به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۰
 
۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۷۲۷۲۷
مقاله وارده

وقتي مطهری‌هم منحرف و فتنه‌گر مي‌شود!

وقتي مطهری‌هم منحرف و فتنه‌گر مي‌شود!
علی محمودی *

گروه مقالات: هر دوره انتخابات یکی دو نفر از چهره‌های شاخص نظام و انقلاب را به نسبت های ناروا متهم و آنها را در مقابل نظام قرار می دهند. بدون اینکه بگویند این شیوه عمل چه دستاوردهایی برای نظام، انقلاب و حتی کشور داردو یا اینکه گویا یادشان رفته اکثر انقلابیون و مبارزین انقلاب با افکار امام خمینی (ره)، شهدایی چون مطهری، بهشتی و... بزرگاني شریعتی، طالقانی و... وارد جریان انقلاب شدند و بعد از انقلاب نیز نمونه عینی مسلمانی بودن را در شهدایی چون همت‌ها، باقری‌ها، باکری ها، کاظمی‌ها و افرادی نظیر (...)، (...)، علی مطهری دیدند و باور کردند.

انقلاب اسلامی چه انسانهایی را تربیت و تقدیم این کشور و نظام کرده آیا حال سزاوار است این افراد و فرزندان آنها را به باد ناسزاترین اتهام ها و توهین ها بگیرند. بعضی ها را منع تریبون، بعضی ها را ممنوع البیان و تصویر نمایند، بعضی ها را در ... نگه دارند. آیا سزاوار است ...و ...و.... و.... را به فتنه گران نسبت می دهند؛ رییس تشخیص مصلحت نظام را بی بصیرت خطاب می کنند.

رییس دو دوره ریاست جمهوری، که حتی مخالفین معتقدند دست پاک ترین رییس جمهور بوده و کسی که بیش از بقیه مطیع امر رهبری است، را به رهبری فتنه گران متهم می کنند. زن و فرزندان شهیدانی که انقلاب بی نام آنها در هیچ کجا نام و نشانی ندارد، نظیر فرزندان شهید بهشتی، مطهری، طالقانی و همسران شهید رجایی و همت و باکری و ... را با فرزندان نوح قیاس می کنند؟ کسی نیست سوال کند اگر مسئولینی که نظام و انقلاب به نام آنها شناخته شده یا خودشان فتنه گر و بی بصیرت و منحرف شده اند و یا فرزندان صالحی تحویل جامعه نداده اند، پس چه کسانی می توانند مدعی پرورش فرزندانی صالح برای دفاع از آرمان های نظام و انقلاب باشند؟

اگر فرزند مطهری(علی مطهری) که از نمایندگان شاخص دو دوره اخیر مجلس می باشد، نتواند به تشریح و ترویج افکار پدر، که از جمله معلمین و ایدئولوژیست های انقلاب بوده، بپردازد آیا رحیمی و مشایی، خاوری، زنجانی، مرتضوی و ... می توانند به ترویج افکار شهید مطهری و بهشتی بپردازند؟ آیا سزای آیینه سنگ است؟ آیا چون مطهری بدون توجه و تعلق خاطر به گرایش خاص حرف می‌زند و از مظلوم دفاع می کند باید به او نسبت حرام زاده داد ؟! و با آجر سلام او را پاسخ گفت؟

آیا در نظام جمهوری اسلامی که برخاسته از خون هزاران شهید و آرای عمومی است باید کسی نتواند نام فردی که سابقه دو دوره ریاست جمهوری کشور را در کارنامه دارد به زبان آورد؟ آیا در همچین نظامی نباید کسی بتواند با رییس دو دوره مجلس شورای اسلامی که داغ از دست دادن برادر در سینه دارد، ابراز همدردی کند؟ آیا امروز مصداق این شعار که می گویند هر انقلاب فرزندان خود را می بلعد فرا رسیده است؟ همه شعار اتحاد و وحدت می دهند اما از همان تریبون که ندای وحدت و اتحاد سر می دهند بیشترین فحاشی ها و ناسزاها به رقیب سر داده می شود.

چه تضمینی وجود دارد که پایان دولت آقای روحانی وی و جانشین های بعدی او یکی پس از دیگری به همین سرنوشت دچار نشوند؟ دشمنان خارجی نظام و انقلاب نسبت های ناروا و سخیفی نسبت به مسئولین نظام داده و می دهند؛ آقای احمدی نژاد نیز در مناظره خود همان نسبت ها را می داد؛ امروز هم اسراییل و دلواپسان در داخل کشور مواضع نزدیک به هم نسبت به مذاکرات اتخاذ می کنند. آیا کسی هست که بگوید ارتباط این نسبت ها چیست؟

چگونه است که اگر یک نیروی اصلاح طلب مصاحبه ای با سایت یا رسانه خارجی داشته باشد او را متهم به تهیه خوراک برای بیگانگان می کنند اما چرا کسی به این همه ارتباط نزدیک میان مواضع دشمنان نظام و انقلاب در خارج از کشور و دلواپسان داخل تاملی نمی کند و کسی مورد بازخواست قرار نمی گیرد؟ هر برنامه ای پشت پرده است بماند، اما دوستان ناآگاه بدانند نتیجه عملکرد آنها ظلم به ملت، نظام و انقلاب، کشور بوده و کمک بیش از پیش به محبوبیت امثال مطهری ها و رییس دولت بعد از هاشمی و قبل از احمدی نژاد خواهد بود!

اگر اصل را بر مصالح و منافع ملی بگذاریم این قدر اسیر منافع شخصی و باندی و جناحی نخواهیم شد و این همه هزینه ناخواسته برمردم و نظام تحمیل نخواهد شد خصوصا آنانی که داعیه دلسوزی و دلواپسی بیشتری نسبت به بقیه برای نظام و انقلاب دارند اما جز تامین منافع شخصی و باندی و گروهی خاص عمل نمی‌کنند.
* عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان استان چهارمحال و بختیاری