به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۶
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۵۷۵۷۰

نورا، دختر 15ساله‌ای که به«جهاد نکاح» رفت

گروه بين‌الملل: «فؤاد» یک راننده 35 ساله مراکشی‌الاصل است که در فرانسه زندگی می‌کند و بار تامین مخارج خانواده را به دوش می‌کشد.
نورا، دختر 15ساله‌ای که به«جهاد نکاح» رفت
به گزارش خبرگزاری ابنا، «نورا» خواهر 15 ساله او، چندی پیش برای آنچه که داعش آن را «جهاد نکاح» می‌نامد، راهی سرزمین‌های تحت تصرف این گروه ترورسیتی در سوریه شد. فؤاد برای بازگرداندن خواهرش به سوریه رفت و پس از بررسی‌های مختلف و تحمل مشقت‌های گوناگون موفق شد که نورا را پیدا کند، اما سخت‌تر از رنج‌های راه برای این برادر، جواب منفی نورا برای بازگشت بود.

وی در توصیف خواهرش گفت: نورا دختر بسیار احساساتی بود و من از سفر او به سوریه همچنان متحیر هستم. او اهل هنر بود و علاقه بسیاری به کارتون‌های والت دیزنی (Walt Disney) داشت. این مرد مراکشی‌الاصل با بیان اینکه چهره دگرگون خواهرم خبر از رخ دادن اتفاقات شومی در آنجا می‌داد تصریح کرد: هرچه به نورا اصرا می‌کردم که بازگردد، او فقط می‌گفت «من نمی‌توانم بیایم، من نمی‌توانم بیایم». فؤاد در ادامه خاطرنشان کرد: به کمک یکی از دوستان نورا، به صفحه شخصی او در شبکه فیسبوک دست پیدا کردم. آدم دیگری شده بود، دیگر آن دختر معصوم و احساساتی نبود بلکه تبدیل به یک شخصیت قصی القلب شده بود. وی افزود: قالب پُست‌های صفحه فیسبوک نورا تصاویری از مثله کردن کودکان و مردان سوریه بود.

رویترز در گزارشی آورده است: نورا یکی از صدها دختر اروپایی در این سن و سال بوده که به داعش پیوسته است. جهاد نکاح و عزیمت به سوریه، مسئله‌ای است که اکنون پس از جذب پسران جوانان به این گروه‌ها، دغدغه بسیاری از دولت‌ها و خانواده‌های اروپایی است. این گزارش می‌افزاید: بسیاری از این دختران با وعده کمک‌های انسان‌دوستانه جذب داعش می‌شوند، اما در ادامه وقتی به آنجا می‌رسند با قوانین غیر انسانی و عجیبی همچون ازدواج اجباری، تن دادن به قوانین خشک و خشن به اصطلاح شرعی، امید اندک برای بازگشت به آغوش خانواده، رفتارهای وحشیانه جنسی و ... مواجه می‌گردند.