به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۱۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۹۶۹۰

قیمت​کارخانه‌ای​خودروها چقدرافزایش​می‌یابد؟

گروه اقتصادي:​ دبیر انجمن خودروسازان ایران میزان افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها را مربوط به تصمیم مسوولان دانست.
قیمت​کارخانه‌ای​خودروها چقدرافزایش​می‌یابد؟
احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: هم‌اکنون چگونگی قیمت‌گذاری خودرو تعیین نشده و در انتظار اتخاذ تصمیمات نهایی در این زمینه هستیم. وی با بیان این‌که اگر قرار بر باقی ‌ماندن شورای رقابت در حوزه قیمت‌گذاری باشد قیمت‌های جدید را این شورا باید تعیین کند، خاطرنشان کرد: در آن صورت باید دید شورای رقابت با توجه به تورم بخشی شش ماهه ابتدایی سال، اختلاف نرخ ارز آزاد و مبادله‌ای و همچنین ضرورت اصلاح قیمت‌های پایه فروردین ‌ماه 91، چه قیمتی را برای خودروها اعلام خواهد کرد. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: اگر شورای اقتصاد خودرو را از لیست کالاهای انحصاری خارج کند باید دید وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت‌گذاری این محصولات را به سازمان حمایت محول می‌کند یا این‌که قیمت‌گذاری در حاشیه بازار صورت خواهد گرفت.

وی افزود: به هر حال خودروسازان علاقه‌ای به افزایش قیمت محصولات خود ندارند زیرا این کار موجب کاهش فروش آنها خواهد شد. نعمت‌بخش با بیان این‌که خواست خودروسازان افزایش قیمت محصولات در حد خروج از زیان است، تصریح کرد: این افزایش قیمت ممکن است در برخی خودروها سه تا چهار درصد و در برخی خودروها 20 درصد باشد، بنابراین می‌توان گفت شاید شاهد افزایش به طور میانگین 10 تا 15 درصدی قیمت‌ها باشیم. وی در پاسخ به اینکه افزایش قیمت خودروها باعث رکود بازار و کاهش فروش خودروسازان نخواهد شد؟ اظهار کرد: مردم نیاز به خرید خودرو دارند. رکود قبلی بازار نیز ناشی از وعده‌های داده شده از سوی برخی برای کاهش یافتن قیمت خودروها بود که البته از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت تکذیب شد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۹:۵۰
"مردم نیاز به خرید خودرو دارند"

چقدر ظالمند برخی مسؤلین (160374)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۹:۵۷
با این کار موافقید یا مخالف ملت :
به طور مثال :
پراید //7 -9 میلیون
سمند //14-15 میلیون
پرشیا //15-18 میلیون
206 //17-20 میلیون
و ..... (البته منظورم کاهش قیمت خودرو بود بیشتر رو قیمتش بحث نکنید)
در عوض قیمت بنزین بشه 1 دلار(3000تومن) + مالیات بیشتر +حذف سهمیه بندی

من خودم موافقم چون حداقل ترافیک از بین میره و هرکی یه ماشین نمیندازه زیر پاش بگه چیزی نیست خودش خرجشو در میاره و از شر ترافیک و بی فرهنگی تو رانندگی راحت میشیم
البته این که ماشین ندارم هم دلیل دیگر موافقت منه (160379)
امير حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۰۰
خدايا ما را بكش!!!!!
ما امروز داريم ميميريم ولي آقايان به دنبال آينده آيندگانند . والا به اين مردم داره خيانت ميشه (160383)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۱۹
بعد از صحبت وزیر صنایع که اعلام کرد خودرو 5 درصد افزایش خواهد یافت پراید 2 میلیون تومان گران شد و حالا ایشان می گویند بین 10 تا 15 گران خواهد شد فردا معلوم نیست چقدر افزایش قیمت داشته باشیم آیا کسی نیست جلوی این پت و مت ها را بگیرد؟ (160393)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۲۰
آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت لطفا استعفا دهید !!! همین (160395)
گاری
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۲۳
نزدیک به 3 سال است یک قرون یک قرون جمع کردم تا خیر سرم ماشین بخرم، آنوقت وزیر صنعت لطف کردند و با خنده اعلام کردند خودرو باید گرونتر بشه !!!!! (160397)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۳۱
نمی خریم تا ببینید ورشکستگی یعنی چه (160401)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۴۲
اظهار کرد: مردم نیاز به خرید خودرو دارند..............!!!! یعنی ملت برارفع نیازشون میتونن ازدیوار همسایه بالابرن.بانک بزنن.جیب بری کنن.تخم مرغ بدزدن تابتونن ماشین بی کیفیت و گرون داخلیو که درانحصاردوشرکت نیمه دولتیه و زور دولت هم بهشون نمیره بخرن.القصه همینه که هست اصلا مردم کیلو چند....! (160406)
امیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۰:۴۷
تو رو خدا انقد گرون کنین که کسی نتونه بخره که به امید خدا هرچه زودتر ورشکست بشین و جمع کنین این شرکتهای آهن پاره سازی رو. (160409)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۱:۲۳
اظهار کرد: مردم نیاز به خرید خودرو دارند. رکود قبلی بازار نیز ناشی از وعده‌های داده شده از سوی برخی برای کاهش یافتن قیمت خودروها بود که البته از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت تکذیب شد.
نه از جانب مردم حرف اضلفی نزن من با تاکسی کارامو حل میکنم
شما نگران شکم گنده های ایرانخودرو و سایپا باش یهو ضرر نکنن
6 ماه به 6 ماه 40 درصد تورم میزارن رو فرمولشون اما کارمندو کارگر بدبخت سالی یبار اونم نصف تورم هم حقوقشو اضافه نمیکنن
خدا بهتون عقل نداده؟ لااقل انصاف بده (160425)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۱:۲۸
مرگ بر خودرو ساز ظالم انشالله خدا نیستو و نابود و ورشکستشون کنه تعرفه واردات خودرو رو بردارید و گر نه خودتونم خودروساز ظالمید.اگه نظرمو نگذاشتید خودتونم خودرو سازید . (160428)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۲۳:۴۸
این یعنی سواستفاده از نیاز مردم ! همه کارشناسها میگن که انبارهای خودرو سازها پر از ماشینه ! اما لامذهبها احتکار کردن تا نایاب بشه و قیمتش بره بالا ، آیا دولت محترم ! نباید با این محتکرها برخورد جدی بکنه ؟ به امید نابودی کامل خودروسازهای گردن کلفت ، مفتخور ورهایی ملت از دست اونها ... (160992)