به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۳۴
 
۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۷۵۸۱۴
آقای روحانی نقد امروز را به نسیه فردا واگذار نکند

دل بستن به مجلسی که بر سر کار خواهد آمد

...نحوه تعامل عجيب وزير كشور در ماجراي پول‌هاي كثيف، اين واهمه و ابهام را در اذهان فعالان سياسي تقويت كرده كه اصولا آقاي رحماني‌فضلي تا چه اندازه توانايي برگزاري شفاف انتخابات اسفندماه 94 را خواهد داشت؟
دل بستن به مجلسی که بر سر کار خواهد آمد
علیرضا کفایی

گروه سیاسی: از زمانی که دولت اعتدالی مستقر شد و آقای روحانی مهره‌هاي خود را به یکباره و در همان روز تحلیف به مجلس معرفی کرد تاکنون که بيش از یکسال و نیم از آن می‌گذرد، فضای جامعه روز به روز پر تنش تر و بر حجم آن نیز افزوده شده است. علت این تنش‌ها هر چه باشد نمی‌تواند خاستگاه روحانی و حامیان او باشد و مسلم جریان‌های خاصی هم و غم خود را در ایجاد هیاهو و سرگرم کردن مردم به هر طریق ممکن برای پوشاندن خطاها و گناهان خود در دولت گذشته نهاده اند.

آنچه امروزه افشا می‌شود و در معرض دید و اذهان عمومی قرار می‌گیرد از اختلاس‌های بزرگ گرفته تا بورسیه‌های غیرقانونی، برملا شدن دروغ‌ها و هدر دادن منابع ملی و به خطر انداختن منافع ملی و همه و همه می‌تواند یکی از عواملی باشد که کنندگان آن رذیلت‌ها برای سرپوش نهادن و مخفی نگاه داشتن خیانت‌های خود به زور و خشونت و غوغا و دغل متوسل شوند اما اگر جوانب این همه هجمه علیه دولت و آنهم با روش‌های مذموم و نمایش‌های خیابانی و خشونت‌ها و تهدید و تهمت‌ها را در نظر بگیریم، می‌توان به این نتیجه رسید که ماجرا فراتر از این قصه‌هاست.

کمی به عقب‌تر و قبل از دولت احمدی‌نژاد برگردیم و چالش‌هایی که برای دولت اصلاحات ایجاد کردند را مرور کنیم. البته نه فرصت و نه لزومی بر یادآوری یکایک موارد است، براي مثال ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای براي امنیتی کردن حوزه فرهنگ در داخل کشور تحت عنوان مقابله با تهاجم فرهنگی با اقداماتی مانند تهیه برنامه "هویت" سناریوی "کارناوال عاشورا" جهت تخریب چهره خاتمی، به انزوا کشیدن سیاست خارجی جمهوری اسلامی در خارج کشور و...

مواضع حامیان قتلها را نمی‌توان بسادگی از نظر دور داشت زیرا خمیرمایه آن مواضع خطرناک با چاشنی توجیهات شرعی و فتوا اتخاذ و به اقدام منجر می‌شد. مشروعیت بخشی و ترویج خشونت لجام گسیخته از سالها قبل تئوریزه شده بود و عده ایی با شرعی پنداشتن اعمالی خشن و اوج آن قتل، اقدامات خود را شرعی و دینی می‌دانستند. یكی از بزرگان دینی این تفكر معتقد بود: "هیچگونه رحم و مروتی برای غیر خودیها نباید داشته باشیم. هر کسی در مقابل حکومت حق، مخالفت کند باید سرکوب شود. اول نصیحت و ارشاد و اگر نپذیرفت شمشیر."

امروز وقتی بعضی از مواردی که پیش می‌آید را بررسی کنیم لایه هایی از همان تفکر را می‌بینیم، حادثه شیراز عليه علی مطهری، حادثه مبهم اسیدپاشی‌ها، رفتار پایداری‌ها در مجلس و در جامعه، فعال شدن انصار که در بعضی از استان‌ها اطلاعیه تهدید حتی علیه بیت امام صادر می‌کنند، و نظرات رسانه هایشان که با تهدیدهای آنها در مورد دولت اصلاحات تفاوتی ندارد و.......

این موارد و موارد بسیار دیگری که در دولت اصلاحات پیش آوردند و حامیان و آمران آن مشخص بودند سعی در جنجال آفرینی و ایجاد رعب و وحشت و امنیتی کردن فضای سیاسی و از میدان بدر کردن اصلاح طلبان به هر طریق ممکن را داشتند. در دولت احمدی نژاد این گروه خاموش شدند و سکوت و حمایت از سیاستهای افراطی دولت وقت را پیش گرفتند و در سال 88 که میرحسین موسوی پای در میدان نهاد، از ترس طرد شدن دوباره و واگذاری قدرت، دست به اقداماتی زدند تا مجدد فضا را بسوی بیشتر امنیتی شدن بکشانند و جامعه را در حالت تعلیق سیاسی قرار دهند و کردند آنچه را که همه می‌دانند.

در همین راستا به آنچه که از سالها قبل برنامه ریزی و تئوری پردازی کرده بودند دست یافتند و به نوعی انتقام شکست‌هاي مکرر خود را گرفتند. اما از 88 تا 92 نتوانستند با دنیای خارج کنار آیند چون همواره بر طبل خشونت کوفتند و در داخل به سبب دزدیها و غارت‌های بیت المال و دروغ‌های شاخدار و نامردمی‌های فراوان و نیز ارعاب جامعه، نتوانستند رای و نظر مردم را با خود همراه کنند و در خرداد 92 آقای روحانی با حمایت و انسجام اصلاح‌طلبان به ریاست‌جمهوری برگزیده شد.

امروز همان خشونت‌ها و همان برنامه‌های انحصار طلبان بی کم و کاست و البته به نوعی دیگر در حال اجراست. بزرگان فكری آنان با همان تفکر و پایداری به تبعیت از آنها و انصار حزب‌الله با همان نگرش در کار ایجاد مانع و چالش برای دولت هستند. می‌خواهند فضای کشور را امنیتی کنند و در سیاست خارجی، ایران را مجددا به انزوا کشانند. گرچه آقای روحانی تلاش بسیاری می‌کند تا قدرت‌طلبان به نتیجه نرسند و نشان می‌دهد که دست آنها را خوانده است، هم به بر طرف کردن فضای امنیتی سفارش می‌کند و هم به تعامل بین‌المللی و رفع انزوای در سیاست خارجی می‌اندیشد اما متاسفانه ساز و کار لازم و کارگزاران مناسب ندارد.

آقای روحانی برای رسیدن به مقصود خود نباید منتظر انتخابات مجلس دهم بماند. موفقیت وی در گرو آن است که:
1- به حلقه حامیانش که علیرغم کم لطفی‌ها هیچگاه وی را رها نکردند باز گردد.
2- به وعده‌هاي خود برخی از آنها علاوه بر اینکه یک مطالبه عمومی است، برجسته تر و پر رنگ تر خود را نشان می‌دهد قاطعانه عمل کند.
3- در انتخاب وزیران کلیدی خصوصاً وزارت کشور بدون شک معامله ای صورت پذیرفته و اکنون مشخص است که طرف دیگر معامله به تعهدات خود یا پایبند نیست و یا قدرتی در عمل به معاهده ندارد و ظاهراً آقای روحانی دست خالی است اما می‌تواند اقداماتی برای بهتر شدن اوضاع نماید:

- استانداران و فرماندان و کارگزان غیر همسو و جنجال آفرین و بازمانده از دولت قبل را تغییر دهد.
- در شورای امنیت ملی بعنوان رئیس شورا دستورات قاطع خود را برای خروج از فضای امنیتی و گشایش سیاسی اعلام کند.
- افراد و گروه‌هایی که به نحوی مانع از توفیق در سیاست خارجی و داخلی می‌شوند به مردم معرفی کند.
- اصلاح‌طلبان را در امور و مسئولیت‌ها دخالت دهد؛ نه از حیث اینکه مطالبه‌ای از جانب جبهه اصلاحات در این رابطه وجود دارد که چنین چیزی نیست و خود آقای روحانی می‌داند بلکه از آن رو که لااقل در درون خانواده دولت افراد محرم دولت و دلسوز ملت برای مشورت و اقدامات دولت بدون چشم داشتی خواهند بود.
- مشورت با آیت الله هاشمی و سیدحسن خمینی و بزرگان اصلاح طلب و مورد اعتماد مردم را علنی کند تا به انزوای گروه‌های ناپایدار بینجامد.
- از اقدامات و اعمالی که مردم را به یاد دوران رئیس‌جمهور سابق می‌اندازد و نشان پوپولیستی دارد امتناع ورزد.
- آنچه را که وعده داده است بر زبان آورد و به مردم که همه می‌دانند چه بوده است یکبار دیگر یادآوری کند و علل نتوانستن‌ها را اعلام نماید.

مواردی از این قبیل که شاید عمل به آن با سختی همراه باشد می‌تواند راهگشای دولت برای رسیدن به موفقیت باشد. دل بستن به مجلسی که در آینده بر سر کار خواهد آمد امیدی است که اگر هم محقق شود از بعد از آن آقای روحانی یکسال بیشتر وقت نخواهد داشت و عمر دولت رو به پایان است. آن مجلس هم اگر همسو شود (بگذريم از اين كه نحوه تعامل عجيب وزير كشور در ماجراي پول‌هاي كثيف، اين واهمه و ابهام را در اذهان فعالان سياسي تقويت كرده كه اصولا آقاي رحماني‌فضلي تا چه اندازه توانايي برگزاري شفاف انتخابات اسفندماه 94 را خواهد داشت؟) معلوم نیست نیروهای اصلی اصلاح‌طلب و اعتدالگرا خواهند بود یا بدلی‌هایی که نفوذ کرده‌اند و هر روز بر نفوذ آنها و نفوذ دادنشان افزوده می‌شود. در شهرستان‌ها بواسطه همین نفوذی‌ها، یاس و دلسردی مردم افزونتر است. آقای روحانی نقد امروز را به نسیه فردا واگذار نکند و در این راه حمایت و مساعدت بیش از پیش حامیان و اصلاح طلبان بسیار با اهمیت است. به امید توفیق و گذر از بحران.

تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۰۹:۰۷
دیگه زمانی نیس که بشه غیر شفاف صحبت کرد باشجاعت خوسته های ملت را باید مطرح کرد و بدنبال تحقق انها بود . آقای روحانی شتر سواری دولا دولا نمیشه (302294)
سعید1
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۱:۲۲
آقای روحانی دولا هم شتر سواری نمی کند.نمی بینید برای برخی سخنانش چه معرکه ها که نمی گیرند؟! دوستان جوان باید بدانند سیاست در سپهر پیچیده ایران اصول خود را دارد.اینجا منهتن یا نیویورک یا استکهلم نیست که مقامات برای خرید به سوپرها بیایند و سخن گفتن آزاد باشد.اینجا باید کلام در هزارتوی زرورق پیچانده و ارایه کرد ......عجله روا نیست.آرام آرام درمان باید کرد.این یعنی اصلاحات واصلاحات هزینه دارد... (302318)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۱:۲۶
بوی انحصار و تندی از سطور نوشته شده آقای کفایی به مشام میرسد وما نباید جو گیر شده و خاطرت تلخ و ندانم کاری های گذشته را تکرار کنیم،در سال 76 که مردم زیاد آن سید بزرگوار نمیشناختد اما به او رأی دادند چون طیف تمامیت خواه را هدف و یک نـه گنده به آن دادند و تا امروز هم ادامه دارد بنابراین دوست نداریم از یک سوراخ دوبار گزیده شویم، ما به این نتیجه رسیده ایم که فعلا" حرف خود را پای صندوق رأی بدهیم ،سنگر های از داده را یکی یکی باید پس گرفت،آنهم با ظرافت و تدبیر، نه با جنگ. (302319)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۲:۴۰
واقعیت این است که آقای روحانی یک اصولگرا محافظه کار مثل بقیه اصولگریان بوده و هست و مثل بقیه اصولگریان اعتقادی به رای مردم و عمل به وعده های خود ندارد و مثل احمدی نژاد که گه گاه فقط شعار قشنگ می داد تا بخشی افکار عمومی را مثل زمان انتخابات با خود همراه کند..دلیل اثبات دادن وزارت کشور استانداریها و فرمانداریها و تقریبا اکثر پستها به اصولگریان است و حتی دادن وزارت علوم به فرهادی مورد حمایت گسترده اصولگریان و پایداریها..و عدم پیگری رفع حصر و ممنوع تصویری ریس اصلاحات و ممنوع فعالیت استاد شجریان و .. (302338)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۵:۱۸
آقا ما برای مسایل اقتصادی بهش رای دادیم واصلا کاری به اصلاح طلبا نداشتیم. لطفا از جانب ما حرف نزنین . شما 8 درصد بیشتر نبودین ،دمتونم گرم که همراه شدین . ما خودمون گروههای منسجمی داشتیم. (302374)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۷:۱۱
من معلم مشهدی با این نوشته کاملا موافقم (302404)
مهربانی مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۲۰:۰۰
انشاا... در عمل هم مشکلات معلمان مورد توجه قرار گیرد
معلم مدرسه (302428)
پریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۲۰:۲۱
بیشتر به نظرات تند روانه لایک های مثبت داده اند و این نشان از عدم آگاهی بر نظام سیاسی کشور است ،مردم ما هنوز به صراحت در نیافتند که بیشتر وزارت خانه های روحانی دست خودش نیست.....و از دست روحانی کاری ساخته نیست........ (302429)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۰۹:۵۲
آقای روحانی نگران نباشید، شجاعانه و با قدرت با افراطیون و قدرت طلبان برخورد کنید در نهایت سرنوشتی مانند سید...خواهید داشت که در آن صورت برای همیشه محبوب مردم خواهید شد همانطور که از این سید بزرگوار برای همیشه واهمه دارند از شما نیز خواهند ترسید. (302296)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۴:۴۳
صحبت های احمدی نژاد و باج خواهی هاش ،جریانات قهرش ،سخنان کنایه آمیز روحانی و وزراش و تکذیب چندماه بعدشون فقط یک چیز رو نشون میده پشت پرده خیلی خبراس (302362)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۰۹:۵۵
آقای کفایی دوست من شما چکار کردید برای روحانی ! من چکار کردم برای روحانی ؟ من 6سالم بود که 76بوقوع پیوست یادمه جوانها اونموقع کسی به خاتمی ایرادی میگرفت سریع اعلام موضع و واکنش میکردند ! حالا چی روحانی بار رسانه ای را به دوش میکشه ماها هم پشتش پنهان شدیم !روحانی آماج سنگ وچوب فوحش قرار میگیره اصلاح طلب نماهای سست عنصر بایک برنامه ی آشفته فقط نظاره گر هستند! برادر من با یک رای دادن در 92 همه چی تموم نشده آغاز یک تحول بود که شماها فراموش کردید ! (302297)
سعید1
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۲
امیر گرامی شور جوانی شما قابل احترام و انرژی آفرین است اما دوست من سیاست ورزی باید کرد.گاه باید با برگ هایی بازی کنی که در شرایط عادی حاضر نیستی حتی آنها را رو کنی.سیاست شور دارد اما خرد است که مسیر نهایی را ترسیم می کند.به عنوان ها هم خیلی بها نده.اصلاح طلب نام مجازی خیلی هاست اما طلب اصلاحی در کارشان نیست.نماد و معیار اصلاح طلبی مصطفی تاج زاده است.بهزاد نبوی است.قدیانی است. هرکه می خواهد عیار خود را بسنجد با این معیارها بسنجد.چند نفر مثل اینها داریم؟ کم! اما باید فعالیت کرد دوست نازنین... (302324)
امیرازقم 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۰:۰۲
برادر بزرگ من آقای کفایی !به جرعت میتوانم بگم تنها حامی واقعی روحانی آقای دکتر صادق زیبا کلامه چند درصد از ما سست عنصرها مثل زیبا کلام موضع میگیریم !
تا رییس جمهور حرف میزنه میگوییم همش حرف همش حرف !!! تجربه ی 83 درس عبرت نشد میخواهید بدونید جریان اصلاحات بابت این شعار سست عنصر ها حتی تا نابودی کامل پیش رفت !؟البته به قول آن سید : انشالله بعد من کسانی می آیند که حرف نزنند و عمل کنند ! دوست من آقای کفایی ! دیروز تراز تجاری ما برای اولین بار مثبت شد !!!!!!!!!! کجا روش مانور دادیم ! (302298)
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۱:۰۸
احسن کاملا درست فرمودید (302312)
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۴:۰۴
همه چیز تو آمارا خوبه!!!!! (302352)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۵:۳۶
تو باز اومدی !؟ چرا تو همین کاغذ نمیتونید ثابت کنید؟
اصلا چرا دوتا اقتصادان نتونستند ثابت کنند که این آمار اشتباه است ؟
دیدی جواب نداری پس بیخود نظر نده! (302382)
عجب
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۰:۰۴
مقاله خوبی بود .اما آیا روحانی چنین خواهد کرد؟بنظر من روحانی داره همه چیزو فدای هسته ای میکنه .اخه یکی نیست بگه جناب روحانی نترس نظام از این توافق دست نمیکشه زیرا برای بقا بش نیاز داره پس لطفا نترس و یکم هم به سیاست داخلی برس بخدا مردم له شدن زیر فشار این اجنبی های ضد ملت داخلی (302299)
امیرازقم 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۰:۰۹
تراز تجاری مثبت چیه ؟؟؟؟ این دستاورد یعنی چی ؟ چند تا روزنامه و سایت اصلاح طلب مانور دادند روش؟ !براتون توضیح میدم یعنی چی یعنی کاهش واردات و افزایش صادرات !مخالفان میگند دو.لت واردات بی رویه داشته با این آمار یعنی نداشته !میگن اقتصاد رشد نداشته ! با افزایش صادرات یعنی رشد داشته
وقتی از بزرگترین دستاورد دولت در سایت های اصلاح طلب صحبتی نمیشه این همه ادعا هم دارید !نه برادر من شما نه میدانید نه درک میکنید .از روحانی عبور کنید مثل عبور از سید تاببینم به کجا میرسید البته اگر جایی برسید !!!!!!!!!!! (302301)
يا علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۰:۱۷
اين مقاله واقعاً حرف دل بسياري از مردم است. حتماً بايد تلاش هايي صورت گيرد تا مردم از اين وضعيت بوجود آمده دلسرد نشوند. به اميد دولت تدبير و اميد. (302302)
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۰:۲۲
اقای روحانی بسیار منفعلانه عمل کرده ؛ مخصوصا در انتخاب وزیر کشور ..
به جرات عرض میکنم همان کسانی که امروز در مسند کار دولت روحانی هستند و در دولت احمدی نژاد نیز در مسند کار بودند اعضای ستاد دکتر روحانی را تهدید می کردند
ما که نا امید شدیم و حتما در انتخابات بعدی نسبت به آقای روحانی تجدید نظر میکنیم چون ایشان ظاهرا فراموش کردند که سبد رآیشان از کجا بوده است ؟ (302303)
خرم سلطان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۰:۲۳
دولتی که بتونه سیاست خارجی خودش رو به شکل قاطع پیش ببره اگه نتونه سیاست داخلی خودش رو پیدا کنه یه کم عجیبه... به نظر من این هم یه سیاسته که یواش یواش طرفو رسوا کنه و پایگاهشو تو جامعه ازش بگیره به هر حال برخی از دلواپسان زورشون از آمریکا هم بیشتره !! مردم همیشه تشخیص میدن کی دلسوزه فقط امیدوارم آگاه باشن (302304)
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۱:۰۰
دراین دو سال ریاست جمهوری آقای روحانی ، به مردم ثابت شد که اصلاً به فکر بر طرف کردن مشکلات مردم نیست و سعی دارد با شعارهای دهن پر کن مردم را فریب دهد . (302311)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۱:۱۰
درشهر ما الشتر یکی نیروهای باسواد اصلاح طلب که مدیر اموزش وپرورش این شهرستان بود با فشار نماینده بر مدیر کل به یک سال نرسیده بر کنارشد روحانی اینجور موفق نخواهد شد (302315)
فرشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۵
با لاريجانى ها جلسات سه قوه را هفتگى كند و نتايج را مطبوعاتى كند، از پس اينها فقط قوه قضاييه بر مى آيد و بس
سران آنها را معرفى نمايد تا مردم خودشان تكليف شان را كف دستشان بگذارند (302325)
کوه کینو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۶
آقای روحانی ریاست محترم جمهور با پشتوانه آرا مردمی از هیچکس نباید باکی داشته باشد .نعوذبالله نمی گویم بی حیابازی و شانتاژ سیاسی بکند که با اقتدار از حقوق ملت ایران برای تحقق شعارها حمایت کند .اگر به شعارهای انتخاباتی جناب روحانی دقت شود بخش عظیمی از این شعارها نه تنها از آنها صحبتی بمیان نمی آید که معلوم نیست در آرشیو مغر روحانی و یا یادداشتهای ایشان باشد.من همینجا به آقای روحانی وصیت می کنم که با توجه به شبکه های مجازی موجود هیچ رمز و رازی پنهان نخواهد ماند و هر گونه توطئه و تضییع حقوق ملت.. (302326)
محمد88
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۱:۵۱
ممنون ازمقاله شجاعانتون ، چندسالی بود همچین مقاله صریحی نخونده بودم ، تقریبا همه چیزرو اکثرروشنفکران سیاسی مثل شمامیدونند، ازاصلاح قانون مطبوعات ، سعیدامامی، قتل های زنجیره ای ، همه میدونستن اخر مرتضوی چی میشه اما کسی جلوش رو نگرفت ، همه میدونستیم اخرپوپولیست بودن چیه ؟ اما، اصلاحات نمیتونه ادامه پیداکنه چون نمیگذارن تندروهاوافراطیون ، به هرزوری که باشه نمیگذارن (302330)
تحصیل کرده بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۲:۴۱
یک حرفی بزنن که یک قدم از کار مردم درست بشه چقدر دیگه حرف هر کس میاد همین ها رو میگه جامعه دیگه کشش وتحمل سخنرانی این طرف و اون طرف هیچ جناحی نداره! (302339)
-------
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۳:۰۷
مجلس بعد باید مجلس اصلاح طلب باشد (302342)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۳:۱۶
روحانی ریس جمهور چهار ساله (302345)
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۳:۳۳
به نظرم بجای اینکه هی توپ رو تو زمین رییس جمهور بندازید یه خورده هم به وظایف خودمون هم نگاه کنیم که به عنوان یه فرد رسانه ای به عنوان یه تحصیل کرده اصلا به عنوان یه شهروند عادی چیکار کردیم برای حمایت ازدولت؟ نمیخام تو جیه گر اشتباهات دولت باشم چون یه جاهایی رو واقعا بی هیچ دلیلی عقب نشینی کردند ولی یادمون نره که وظیفه ما چیه حداقلش تو انتخابات پیش رو مثل مجلس، خبرگان و حتی شورای شهر و ریاست جمهوری آینده باید محکم پشت جریان همراه دولت باشیم... هدف مخالفان یه چیزه: مردم تو انتخابات کمتر شرکت کنند! (302347)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۵:۴۳
حسام جان مردم واقعا تا جایی که جا داشته به نحو های مختلف از دولت و مطالباتشان حمایت کردندو سنگ تمام گذاشتند. حالا نوبت دولت محترمه که خواسته های مردم رو اجابت کنه (302386)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۶:۲۰
ازهمون روز که دکترعارف رو زدن کنار تا یک محافظه کار بیادرو کار باید فکراین موقع رومیکردن (302397)
نگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۴:۱۳
متاسفانه روحانی هیچ کاری درزمینه مسایل داخلی نکرده.اقای مهدی خزعلی اخیرا ازروحانی خواسته که استعفا بدهد وبیش تر ازاین هواداران خودراناامیدنکند.اقای خزعلی گفته( میگویید حصروزندان دراختیارشمانیست.ولی ایا اختیاردادن یک غرفه درنمایشگاه کتاب تهران نیزدراختیارشما نیست که من و انتشارات حیان ازحضوردران منع شده ایم) (302355)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۵:۴۱
اغلب قریب به اتفاق کسانی که حماسه ملی - مردمی 24 خرداد 92 را رقم زدند هنوز به مطالبات اصلی خودشون نرسیده اند . دو سال از عمر این دولت گذشت و تنها در مسائل انرژی هسته ای و آن هم مقداری موضوعات حل شده و هنوز ما مشکلات حل نشده بسیاری داریم ک هرئیس جمهور محترم قول و وعده پیگیری و حل آنها رو داده بودند (302384)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۴:۲۶
عمل کرد دولت با شعارها و گفته های انتخاباتی تفاوت زیادی داره
یه وزیر یه چیز میگه سخنگو تکذیب میکنه .
برای مثال ظریف فکت شیت منتشر میکنیم صالحی لزومی نداره که فکت شیت منتشر شه روحانی فکت شیت قبل از بیانیه منتشر شد....
یکی از خصوصیات دولتها یعضا به راستگویی شون بود!!!!! اما واقعا این دولت رو سفید از هر گونه راستگویی شده !!!!!!!!!!!!! (302357)
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۴:۲۷
راستی بهار سرنوشت انصاف نیوز چی شد؟وقتی بهار مدتی توقیف شده بود.انصاف واقعا پیگیر بود از شما هم الان انتظار داریم که پیگیر سرنوشت انصاف نیوز باشید. (302358)
پورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۵:۴۵
دولت تدبیر وامید دکتر روحانی حامیانت را در یاب (302387)
پورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۵:۵۲
هرکه شد محرم دل در حرم یار بماند وانکه این کار ندانست در انکار بماند بتماشاگه زلفش دل حافظ روزی شد که باز اید وجاوید گرفتار بماند (302389)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۷:۳۹
اگه دکتر عارف جای اقای روحانی بود الان وضع ما خیلی بهتر بود.البته با این اوضاع روحانی دو سال دیگه باید بره کنار و دکتر عارف باید بیاد (302414)
دبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۱۷:۵۰
از دوستان معذرت میخوام، بخاطر اینکه نظرم ارتباطی با موضوع نداره.من در دوران احمدی نژاد بخاطر انتقاد از ایشان در کلاس درس بارها رییس آموزش و پرورش مرا به حراست معرفی کرده چون معلم دین و زندگی بودم مثلا در درسی که در مورد عدالت صحبت میکرد من مثالهایی از بی عدالتی در مسولین میگفتم.ازم تعهد گرفتن دیگه حق نداری مثالی خارج از کتاب بیاری.خواستم بگم همون رییس فدایی احمدی نژاد همچنان محکم و استوار رییس بنده و کسانی که به روحانی دادن هستش.و برای احمدی نژاد تبلیغ میکرد و خواهد کرد.آقای ش ش رییس ناحیه 2ساری (302418)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۲۰:۴۱
درووود بر شما دبیر بزرگوار که مردانه واقعیات رو گفتی
دست مریزاد استاد (302433)
مردم
Canada
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۲۳:۱۶
والله بالله تالله حرف دل مردم رو زدی. در شهرستانها اکثریت مسولین غیر هسو هستند. مردم . خصوصا افرادی که به آقای دکتر روحانی رای دادند و بسیار برای ایشان تبلیغ کردند از انتخابها ناراضی اند (302442)
سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ۲۳:۵۲
اقای روحانی اینقدر در مورد وظایف دیگران میگه وظیفه خودش دقیقا چیه ؟ فقط وفقط حرف زدن . توی این دو سال چه باری از روی دوش مردم برداشت . تنها هدفشون تسخیر مجلس شده .البته بعد از مذاکرات . واقعا فرق روحانی با احمدی نژاد چیه ؟؟
فقط شیب ملایم . (302445)