به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۳۸۴۰۰
لیگ قهرمانان آسیا؛ فولاد 3 ......... الجیش 1

صعود مقتدرانه شاگردان فرکی به یک هشتم نهایی

گروه ورزشي: فولاد خوزستان با برتری مقابل جدی‌ترین رقیب خود به مرحله‌ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
صعود مقتدرانه شاگردان فرکی به یک هشتم نهایی
در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فولاد ایران از ساعت 17:30 در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان الجیش قطر بود که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر 1 فولاد خوزستان به پایان رسید. رحمانی، رضایی و پریرا برای شاگردان فرکی گلزنی کردند تا پس از پیروزی سپاهان، دومین نماینده ایران نیز نتیجه خوبی به دست آورد.  در آغاز بازی فولاد یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه الجیش خلق کرد اما در ادامه الجیش روی یک ضد حمله نیلمار را در محوطه جریمه فولاد با سوشا مکانی تک به تک کرد و نیلمار نیز با ضربه پای راست دروازه فولاد را باز کرد.
 
پس از به ثمر رسیدن گل الجیش فولاد حملاتی را روی دروازه الجیش ترتیب داد و در نهایت روی پاس ساسان انصاری، بختیار رحمانی در دقیقه 20 بازی با یک ضربه برگردان زیبا گل تساوی فولاد را به ثمر رساند.   فولاد خوزستان در نیمه اول بازی چندین فرصت گلزنی روی دروازه الجیش خلق کرد که در یکی از این فرصت‌ها در دقیقه 44 بازی امید خالدی از سمت راست توپ را روی دروازه ارسال کرد و غلامرضا رضایی سرضرب و با پای راست دروازه حریف خود را باز کرد.
 
در دقیقه 58 بازی امید خالقی درون محوطه جریمه صاحب یک فرصت گلزنی شد که ضربه پای چپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.   در دقیقه 70 بازی لوسیانو پریرا روی پاس غلامرضا رضایی با دروازبان الجیش تک به تک شد اما نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضربه پای راست با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون می رود.
 
در دقایق پایانی فولاد می‌توانست اختلاف را بیشتر کند. شوت زمینی اما محکم پریرا این اتفاق را رقم زد تا فولاد با برتری 3 بر یک این بازی را به سود خود به پایان ببرد. فولاد در این بازی با ترکیب سوشا مکانی، غلامرضا رضایی، مهرداد جماعتی، ساسان انصاری، امید خالدی، شهاب کرمی، بختیار رحمانی، سروش رفیعی (عبدالله کرمی دقیقه 79)، مهدی بدرلو، ایوب والی و لیندرو پادووانی وارد میدان شد.
 
الجیش نیز امروز با ترکیب احمد سوفیان ابونودا، محمد منتاری، خالد عبدالرئوف، عبدالرحمان ابکار، کوسه اولکی، مهد متهانی، مجید محمد، نیلمار هونوراتو داسبلوا، یوسف موفتح، ابوتمالیح، اندرسون ویرا مارتینز بازی را آغاز کرد.  در دیگر بازی این گروه بنیادکار ازبکستان از ساعت 17:30 میزبان الفتح عربستان بود که با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید تا همچنان شانسی هرچند اندک برای صعود داشته باشد.   با توجه به نتایج به دست آمده فولاد ایران با 11 امتیاز صعودش را از گروه قطعی کرد و برای صدرنشین تنها به یک تساوی در دیدار پایانی نیاز دارد. الجیش نیز با 8 امتیاز بالاتر از بنیادکار 5 امتیازی در رده دوم جدول این گروه قرار گرفت تا برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز داشته باشد.
ليگ قهرمانان آسيا گروه B 
  تيم بازيها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتياز  
1 فولاد 5 3 2 0 6 2 4 11  
2 الجيش 5 2 2 1 5 4 1 8  
3 بنيادکار 5 1 2 2 5 6 1- 5  
4 الفتح 5 0 2 3 2 6 4- 2

سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۰:۲۰
به عنوان یک ایرانی (شیرازی) از بازی زیبای فولاد لذت بردم. با نتیجه مساوی هم صعودشان قطعی بود اما هجومی و کوبنده بازی کردند.
بچه ها مچکریم. (218927)
بختيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۰۱
درود بر شيراز (218957)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۲۲
همیشه مرغ همسایه غاز که چه عرض کنم، شتر مرغه! فرکی مربی با اخلاق و با سواد و صاحب تجارب زیاده اما به تونی اولیورا با یه برد درفینال جام حذفی آن هم در برابر تیم ضعیفی مانند مس می خواستند شهروندی اعطا کنند! اگر تراکتور را قهرمان لیگ می کرد اونوقت فکر کنم می گفتند چند پارچه ده را هم به نامش سند بزنیم! (218974)
نخل طلایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۵۲
ماشاالله فولاد...
ایکاش دهکده المپیک خوزستان در اهواز ساخته بشه تا جوانان بیشتری موفق به پرورش استعداد هاشون بشن و افتخار افرینی کنند. (218999)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۰۲:۵۵
کسی میدونه چرا "اهواز" به عنوان یکی از شهرهای میزبان جام ملتهای اسیا در سال 2019به کنفدراسیون فوتبال اسیا معرفی نشده است؟! (219115)
هوزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۱۰:۳۳
معرفی شد . ولی فدراسیون فوتبال اسیا اهواز رو حذف کرد به دلیل الودگی ( نمی دونم الودگی اهواز از تهران بیشتره) (219173)
فوتبالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۱۰:۴۷
هتلها ی مناسب نداشته (219183)
امید2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۱۲:۲۴
الان درسال 2014هستیم،یعنی 5سال تا میزبانی احتمالی ایران در جام ملتهای اسیا زمان باقیست،با فرض اینکه حرف شما درست باشه ایا در فرصت 5ساله پیش رو نمیتوان هتلهای مناسب را احداث کرد؟!
کشورهای دیگه در این بازه زمانی امکانات لازم برای میزبانی جام جهانی رو اماده میکنن اونوقت چطور ما نمیتونیم حتی یک هتل بسازیم؟!
با شرایط فعلی هم فولاد در شهر اهواز میزبان جام باشگاههای اسیاست و استانداردهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال اسیا رو کسب کرده است. (219238)
ahwaz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۰:۵۱
جاي تك تك شما خالي. به اتفاق پدر رفتيم ورزشگاه. چهل هزار نفر جمعيت يكصدا فرياد ميزدن خوزستان برزيلته، اهواز بي قراره. گل بختيار رويايي بود. فولاد واقعا فوق العادس. (218951)
خوزستان برزیلته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۳۵
واقعا "فولاد" نماینده شایسته ای برای فوتبال ایرانه و خوبه که بیشتر حمایت بشه، واقعا سرفرازمون کرده،افرین به شیر بچه های ایران... (218985)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۰۰:۲۳
خوشحالم که فولاد ایران زمین مقتدرانه حال این اعراب رو گرفت .

سپاس از فولاد (219056)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۰۱:۰۱
مهتاب خانم،فوتبال باید از واژه هایی مثل انتقام یا شعارهای نژادپرستانه پاک باشه بهتر نیست یادبگیریم فرهنگهای دیگه رو بشناسیم و به هم دیگه احترام بذاریم؟
سپاس از فولاد رو خوب اومدی واقعا لیاقتشو دارن. (219084)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۰۰:۳۰
برد شیرینی بود بخصوص اینکه فورواردهای فولادبعد ازچندین بازی گل زدند مشکلی که آقای فرکی باید در فکرش باشد . (219065)
ساميار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۰۱:۲۰
انشالا قهرمانی آسيا (219092)
مانی
France
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۱۰:۲۹
اگر کی روش فولادو ببره برزیل احتمالا از گروهش صعود کنه (219170)
اري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۱۲:۵۰
وولك چي بوود !! بچه آبوداني !؟ (219253)
اري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۱۰:۳۸
مشخص شد كه راست ميگن كه:برزيل يه قسمتي از خوزستان بوده كه طي يه سري اتفاقات ازش جداشده و رفته كه فوتبال خوزستانو به دنيا معرفي كنه !بخاطر همينه كه نصف بيشتر جمعيت سائوپالو اصالتا خوزستانين.. (219176)
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ۱۳:۰۶
میگم شما آبادانی نیستی که؟ (219262)