به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۵
 
۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۷۰۸۶۴
رئیس هیات موسس حزب ندای ایرانیان:

سايه مصیبت آن 8سال‌سياه هنوز بر کشورست

گروه سياسي: رئیس هیات موسس حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه برای گرفتن قدرت حتما تلاش می‌کنیم و تعارف نداریم گفت: فکر نکنید اگر از اسب افتادیم، از اصل هم افتاده‌ایم، ما از اصل نیفتاده‌ایم.
سايه مصیبت آن 8سال‌سياه هنوز بر کشورست
دکتر سید محمد صادق خرازی در نشست آینده احزاب که در کنگره حزب ندای ایرانیان تشکیل شد. به وضعیت احزاب در ایران اشاره کرد و گفت: اقتدار ايران در دولت اصلاحات با هيچ دوره اي قابل مقايسه نيست.در حوزه ي سياست خارجي دولت اصلاحات به شكلي رفتار كرد كه همگان ايران را به عنوان يك كشور بازيگر سياسي مي شناختند. رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ما ندایی‌ها و احزاب دیگر اصلاح‌طلب حرفمان یکی است. آزادی و دموکراسی را دو بال پرواز کشور می‌دانیم.

به گزارش ندای ایرانیان، صادق خرازی در اولین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که ما در شورای مرکزی این حزب انجام داده‌ایم جدی گرفتن بحث‌های آموزشی و پژوهشی است. از بالا‌ترین تا پایین‌ترین افراد حاضر در حزب در کل کشور باید آموزش ببینند. باید تجربه احزاب در سراسر دنیا را بدانند و از آن بهره‌مند شوند. وی ادامه داد: سالهای سال باید تلاش کنیم تا آثار گذشته پاک شود. خرازی همچنین گفت: توسعه سیاسی یعنی اقتداری که ایران در دورهٔ اصلاحات داشت هیچ دوره‌ای نداشته است. ما در آن زمان قطعنامه‌ها را کاغذ پاره نمی‌دانستیم. درد ما این بود که کشور را با شعارهای بی‌محتوا و فریبنده و حرکت‌های پوپولیستی کسانی تصاحب کردند که به فکر ایران نیستند. اگر می‌خواهید جامعه‌ای آگاه داشته باشید باید در جهت آموزش حرکت کنیم.

فارس، هم در گزارش خود نوشت: صادق خرازی رئیس هیأت موسس حزب ندای ایرانیان صبح امروز پنجشنبه در نخستین کنگره این حزب در تالار آدینه تهران اظهار داشت: اقتدار ایران در دوره اصلاحات قابل مقایسه با هیچ دوره تاریخی نبوده است. وی افزود: در جوامع پیرامونی هر جایی بحران بوده است ایران برای حل‌ آن حضور داشته و هنر این بود که توانستیم مذاکرات هسته‌ای را به جایی برسانیم که حتی یک قطعنامه هم دریافت نشود.

خرازی خطاب به استادان حاضر در جلسه گفت: اگر می‌خواهیم جامعه جوان ما جامعه‌ای فربه و آگاهی بخش باشد باید در جهت ارتقای بیشتر احزاب و حزب ندای ایرانیان تلاش کنیم؛ حرف ما این است که آزادی و دموکراسی دو بال جمهوری اسلامی ایران است. وی گفت: فکر نکنید اگر از اسب افتادیم، از اصل هم افتاده‌ایم. ما از اصل نیفتاد‌ه‌ایم و نمی‌گذاریم بار دیگر رویکرد 8 سال گذشته در جامعه حاکم شود.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان نقش احزاب را به دست گرفتن قدرت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای گرفتن قدرت حتما تلاش می‌کنیم و تعارف نداریم و اگر موفق نشویم به تلاش خود ادامه داده و سرخورده نمی‌شویم. خرازی گفت: مهمترین پیام سیاسی جامعه مدنی پویایی جامعه، قدرت و نقش مردم و پاسداری از همه ارزش‌های دینی و ملی است.

خرازی ادامه داد: ما تجربه ابر سیاهی که هشت سال بر این کشور سایه انداخت را داریم و آن به این دلیل بود که ما در حق خودمان متفق نبودیم. وی با تأکید بر اینکه آنان بر باطل خود متفق بودند، تصریح کرد: این مصیبت که هنوز سایه آن در کشور مشاهده می‌شود و طی سال‌های سال اثرات آن از کشور پاک نخواهد شد و تا سال‌های سال اثرات آن از کشور پاک نخواهد شد.

رئیس هیأت مؤسس حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: آنها (احمدی‌نژاد) کشور را به راحتی تصاحب کردند و با شعارهای آتشین، آسمان‌کوب، بی‌محتوا، فریبنده و با حرکت‌های پوپولیستی کشور را به دست گرفتند. خرازی با بیان اینکه حرف ما همانند حرف دیگر اصلاح‌طلبان است، گفت: ما معتقدیم که آزادی و دموکراسی دو بال جمهوری اسلامی است و کسی نمی‌تواند آن را نفی کند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز کشور به جایی رسیده که انحصار تصویر و محصوریت تصویر را برای رئیس‌جمهور اسبق ایران ایجاد می‌کنند. فکر می‌کنم که از اسب افتاده‌ایم اما از اصل که نیفتاده‌ایم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: ما (اصلاح‌طلبان) هستیم و مطمئنا نمی‌گذاریم آنها بار دیگر حاکم شوند. چرا که نقش حزب این است که در جامعه بتواند قدرت را به دست بگیرد. ما برای گرفتن عبرت حتما تلاش می‌کنیم و تعارف هم نداریم اگر موفق هم نشویم باز هم تلاش می‌کنیم و سرخورده نخواهیم شد.