به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۵۲۷۱۰
روسیه در حال تدارک حمله جدیدی به اوکراین است

روسها يك کارخانه اوکراین را به روسيه بردند!

گروه بين‌الملل: آمريكا می‌گوید که روسیه در حال تدارک یک عملیات نظامی جدید و ضدحمله به شرق اوکراین است اما مسکو گزارش‌ها درباره افزایش فعالیت‌های نظامی خود در مرز اوکراین را رد کرده است.
جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، می‌گوید روسیه تانک‌ها و خودروهای زرهی بیشتری را به اوکراین اعزام کرده است. به گفته خانم ساکی، این تهاجم گویای آن است که احتمالا شهرهای دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، شاهد عملیات ضدحمله‌ای خواهند بود که روسیه آن را هدایت می‌کند.
مسکو اعزام نیروی نظامی به خاک اوکراین را رد کرده است و در یک مورد هم که تعدادی از نیروهای این کشور به اسارت ارتش اوکراین درآمدند، مسکو اعلام کرد که این نیروها به صورت تصادفی از مرز اوکراین گذشته‌اند! اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دولت روسیه را به «بی‌صداقتی» متهم کرده و گفته است که دولت روسیه حتی با مردم خود نیز صادق نیست.

وی اظهار داشت که نیروهای روسی ۳۰ مایل در خاک اوکراین پیش رفته‌اند، اما با این حال سربازان و خانواده‌های‌شان نمی‌دانند که آنها عازم کجا هستند. ساکی در ادامه افزود: خاکسپاری سربازان روس در داخل کشور خود و بازگرداندن سربازان مجروح به سنت‌پترزبورگ نشان می‌دهد که روسیه چه اقداماتی انجام می‌دهد. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دولت ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه گزارش‌ها درباره افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین را رد کرد و ادعا می‌کند که تنها کاروان‌ حامل کمک‌های بشردوستانه به شرق اوکراین اعزام کرده است و قصد دارد کاروان دیگری را هم روانه کند، امری که موجب نگرانی کی‌یف شده است. شهرهای دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین ماه‌هاست که شاهد تحرکات شورشیان جدایی‌طلبی است که از توسط دولت روسیهحمايت می‌شوند. در این حال نبرد میان نیروهای حکومتی اوکراین با شورشیان ادامه دارد.

روسیه يك کارخانه اوکراین را از آن خود كرد!
در همين حال؛ رسانه‌های روسیه گزارش می‌دهند که یک کارخانه ماشین سازی از شهر لوهانسک در شرق اوکراین به روسیه منتقل شده است! صاحبان کارخانه ماشین سازی لوهانسک می‌گویند که آنها بیشتر کارکنان و برخی ماشین آلات را به چوواشیا، ناحیه‌ای در نزدیکی رودخانه ولگا در روسیه برده‌اند. مدیران این کارخانه گفته‌اند که امیدوارند خطوط تولید را بزودی راه‌اندازی کنند.
آنها می‌گویند که انتقال این کارخانه به صرفه است زیرا بیشتر مشتری‌های آنها روس هستند. قبلا مقامات اوکراینی روسیه را متهم کرده بودند که با استفاده از کاروان امدادی‌اش می‌خواهد از لوهانسک تجهیزات نظامی انتقال دهد. روسیه بتازگی ورود ده سربازش به خاک اوکراین را اتفاقی خوانده و علت آنرا نبود علائم مرزی دانسته بود! روسيه چند ماه پيش نيز با تجاوز نظامي به بندر كريمه، آن را به اشغال خود در آورد!