به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۵
 
۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۸۵۱۷۴
مقایسه كنید با تازه‌ترین نوشته یك نماینده دلواپس

یادداشت‌مهم سایت‌دفتر رهبرانقلاب درباره توافق

گروه سیاسی: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یادداشتی با عنوان «نگاه کلان به مذاکرات هسته‌ای» به تحلیل موضع‌گیری این روزهای مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: «نگاه نقادانه به این جمع‌بندی با توجه به بدعهدی طرف مقابل کاملاً طبیعی است اما در این بین، برخی مجددا و علی‌رغم توصیه و تأکیدات رهبر انقلاب به‌خصوص در دیدار با مسئولین نظام، باز هم تیغ انتقاد خود را به نحوی به سمت تیم مذاکره‌کننده برده‌اند که گویی متن جمع‌بندی جز با خیانت آنها آماده نشده است. این رویکرد دقیقاً برخلاف حکمت و مصلحت بوده و در مسیر ریل‌گذاری شده رهبر انقلاب قرار ندارد.»
متن کامل این یادداشت بدین شرح است:
«پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای 23 ماهه جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 درباره پرونده سیزده‌ساله هسته‌ای ایران، رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور محترم و نیز خطبه‌ها و همچنین دیدار مسئولین نظام و سفرای کشورهای اسلامی در عید فطر ضمن اعلام سیاست‌های کلی نظام در خصوص ادامه مبارزه با استکبار و سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه به بیان نظرات تکمیلی خود درباره این موضوع پرداختند که در این بین چند نکته قابل تأمل است:

1- تشکر از تیم مذاکره‌کننده: رهبر انقلاب پس از پایان مذاکرات، تشکر خود را از تیم مذاکره‌کننده بیان داشتند و گفتند: «چه این متنی که تهیه شده است، در مجاری قانونی پیش‌بینی‌شده‌ی خود تصویب بشود و چه نشود، اجر آنها محفوظ است». تشکر و قدردانی رهبر معظم انقلاب از آن جهت حائز اهمیت است که با انتشار متن جمع‌بندی و ضمائم آن، برخی از انتقاد سالم تجاوز کرده و به فضای تخریب و اختلاف و دودستگی دامن زدند. البته نگاه نقادانه به این جمع‌بندی با توجه به بدعهدی طرف مقابل کاملاً طبیعی است اما در این بین، برخی مجددا و علی‌رغم توصیه و تأکیدات رهبر انقلاب به‌خصوص در دیدار با مسئولین نظام، باز هم تیغ انتقاد خود را به نحوی به سمت تیم مذاکره‌کننده برده‌اند که گویی متن جمع‌بندی جز با خیانت آنها آماده نشده است. این رویکرد دقیقاً برخلاف حکمت و مصلحت بوده و در مسیر ریل‌گذاری شده رهبر انقلاب قرار ندارد.

از طرفی هم برخی از این ابراز تشکر رهبر معظم انقلاب از زحمات تیم مذاکره‌کننده را مترادف تأیید نتیجه مذاکرات می‌دانند که این نگاه هم اشتباه است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رمضانی امسال خود با مسئولین نظام گفتند: «من از همه‌ی توانی که در اختیارم هست استفاده خواهم کرد برای کمک به دولت؛ دولت را تأیید می‌کنم، حمایت می‌کنم، مثل همه‌ی دولت‌های گذشته… همه‌ی دولت‌هایی که بعد از انقلاب سر کار آمدند، دولت‌های منتخب مردمند و بنده در همه‌ی این دوره‌ها - آن‌وقتی که مسئولیّت داشتم - از همه‌ی این دولت‌ها حمایت کردم. همه‌ی دولتها هم نقاط مثبتی دارند، (هم) نقاط منفی‌ای دارند؛ هیچ دولتی نیست که بگوید من همه‌ی نقاطم مثبت است یا کسی بگوید همه‌ی نقاطش منفی است؛ نه، مثبت و منفی مخلوط است.»

2- تأکید بر طی‌کردن مسیر قانونی: پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات در وین، برخی توقع داشتند رهبر انقلاب موضع حمایتی و یا انتقادی آشکاری اتخاذ کنند، در حالی که هنوز مسیر قانونی و ساز و کار مشخص‌شده برای این توافق به انتها نرسیده است. امام جواد علیه‌السلام می‌فرمایند: «إظهارُ الشَّیءِ قَبلَ أن یُستَحکمَ مَفسَدَةٌ لَهُ؛ آشکار کردن چیزی پیش از استوار شدن، مایه‌ی تباهی آن است.» (تحف العقول ص 457) تأکید رهبر انقلاب بر طی‌شدن مسیر قانونی از دو جهت قابل تأمل است:

الف- به دلیل بدعهدی و نقض عهد‌های فراوان از طرف مقابل و به‌خصوص آمریکا، این جمع‌بندی باید کاملا ارزیابی و به‌اصطلاح، «چکش‌کاری» شود تا راه سوءاستفاده را برای طرف مقابل ببندد.

ب- نگاهی به گذشته و حال در تاریخ جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که سبک رهبری و سیاست‌گذاری کلان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، همچون بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی، برای تصمیم‌گیری درباره‌ی مهم‌ترین مسائل کشور، طی‌شدن فرایندهای قانونی و استفاده از ظرفیت عقل جمعی بوده است. از سال 1383 که پرونده‌ی هسته‌ای ایران به جریان افتاد، تاکنون سه دولت مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده داشته‌اند. سه دولت با رویکردها و تاکتیک‌های متفاوت و بعضا متضاد که هرکدام روش‌های خود را در چارچوب خطوط قرمز برای ورود به این پرونده لحاظ کرده‌اند. در طول همین مدت هم، مسائل آن در مقاطع مختلف با عنایت به خطوط اصلی، ملاحظات، رویکردها و روش‌های دولت‌های برآمده از رأی مردم پس از طی‌شدن فرایند قانونی به جمع‌بندی و تصمیم‌گیری رسیده است. سیره‌ی رفتاری رهبر انقلاب در این زمینه نشان می‌دهد که نه مثل برخی باید ذوق‌زده بود و نه مانند برخی دیگر برای اصول انقلاب فاتحه خواند! بلکه باید تا پایان یافتن و قوام پیدا کردن مسأله پیچیده‌ی مذاکرات هسته‌ای، در تحلیل‌ها و نقدهای‌مان نیز این ملاحظه را رعایت کرد.

3- پرهیز از دودستگی: رهبر انقلاب در دیدار با مسئولین نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز عید فطر فرمودند: «ملت ایران نیز باید متحد باشد و قضایای هسته‌ای نباید زمینه‌ساز دودستگی در کشور شود.» در این زمینه باید گفت که یکی از مهم‌ترین حربه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، تبدیل فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران به تهدید علیه خودش است . نمونه‌ی بارز آن را می‌توان پس از انتخابات سال 88 مشاهده نمود که چطور مشارکت بالای 85 درصدی مردم در انتخابات که باید سکوی پرتاب جمهوری اسلامی در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای می‌شد، موجب مخدوش کردن چهره‌ی نظام اسلامی شد. باید از پسِ این رخدادها و فتنه‌ها درس بگیریم که چگونه از فرصت‌های‌مان در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم. باید مراقب بود که مسأله‌ی ما در مذاکرات، حل پرونده‌ی هسته‌ای است نه یارکشی انتخاباتی و نه دعواهای سیاسی و حزبی.

4- نگاه روندنگر به پرونده‌ هسته‌ای: نگاه کلان و روندنگر یکی از نقاط مهم در سخنان رهبر انقلاب بوده است؛ چنانچه ایشان در خطبه‌های عید فطر فرمودند: «ده سال، دوازده سال است که شش دولت بزرگ جهانی -که از لحاظ ثروت اقتصادی و غیره، جزو کشورهای مقتدر دنیا محسوب می‌شوند- اینها نشسته‌اند در مقابل ایران، با هدف اینکه ایران را از پیگیری صنعت هسته‌ای خودش باز بدارند ... نتیجه‌(اش) این شد که این شش قدرت، امروز ناچار شدند که گردش چند هزار سانتریفیوژ را در کشور تحمل کنند؛ ناچار شدند ادامه‌ی این صنعت را در کشور تحمل کنند؛ ناچار شدند ادامه‌ی تحقیقات و توسعه‌ی این صنعت را تحمّل کنند.»

بنابراین نگاه نقطه‌ای، مقطعی و فنّی صرف موجب می‌شود که در تحلیل این مسأله به خطا برویم. برای تحلیل پرونده‌ای با این زوایای پیچیده که شامل مرور زمان هم شده است، اندکی باید بیشتر تأمل و تحمل کرد و با نگاهی کلی به روند پرونده هسته‌ای کشور، منصفانه داده‌ها و ستانده‌ها را بررسی و قضاوت کنیم. رهبر انقلاب ضمن آنکه هشدار دادند که باید راه خدعه‌های طرف مقابل بسته شود، راه حل مشکلات را در وحدت آحاد مردم دانستند. و مگر نه این است که فرمایشات این روزهای رهبری و توجه به آن‌ها چراغ راه امت مسلمان ایران است؟!»

و تازه ترین نوشته یك نماینده دلواپس!

به گزارش بهارنیوز، حال می توان موضع گیری شفاف توسط سایت رهبری را با موضع یك نماینده شاخص نزدیك به گروه پایداری را با هم مقایسه كرد:

اینستاگرام حمید رسایی، از نمایندگان گروه پایداری (حامیان احمدی نژاد و جلیلی) با انتشار تصویری از خوابیدن وی و روح الله حسنیان در مجلس به هنگام قرائت گزارش ظریف نوشت: «گزارش امروز ظریف و صالحی هیچ نکته تازه ای نداشت. گزارش آقایان را که گوش می دادم، یاد کسی افتادم که وقتي در دعوا کتک خورده بود، رفت بالای پشت بام خانه اش و از آنجا برای ضاربش رجز خواند! ...»

شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۱:۱۷
حمید رسایی از کاسبان بزرگ تحریم و فتنه الان سردرگم شده که بره سراغ چه شغلی !!
البته فکر کنم میخواد بره تو کار واردات گوشی اپل (316460)
آتوسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۴:۱۵
باید بره دنبال شغل فروش دکل نفتی!!! (316471)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۵:۴۷
البته فروش که نه، بگیم غیب کردن دکل نفتی بهتره :-) (316560)
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۲۲:۰۰
مقصر مردم تهران هستن بی خود به کسی توهین نکنین. اگه اسفند امسال هم بی تفاوت باشین همین نتیجه در انتظارتونه (316605)
کارشناس بهداشت و درمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۶:۰۸
اینها یکی دو تا نیستند یک باند هستند که خدا می داند چه در سرشان است، در خود دولت روحانی نیز ادم دارند و از داخل به دولت ضربه می زنند ، چه کسی در دولت نرخ خدمات پزشکی را چند برابر کرده تا مردم را ناراضی و نا امید و دلسرد کند و یا چه کسی عامدانه جلوی کاهش نرخ دلار را می گیرد ؟ فکر می کنید وزیر بهداشت نمیفهمد که هیچ جای دنیا یک مرتبه نباید قیمتها را دو سه برابر کرد ، بیچاره روحانی که از داخل کابینه دارند دولتش را می زنند و حواسش نیست. هدف دلسرد مردم است تا دوباره اینها با 5 هزار رای به مجلس بروند ی (316565)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۷:۲۶
این آقایان هم حقوق نمایندگی مجلس رو میگیرند هم از موسسه هایی که عضوش هستند پول میگیرند. خدای نکرده زبانم لال فردا روز جنگی هم بشود آقایان خواهند گفت در پشت جبهه ما مفیدتر هستیم. (316478)
رسایی بی رسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۷:۴۹
این همان هایی هستند که در سال 88 .....و تحویل صداوسیما دادند آدم عاقل نمی آید از کاربدش فیلم بگیرد و تحویل صدا وسیما بدهد و گفتن کار کار اصلاح طلبهاست خدا جای حق نشسته یکی یکی دارند رسوا می شوند آقای رسایی و امثال رسایی دوره ی شما به سر رسیده و بدانید خدا با اصلاح طلبهاست چون مظلوم واقع شدند (316483)
نادلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۸:۴۳
به یزدان که گرماخردداشتیم کجا این سرانجام بدداشتیم
اینهاازرهبرهم جلومی زنند کجا دلسوز ونماینده مردمند (316492)
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۹:۲۲
عزاداران وین, دشمنان صلح و امنیت جهانی اند... (316595)
ایرانی
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۴۹
خدا کنه این توافق دستاوردی داشته باشه اشتغال، رونق بازار مسکن ،کاهش تورم، رشد اقتصادی ، اونوقت باید جشن گرفت و خود به خود مخالفان شکست میخورند پیروز واقعی ملت هستند نه جناح های سیاسی (316519)
جانثار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۱:۵۰
خوب تکلیف حقوقی که از مجلس می گیرند چی میشه؟ آیا حلال است؟ مجلس مگر خوابگاه است؟ (316529)
آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۲:۳۳
به نظر میرسه ایشون (رسایی) تازه از سفر اروپا برگشته و کمی خسته س! اصن گویی آب و هوای ایران بهش نمی سازه... (316536)
سعید1
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۴:۰۲
اینها ویترین دکان کاسبان هستند.کاسبان اصلی پشت صحنه اند.این افراد را گوشت دم توپ کرده اند.گاهی یک سفر فرنگ هم به ایشان می دهند از بابت دستخوش .پس اشتباه نکنیم شاهین گرامی.ذره بین ات را بکار بگیر خواهی دید اما عمر این افراد و کارها سر آمده است امید که ایران را با خود غرق نکنند. (316549)
حسینی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۱:۱۸
اینا با رهبری انقلاب هم مشکل دارند بخدا . فقط دنبال کاسبی خودشون هستند . (316461)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۱:۲۹
میشه بگیم آقایان که عکس خواب خودشونو پخش میکنن و به اون افتخار میکنن آیا پول میگیرن که بخوابان؟؟؟؟ وقتی نماینده مردم به کارش اهمیت نمیده چطور انتظار دارن که مردم جهادی کار کنن همین باعث میشه کارمندان هم سر کار بخوابن چون حداکثر یک چهارم این دوستان پول میگیرند مسئولیتش و هم انقدر سنگین نیست (316462)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۱:۳۹
کسانی که در این دعوا (به تعبیر خود آقای رسایی) کتک خوردند فقط دلواپسا بودند . دولت و مردم پیروز این توافق بودند و راضی هستند . فقط کسانی که دلارا و ثروت های هنگفت چند سالشون که همه از تحریم ها بود جلوش گرفته میشه ناراحت هستند (316463)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۲:۰۶
از این رسایی بیش از این انتظار نیست ایشالله دورش تموم که شد این هم باید بره پیش رفقاش توی زندان (316464)
یس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۲:۳۰
اینطور که از حالت یکی شان پیداست مشخص است که دلواپسا در چنین مواقعی که دیگر حناشون رنگ نداره خودشون و می زنند به خواب و کسی هم که خودشو به خاب بزنه هرچه اونو صدا بزنی که آقا از خواب پا شو توافق با موفقیت صورت گرفته هیچوقت از خواب بیدار نمی شه! و از دلواپس دومی پیداست که تازه از خواب غفلت بیدار شده فهمید کلاش پس معرکه است و هوا پسه! (316465)
حبیب
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۲:۴۰
رفتن اینها (7درصدی ها) از مجلس جشن شادی بعدی ماست. اون هم در آستانه نوروز 95. (316466)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۲:۵۸
اى كاش به جاى اين همه هزينه براى ساخت نيروگاه هسته اى ، مدرسه مى ساختيد ، كارخانه مى ساختيد . اين انرژى هسته اى چه فايده اى داره وقتى اين همه فقر و فاصله طبقاتى مادى و فرهنگى و بيكارى وجود دارد . اى كاش مردم رو درك مى كرديد كه بايد در حسرت يه زندگى خوب بسوزند و جوانى و عمر خود را در حسرت و مشكلات به پايان ببرند . اى كاش اى كاش و هزاران اى كاش عمر من و امثال من برنمى گردد ، اى كاش به جاى ما تصميم نمى گرفتيد (316468)
علی ازایلام
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۳:۱۹
اینان بهتراست همیشه درخواب باشندزیرا بیداریشان به ضرر ملت است (316469)
اسحاق
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۲۰:۱۷
حقيقتا درست فرموديد جناب علي . خوابشان بهتر است از بيداري . چون گناه كمتر ميكنند و دل مردم را هم كمتر مي رنجانند. (316599)
داش علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۲۳:۵۸
به قول سعدی خواب حجاج از بیداریش بهتر است (316623)
مروج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۴:۴۶
بردران و خواهران اصلاح طلب مواظب باشند ناخود آگاه دردام رفتارهای تفرقه افکنانه کاسبان فتنه و تحریم نیافتند. بیایید دست در دست هم به جای اینکه موضع گیری کنیم با مدنظر قرار دادن نکات مطرح شده در متن فوق___ که تفسیر سخنان و موضع گیری های رهبر انقلاب است و "دشمنان دانای" این مرز و بوم نیز به آن اذعان دارند__ از "دوستان نادان" این نظام که خود را بخواب زده اند فاصله بگیریم. (316473)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۶:۲۵
ایهام زیاد دازه ... شک دارم مثبت بزنم (316568)
حسن
Luxembourg
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۵:۴۴
خدا همه را به راه راسا هدایت کند. اینان مگر در سخنرانی های خود حرف های تکراری نمی زنند. ترک جلسه بهتر از خواب است. آیا اینان بر مردم وعده خواب رویایی داده اند، آن هم در مجلس ملی. متاسفم (316474)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۶:۵۲
تا قبل از توافق می گفتند هرگز توافق نمی شود ،حالا که توافق شده ساز را وارونه کرده از در گشادش می زنند!؟بعضی ها در مظهر چشمه آب نشستند و به دیگران می گویند چرا آب را گل آلود می کنید!؟ (316476)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۷:۳۰
خدایا ما را از اینها نجات یده (316479)
كارشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۷:۴۰
رسايي مردم نروژ را هدايت كرد و برگشت!!!! (316480)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۷:۴۶
زمان احمدی نژاد بود کم کم اخراج از مجلس واسه آقایون حکم می زدند.برن خدا رو شکر کنن تو دوره ای هستن که دموکراسی دارن که این حرفا رو بیان کنن (316481)
کیوان کیانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۸:۰۴
اتفاقا من و خیلی های دیگه با شنیدن اون ماجرای کتک خوردن اون فرد و رفتن بالای پشت بام و رجز خانی فقط یاد دلواپسان و خود آقای دکتر احمدی نژاد می افتیم مخصوصا جملات طلایی ایشان که تحریم ها را کاغذ پاره ای بیش نخواندند و خیلی جملات نغز دیگه... (316484)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۸:۲۲
آری دکتر ظریف از نسل فرزندان نیک نهاد ایران است که جز خدمت به مام میهن نمی اندیشند آنهایی که نامشان در تاریخ به نیکی می ماند آنهایی که غم واقعی ملت ایران داشته و دارند.زنده باد عقلانیت زنده باد اعتدال و اصلاح زنده باد ایران کبیر زنده باد دکتر ظریف و روحانی مصدقین زمان زنده باد رهبران مظلوم اصلاحات (316489)
احمدی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۸:۲۹
یکی از ضعف شما اینه که به امثال این آدمها زیاد بهاداده میشه .
بیایید مدتی اصلا تحویل نگیرید تا بدانند هیچ هستند و برای ملت ایران بجز اندکی شکست خورده تاریخ اهمیتی ندارند . مهم مردمی هستند که خواستار برقراری ارتباطات بین المللی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی می باشند. (316490)
باقري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۸:۵۱
اين اقايون خلاف جهت رهبر معظم انقلاب هستند و اثبات كردند كه براي منافع شخصي خودشان با هيچ كس سر سازگاري ندارند (316493)
مهدی م
France
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۸:۵۹
راه روشنگری همینه که به مردم نشان داده شود که اینا علارغم شعارهایشان درک صحیحی از کلام رهبری هم ندارند. تشکر به خاطر روشنگریتان (316494)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۰۳
ای خوشا گر محک تجربه آید به میان / تا سیه روی شود هر که در او غش باشد . عجب و لایت مدارانی (316495)
داداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۰۵
یکی شون خلع عمامه شده یکی شونم خلع عبا... (316496)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۱۷
سلام ،
این دو نفر مخالفِ رای مردم ، یکیشان با صدای بلند میگوید " بابا ، ما خودمون یک عمره که قاتل هستیم " دیگری هم دربدر بدنبال بهانه ای برای رفتن به آرژانتین و فنلاند در هوای گرم تهران است، آخه آمل و بابل که حال نمیده ! (316498)
ادریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۲۰
یعنی اگه اینا فرصتش رو داشته باشن خودشون میخوان رهبر باشن ! خداشاهده همینطوریه ... هیچوقت از باطن آدم ها نمیشه واقعیت رو متوجه شد ! فکنم خودشون میخوان انقلاب کنن ! رسایی هم میشه رهبر و حسینیان هم نخست وزیر !!! کوچک زاده میشه رئیس جمهور و و و .... (316499)
محمدهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۲۲
کتک خوردگان واقعی در این جریان کاملا" مشخص است که چه کسانی هستند. ولی متاسفانه یا خوشبختانه آنقدر کتک خورده اند ، که به هذیان گویی افتاده اند!
شاید هم دچار نقص عضو شده اند! خدا میداند.... (316500)
[جعفر
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۲۵
ادب مرد به ز دولت اوست (316501)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۳۰
امثال همین دلواپسا هستند که مملکت را به ورطه نابودی کشاندند وبه فکر سپری شدن عمر مردم در بدبختی وفلاکت نیستند خدایا ما را از دست این افراد نجات بده نماینده ملت در مجلس خوابیده افتخار هم میکند خدا ........ (316502)
پیرمرد پرحاشیه
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۴۵
آقای رسایی در انتخابات مجلس گوشمالی مردم را بیشتر حس خواهند کرد .منتظر باشند . (316503)
میر مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۵۵
پول به عنوان نماینده مجلس میگیرید و به جای نمایندگی در خواب ( غفلت ) به سر می برید (316504)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۰۹:۵۸
رسیدن به خیر اقای رسایی.طفلکی خستگی سفر خارجه هنوز در تنش هست حوصله نداره حال دکتر ظریف رو بگیره.بعضی وقت ها که ادم نمی تونه موفقیت دیگران رو ببینه بهتره خودش رو به خواب بزنه مثل اقای حسینیان.اقای حسینیان و رسایی جان وعده ما اسفند ماه (316505)
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۱۰
فنلاند خوش گذشت؟ (316506)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۱۳
رسایی کییه . اخه تا چند سال پیش کسی اور را نمی شناخت با عدم مشارکت مردم درانتخابات و ترد نمایندگان شایسته توسط شورای نگهبان این ها به مجلس راه یافتند. رسایی خودش خودشو باور داره که نماینده مجلسه....؟ (316507)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۲۶
میگن احمدی نژاد می گفت قطع نامه کاغذ پاره است
حالا هم رسما میگن اون بند قطعنامه که در مورد موشک های بالستیک هست رو ما اجرا نمی کنیم!!! بخاطر عدم اجرای اونم وقتی رفتیم ذیل ماده 42 (یعنی مجوز حمله نظامی به ایران مه خیلی از تحریم وحشتناک تره) اشکالی نداره چون ایران مقتدره اونا جرات حمله نظامی ندارن!!!
خداییش یکی بگه این همون مفهوم کاغذ پاره بودن قطعنامه نیست؟
البته یه فرقی هست اونم اینه که قطعنامه های قبلی یه طرفه بود ولی این قطعنامه با همکاری خودمون تهیه شده!!!! (316509)
بهنام مهرابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۲۶
با این عکس دقیقا یاد دو تا ضرب المثل معروف افتادم :
حسینیان که خودش رو بخواب زده... و رسایی هم به کوچه علی چپ !!! (316510)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۲۸
ما مردم هستیم که امثال این افراد رو انتخاب میکنیم که تصمیم گیرنده باشند . اگه از خود آقای رسایی و حسینیان چند کلمه در مورد انرژی هسته ای بپرسند فکر نکنم حتی یک تعریف پیش پا افتاده بتونند داشته باشند این تصویر نشان دهنده شخصیتشان است انسان همیشه باید شنوای همه سخنان افراد باشد خواه موافق و خواه مخالف باشد اما شاید این آقایون منافعشان در این توافق از بین می رود و از وضعیت مردم خبر ندارند که اینگونه رفتار می کنند. (316511)
.....
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۳۸
شما موضوع هسته ای سیاسی نکنید ملی است اگر غیر از این باشد ظریف مصدق نیست (316512)
نامی
Canada
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۳۹
اگر به فرض این گزارش تکراری بود و2 ساعت از وقت شریفتان را گرفت من معذرت می خواهم که باعث بی حوصلگی شما گردید. انشالله در مجلس بعدی از تلویزیون این صحنه ها را می بینید و هر وقت حوصله تان سر رفت می زنید فارسی وان تماشا می کنید. .. شما توان دو ساعت گوش دادن ندارید چطور به کسانیکه صدها ساعت مذاکره کردند و این متن را نگاشتندایراد می گیرید؟بعدشم ببینید ما چه کشیدیم از دست شما که نه دو ساعت که چهار سال حرفهای صدمن یه غاز تحویلمان دادید و دایم تکرار کردید. (316514)
الف- عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۴۲
منظور جناب رسایی از کتک خورده، ما ملت هستیم که چوب بی تدبیری و وطن ستیزی عده ای دلواپس و مرید دولت پاکدستان را خورده ایم.
ضاربان ملت، شما هستید و کاسبان تحریم و همه کسانی که در ایران ستیزی و هراس افکنی، گوی سبقت را از دشمنان خارجی ربوده اند.
توصیه ملت به شما دلواپسان و پاکدستان!!! این است: با فرمایشات مقام معظم رهبری که آیینه ی تمام نمای مطالبات ملت است، مخالفت نکنید. (316515)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۴۳
حجت الاسلام رسایی این گوشی که دستت موجب راحتی جنابعالی شده در کشورهای کفار ساخته شده یک وقت اون دنیا یقه ات نگیرن نتونی بری بهشت وپیش حوریان ازمن گفتن (316517)
دانشجی دکتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۴۶
.... سخنرانی دکتر ظریف برای این آقایون سنگین و فهمش سخته... (316518)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۵۲
شنیدن سخنان ظریف سواد میخاد که بعضی ها ندارند خلاص . (316520)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۰:۵۸
به نظر من مهمترین اصل برای داشتن نمایندگان مردم در هر کدام از قوای سه گانه ایران که هستند این است که به نظر اکثریت احترام گذارند.حال اگر جناب آقایان حسینیان و رسایی اینگونه برخورد میکنند دلیلش را برای خودشان پرسید!!! (316521)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۱:۰۴
این حرفهای این اقلیت بوی توطئه می ده گویا نظر ولی فقیه زمان رو هم قبول ندارند چشمها و گوش هاشون رو بستن و دهانشون رو باز کردن (316522)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۱:۳۰
زنده باد تمام خادمان ملت (316523)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۱:۴۴
این ها سالهاست که خوابند بعضی مواقع خوابشون می بره و بیشتر وقتها هم خود را به خواب می زنند. (316525)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۱:۴۷
متاسفم برای شما آقایان پایداری که دارین تو تبل نتانیاهو می زنین...
حداقل تمکین کنین به این حرف حضرت آقا که فرمودند:
ببینید اسرائیل چه می گوید درست برعکس آن را انجام دهید.
متاسفم برای شما آقای رسایی
متاسفم برای شما آقای کوچک زاده
نکته جالب اینه که این اقا ماه ها تشریف میبرن فنلاند مثثثثثثلا برای تبلیغ نه برای تفریح
در حالی که ما در ایران حدود 200000 نفر کارتن خواب داریم ...
وای بر شما که دم از خدا میزنید و... (316527)
من
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۱:۵۲
ماندم چرا کسی جواب اینان را نمی دهد.؟در پشت پرده چه خبر است؟ یعنی واقعا عقبه اینان اینقدر پر زور است.؟ (316530)
محمد
Spain
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۲:۰۵
آقای رسایی تازه از سفر فرنگ برگشته و اونجا از بس فشار کار(!) زیاد بود نیاز به استراحت داره و توی مجلس خوابیده، مشکلی هست؟ تازه آنقدر در مورد اتفاقات خوبی که طی این مدت تو اروپا واسش افتاده برای بقل دستیش (آقای قربانی) تعریف کرده که اونو هم خوابانده (!!!!)
بابا داری میری خارج دوستات رو هم با خودت ببر، اینقدر تک پری نکن، خوب نیست... (316531)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۲:۱۲
اخر سال تا رای نیاوردید این قدر فرصت خواب دارید که نگو
منتهی الان که نماینده هستید ایا این خواب بد موقع نیست؟
جلسه علنی است و نمایندگان باید در ساعات اداری کارشان را کنند نه خواب (316533)
امیر
Anonymous Proxy
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۲:۳۱
سعدی می فرماید:
خفتن بهتر است از به بوستین خلق افتادن (316534)
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۲:۳۲
خدا پته شون رو بزودی روی آب بریزه.
اینها دلشون نه برای نظام، نه کشور، نه رهبری ، نه ملت و نه آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی، بلکه برای طایفه خودشون سوخته. (316535)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۲:۴۱
تهرانی ها مجلس رو از وجود آنها پاک کنید . به خدا برای شما خوب نیست که اینها نماینده شما باشند. (316537)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۲:۵۸
اول بیدار باش و گوش کن ... بعدا بگو حرفاش تکراریه
اون که خوابیده .. تو هم که گوش نمی کنی ... حلا شماها از کجا فهمیدین ظریف حرف تازه ای نزده ...
در ضمن صحبت برای کسی که از قبل مغزشو قفل کرده و ساز مخالف قبل از شنیدن داره هیچ فایده ای نداره
شما با گوشیت بازی کن ... بذار مردم کارشونو بکنن (316539)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۳:۱۲
این گروهک همیشه در خواب بوده اند، حتی در بیداری. (316542)
زهرا میر کروبی
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۳:۳۲
به نظر شما امثال حسینیان و رسایی بین مردم چند درصد طرفدار دارن؟
بجان خودم تو یک انتخابات اصولی و رقابتی امثال این دو رأی که نمیارن هیچ، اصلا نباید تایید صلاحیت بشن، بخاطر مواضع مغایر با منافع ملی (316544)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۳:۳۴
اقای رسایی تویی که امروز میگفتی مردم دم تکون میدن برای امریکا واینایی که با توافق موافق هستند ایرانی نیستن اولا که یکی این حرف رو میزنه که خودش تازه از اروپا نیومده باشه تو اگه راست میگی مطیع رهبری باش حرف اضافه نزن و از مردم هم مایه نزار شماها همونایی هستید که مردم رو میدید جلوی تیغ و پشت سر مردم قایم میشید لطفا همون به خوابتون ادامه بدید (316545)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۳:۴۳
راست ميگه الان اقاي رسايي رو پشت بوم خونه اش ايستاده وداره رجز ميخونه (316547)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۴:۱۳
به نظرم بایستی درس گرفت که چه وقت از چه کسی حمایت کنیم و چه کسی دلسوز ماست و چه کسی دوست نادان و نابود کننده آینده مان و بی دلیل نظرمان به یک گروه خاص که خوب نمی شناسیمشان نزدیک تر از مسبوقین نباشد. (316551)
قاصدک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۲۰:۲۷
میلیاردها لایک ++++++++ (316600)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۴:۱۹
آقای رسایی مواظب الان تو مجلس نخواب چون برای مجلس بعدی که انتخاب نشدی میری خونه میخوابی (316553)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۵:۱۰
وقتی افراد باسواد این مملکت صلاحیتشون رد میشه اینها هم نماینده میشن !!
چو بیشه تهی ماند از نره شیر ... (316556)
سلطانی ازکرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۵:۱۸
اقای رسایی جنابعالی وگروه پایداری قیم ملت شریف ایران نیستید (316557)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۵:۵۹
تهرانی ها با این نماینده انتخاب کردنشون (316562)
رستم
Spain
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۶:۳۹
والله من تهرانیم و هیچ وقت به این ... رای ندادم و نخواهم داد. (316569)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۷:۴۲
اتفاقا در مقابل شش قدرت بتوان همین ها را هم کسب کرد ارزشمند است. .... (316582)
سالمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۹:۱۴
دو تاتون دیگه لالای (316592)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۹:۴۶
شما این دلواپسان رو جدی گرفتین مگه ایران بزرگ به این چند نماینده ختم میشه بزرگشون نکنین اینها هیچ هستند (316596)
همایون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۲۲:۳۹
ظریف باید وظیفه ی خودشو انجام بده رسایی هم وظیفه ی خودشو
ما هم حق توهین به هیچکدام را نداریم (316608)
حنس
United States
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۲۳:۰۱
واای به حال این ملتی باع داشتن چنی نمایندگانی (316615)
ر.ز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۲۳:۱۲
نه آقای دلواپس! شما وقتی حوصله شنیدن پیدا می کنید که بر طبق میل (امیال) شما سخنی گفته شود. از نظر شما: شنیدن حرف مخالف لطفی ندارد! (316619)