‌هایی که سرپرست خود را در درگیری‌ها در سوریه از دست داده‌اند را شوهر دهد. این ازدواج‌ها که با 1000 ریال (ریال سعودی) انجام می‌شود و شامل دختران بین 12 تا 17 ساله می‌شود، تنها چند ماه یا چندروز به طول می‌انجامند و شوهر، پس از سوءاستفاده از دختر یا زن سوری، او را طلاق می‌دهد.

برخی ناظران، این‌گونه برنامه‌ها را به مثابه «پارتی‌هایی برای هتک ناموس و تجارت مجانی زنان سوری» می‌دانند. سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری نیز با تأکید بر حجم گسترده سوءاستفاده جنسی از زنان آواره سوری، توقف فوری این پدیده را خواستار شده بودند.