به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۰
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۳۸۴۶۴

واكنش رییس سازمان زندان‌ها به خبر كلمه

درگیری و ضرب و شتمی در زندان اوین نداشتیم
گروه سياسي: رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی هرگونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰زندان اوین توسط ماموران و زندانبانان را تکذیب کرد.
واكنش رییس سازمان زندان‌ها به خبر كلمه
غلامحسین اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایلنا، پیرامون اخبار برخی از سایت‌های فارسی زبان خارج از کشور مبنی بر ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰بازداشتگاه اوین گفت: نباید به اخبار ضد انقلاب‌ها توجه کرد و ما به فرافکنی و شایعه سازی هم کاری نداریم. رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی با تاکید براینکه هیچ گونه درگیری و ضرب و شتم در زندان اوین صورت نگرفته است، ادامه داد: براساس آیین نامه سازمان زندان‌ها ماهانه یک بار بازرسی نوبه‌ای انجام می‌شود که امروز این بازرسی انجام شد.  وی ادعاهای این سایت‌ها مبنی بر اینکه در درگیری امروز دست و پای برخی از این زندانیان شکسته شده و یا مشکل جسمانی برایشان بوجود آمده را تکذیب کرد و گفت: بنا نداریم که به ادعاهای سایت‌های معارض که دروغ پراکنی علیه نظام می‌کنند  پاسخگو باشیم.
 
گفتني اينكه سايت‌ كلمه (نزديك به ميرحسين موسوي) امروز خبر داده بود كه: «.....بر اثر تهاجم امروز صبح به بند ۳۵۰ اوین که توسط .... صورت گرفت زندانیان بند ۳۵۰ با باتوم و … مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بیش از سی تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دستکم چهارتن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده اند. سی و دو نفر نیز به پس از ضرب و جرح به انفرادی منتقل شده‌اند.... »