به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۷ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۷۹۱۸۰
گوگل سر از خودروها درآورد

سوناتا 2015اولین خودروی اندرویدی جهان

گروه اقتصادی: اندروید گوگل در حال حاضر محبوب ترین سیستم عامل موبایلی در جهان است و این روبات سبز کوچک اکنون در حال ورود به خودروها است.
سوناتا 2015اولین خودروی اندرویدی جهان
به گزارش یاهوتک، شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرد که هیوندای سوناتا 2015 اولین خودروی تولید شده در جهان است که دارای سیستم عامل جدید اندروید "اتو" گوگل است. اندروید اتو نسخه ای از سیستم عامل اندروید گوگل است که منحصرا در خودرو کار می‌کند. این سیستم برای دسترسی راحت تر راننده به قابلیت‌های گوشی هوشمند از جمله موسیقی، تماس تلفنی و راهبری که همگی به نمایشگر خودرو منتقل خواهند شد، ساخته شده است. اما اندروید اتو چطور کار می‌کند؟ این امر کاملا ساده است. زمانیکه شما وارد خودرو می‌شوید گوشی خود را که باید اندروید 5 لالی پاپ داشته باشد به یو اس بی خودرو متصل می‌کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که اپلیکیشن همراه اندروید اتو را در گوشی دانلود کنید.

زمانیکه که اپلیکیشن دانلود شد می‌توانید از این سیستم استفاده کنید. هیوندای اواخر تابستان لینک بروزرسانی اندروید اتو را در وبسایت خود قرار می‌دهد و مالکان خودرو سوناتا 2015 می‌توانند آن را دانلود کنند. زمانیکه این نرم افزار دانلود شد باید آن را به وسیله یک فلش مموری به خودرو انتقال دهید. اپلیکیشن ها در اندروید اتو طوری طراحی شده که درست شبیه اپلیکیشن‌های اندرویدی و در اولین بار قابل تشخیص هستند. بنابراین آیکون اپلیکیشن‌هایی نظیر گوگل مپس یا اپلیکیشن موزیک نیز تغییر نخواهد کرد.

همچنین در سیستم عامل اندروید اتو از برنامه های ثالث نظیر نظیر اسپوتیفای، اسکایپ، ان پی آر و غیره می‌توان استفاده کرد. اما این سیستم عامل محدودیت‌هایی دارد از جمله اینکه نمی‌توان به گشت زنی در اینترنت پرداخت یا بازی انجام داد. اندروید اتو درنهایت در خودروهای دیگری از جمله آئودی و ولوو نیز استفاده خواهد شد. گوگل تنها شرکت فناوری نیست که صنعت خودروسازی را هدف گرفته است. نرم افزار خودرویی اپل نیز در حال ورود به چندین خودرو است که قابلیت‌های مشابهی را ارائه می‌دهد.
مرجع : ایسنا