به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۵۳۲۴۰

به لباس پلیس فرگوسن دوربین اضافه شد!

گروه حوادث: نیروهای پلیس شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا ماموریت یافته‌اند تا در هنگام گشت‌زنی روی لباس خود دوربین نصب کنند.
به لباس پلیس فرگوسن دوربین اضافه شد!
این اقدام سه هفته پس از آن صورت می‌گیرد که یک مامور پلیس سفیدپوست، جوانی سیاه پوست و غیرمسلح به نام مایکل براون را به ضرب گلوله کشت و فرگوسن برای چند روز به عرصه تقابل مردم محلی و نیروهای پلیس بدل شد. روایت‌های مختلفی که درباره لحظات پیش از مرگ مایکل براون وجود دارد باعث شد تا لزوم استفاده از دوربین روی لباس پلیس در این شهر مطرح شود و رفتار این نیروها در حین انجام وظیفه ثبت شود. به گفته تام جکسون، رییس پلیس شهر فرگوسن، نیروهای پلیس از نصب دوربین بر لباس خود استقبال کرده اند.

از روز شنبه ۵۰ دوربین کوچک قابل اتصال به لباس در اختیار پلیس فرگوسن قرار گرفته و تام جکسون می گوید نیروهای تحت نظرش در حال تمرین برای عادت کردن به کار با ابزار جدید هستند. این دوربین‌ها از سوی دو شرکت تولیدی دوربین‌های مداربسته به پلیس فرگوسن اهدا شده اند. در بیانیه ای که یکی از این شرکت‌ها، سیفتی ویژن، منتشر کرده گفته است اهدای این دوربین‌ها با این امید صورت گرفته که تحقیقات آتی با شفافیت همراه باشد.

مایکل بروان روز ۹ اوت به ضرب گلوله یک مامور پلیس به نام دارن ویلسون کشته شد. لحظاتی قبل از شلیک، پلیس مایکل براون و یکی از دوستانش را به سبب راه رفتن در وسط خیابان متوقف کرده بود. شاهدان عینی گفته اند که مایکل براون قبل از آنکه چند بار هدف پلیس قرار بگیرد دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالای سرش برده بود اما پلیس روایت دیگری از ماجرا دارد و می گوید پیش از شلیک، بین مایکل براون و دارن ویلسون درگیری روی داده است.

به اعتقاد اغلب شهروندان محلی، این مامور پلیس که فعلا از کار برکنار شده به درستی تنبیه نشده است. دادگاهی در ایالت میسوری قرار است پس از بررسی اسناد و مدارک تصمیم بگیرد که دارن ویلسون، مامور پلیس، باید متهم به قتل شود یا خیر. وزارت دادگستری آمریکا نیز به شکل جداگانه پرونده ای را برای بررسی مرگ جوان سیاه پوست گشوده است.
مرجع : بي بي سي