به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۶۸۰۸۲

خوزستان اولین و بزرگ‌ترین قربانی ریزگردها

گروه جامعه: نایب‌رییس انجمن محیط‌زیست استان خوزستان را اولین و بزرگ‌ترین قربانی ریز گردها خواند و مسئولین محیط زیستی را به اقدامات و راهکارهای مقابله با آن دعوت کرد.
خوزستان اولین و بزرگ‌ترین قربانی ریزگردها
ساسان ساکی اهداف برگزاری نشست تخصصی تخصصی اثرات ریز گردها و راهکارهای مقابله با آن در همدان را برشمرد و تصریح کرد : هم‌اندیشی با 6 استان مبتلا با مسئله ریز گردها، بررسی اثرات آن بر بخش‌های مختلف و به اشتراک گذاشتن تجربیات هر 6 استان به منظور اتحاد فکری در خصوص مقابله با این مهمان ناخوانده و بررسی آثار آن بر سلامت جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست بود.

اين فعال محيط زيست، با بیان اینکه مشکلات زیست‌محیطی مادر تمام مشکلات جامعه است و مسئله‌ی ریز گردها نیز جزئی مهم از مشکلات زیست‌محیطی است اظهار داشت: به تازگی ریزگردها به واسطه‌ی اثرات نامطلوبش بر روی پربارترین محصولات استان خوزستان، خرما و گندم سبب رکود شدید صادرات این محصولات شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه منشأ بیشتر این ریز گردها خارج از کشورمان است، كه در برخي از كانون هاي بحران اصولا دولتهاي عراق و سوريه حاكميتي ندارند و شبه‌نظاميان در آنجا حاكمند در این خصوص و در كوتاه مدت عملاً نمی‌توان راه به جایی برد، جز پیروی از راهکارهای مقطعي مقابله با آن در داخل کشور. ساكي از مردم استان‌های درگیر به منظور پیوستن به انجمن‌های مردم نهاد استان‌های مربوطه به جهت همکاری در پیشبرد روش‌های مقابله با آن دعوت به عمل آورد و این همکاری را مؤثرترین راه پیشگیری دانست.

گفتني اينكه، نشست تخصصی اثرات ریز گردها و راهکارهای مقابله با آن در تاریخ 8 بهمن 1393 با حضور مدیرکل‌ها و نمایندگانی از انجمن‌های مردم نهاد هر 6 استان خوزستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کردستان و به میزبانی همدان برگزار شد.

شسی
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۰:۱۲
خوزستان وللش شکم تهرونی ها رو سیر کنید اساتید سایت بهار درگیران سیاست عزیزان زیبا کلام و مطهری ایران ول معطل تهرون شده (285988)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۰:۳۲
ریز گرد های وطنی با ریز گرد های بیگانه دو ریشه ی مجزا دارند که ریز گرد های وطنی راه علاج دارند اما هزینه سوز هستند و ریز گردهای بیگانه راه علاجی در حال حاضر ندارند مگه خواست خدا همین و بس. (286275)