به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۶
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۵۲۹۸۰
کیهان و تناقض در رفتار رسانه‌ای

اينترنت پرسرعت خيلي بده، آگهييش عالي!

گروه سياسي: روزنامه كيهان در شماره روز شنبه - 8 شهريور خود دست به اقدامي جالب زده و عليرغم آنكه تيتر يكي از خبرهاي اصلي صفحه اول خود را به سخنان معاون دادستان كل كشور پيرامون اعتراض به رونمايي از نسل سوم اپراتورها اختصاص داده بود، درهمان صفحه تبليغي از نسل سوم و چهارم اينترنت همراه ايرانسل منتشر كرده بود!
اينترنت پرسرعت خيلي بده، آگهييش عالي!
پایگاه خبری تدبير24 در باره اين تناقض و گاف تابلو نوشت: روزنامه كيهان يكي از منتقدين سرسخت و البته بي انصاف دولت يازدهم است و گویا در تلاش است تا حمايت‌هاي بي چون و چراي خود از احمدي‌نژاد طي هفت سال ابتدايي دولتش را با انتقاد از روحاني و نزديكانش از همان نخستين‌روزهاي اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري سال 92 جبران كند، اما گاهي مدير مسئول و تيم سردبيري اين روزنامه در عمل به آنچه كه اعتقاد و مرام روزنامه‌شان مِي‌دانند، گاف‌هايي بزرگ مي دهند.

نمونه يكي از اين گاف‌ها اقدام عجيب و البته غيرحرفه‌اي كيهان در انتشار يك آگهي تبليغاتي و تعارض آن با محتواي اين روزنامه است و گرچه ممكن است در توجيه آن گفته شود كه آگهي‌ها و تبليغات ربطي به خط مشي يك رسانه نداشته و تابع مقررات وزارت ارشاد است اما معلوم نيست روزنامه كيهان كه خود را در خط مقدم جبهه جهاد با فتنه‌گران و تهاجم فرهنگي مي‌داند چطور حاضر به درج آگهي شده كه خود آن را حاصل اقدام غيرقانوني وزارت ارتباطات مي‌داند.

اين روزنامه كه در دوره احمدي‌نژاد با دريافت یارانه میلیاردی بيشترين رقم دريافتي يارانه مطبوعات را به خود اختصاص داده و بود و همواره نيز بر ساز استقلال از دولت مي‌دميد، بايد توجيه مناسبي داشته باشد براي انتشار اين آگهي و تناقضش با آن خبر و بهتر است مدير مسئول محترم و انقلابي اين روزنامه كه ادعاي بصريت و حق خواهي می کند، توضيح دهد كه چه طور حاضر شده در ازاي دريافت مبلغي چند ميليون توماني كالايي را تبليغ كند كه بناست دنيا و آخرت جوانان را تخريب كرده و از همه مهم‌تر غيرقانوني است؟!

آيا روزنامه كيهان درآمد و پول دريافتي از آنچه كه آن را غيرقانوني و موجب خسران بندگان خداوند مي‌داند حلال تلقي مي‌كند و حاضر است آن را بر سر سفره خبرنگارانش قرار دهد؟ اگر چنين نیست پس چرا كالايي را كه داراي مجوز از دولت است ولی آن را غيرقانوني و غيرمجاز مي‌داند تبلیغ می کند؟ روزنامه كيهان چند وقتي است درگير تناقضات و عملكرد دوگانه شده، پيش از اين نيز اين روزنامه بارها و بارها به طرح مطالبي پرداخته که بعدها مقام معظم رهبري طور ديگري به آن موضوع واكنش نشان داده‌اند كه نمونه آن مواضع اين روزنامه در توافق ژنو است.

بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۰۱:۱۲
مرگ خوبه ولی برای همسایه (249179)
یک ایرانی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۰۸:۲۸
همیشه حق با پوله! (249186)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۰۹:۲۴
آقا لطفا"....از قدیم گفته اند دور از شتر بخواب و خواب آشفته نبین..حکایت ملت است و حسین شریعنمداری..زیبا کلام که یادتونه..1.5 سال تعلیق برای یک انتقاد خوبه.. (249188)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۰:۲۱
بیش از نیمی از نمایندگان از اقای سر دبیر دستور می گیرند. این اقا فکر میکنه تو دنیا فقط خودش همه چی و میدونه . (249190)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۲:۰۰
كيهانه ديگه ! نبايد توقعي داشت! (249211)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۲:۱۷
خط مشی گردانندگان این روزنامه با خبرنگارانش متفاوت است.
خبرنگاران از بدنه ی مردمند و اما این آقایان از بدنه ی جامعه ای که خودشان در ذهنشان ساخته اند و با حقیقت فاصله دارند. (249220)