به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۵۵۶۲۷

نیاز داعش به زنان برای حفظ بقای خود!

گروه بین الملل: پس از گذشت ماه‌ها از حمله گروه داعش به مناطق عراق و سوریه و اعلام دولت از سوی این گروه، داعش در حال حاضر برای بقای خود به زنان نیاز دارد. برای همین در پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های ارتباط اجتماعی کمپین جذب زنان را جهت ازدواج با اعضای داعش و بچه‌دار شدن به راه انداخته است.
به نقل از پایگاه خبری ایلاف، دیتا کاتز، مدیر سازمان «سابت» که فعالیت گروه‌های تروریستی را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: اعضای داعش به عنوان مجموعه‌ای که به زنان نیاز دارد برخورد می‌کنند و پیام آن‌ها این است که شما آمده‌اید تا فوراً ازدواج کنید و بچه‌دار شوید. پیشتر تعدادی از زنانی که بیشتر آن‌ها اروپایی بودند به عنوان زنان اعضای داعش به مناطق سوریه رفتند. شبکه ارتباط اجتماعی در سربازگیری هزاران تن از اطراف جهان نقش دارند و در حال حاضر داعش برای تشویق کردن زنان به آمدن به سوریه و تشکیل دادن خانواده از این ابزارها استفاده می‌کنند و برخی از این زنان به عنوان پرستار، معلم یا پزشک در گروه داعش فعالیت می‌کنند.

روزنامه لوس‌آنجلس تایمز به نقل از کاتز نوشت: حدود شش یا هفت ماه پیش تنها یک یا دو زن این درخواست‌ها را می‌پذیرفتند اما در حال حاضر تعداد آن‌ها رو به افزایش است. یکی از اعضای داعش در صفحه خود در یکی از پایگاه‌های ارتباط اجتماعی نوشت که هر روز حدود 10 تا 20 زن و برخی مواقع حتی بیشتر به گروه داعش می‌پیوندند. سوری‌ها و عراقی‌هایی که در مناطق تحت تصرف داعش زندگی می‌کنند می‌گویند که زنان این مناطق اجازه ندارند بدون همراهی یک مرد خانه را ترک کنند و در صورتی که با این اقدام مخالفت کنند بازداشت می‌شوند یا مورد ضربه شلاق قرار می‌گیرند. جذب زنان از خارج با موضع تندروها که می‌گویند زن برای سفر یا ازدواج باید موافقت ولی خود را داشته باشد، در تضاد است اما مسئولان جذب زنان در داعش می‌گویند زندگی کردن در سرزمین داعش والاتر از شرط موافقت ولی‌ امر است.

داعش در حال حاضر برای کمک کردن به زنان جهت عبور از مرزهای ترکیه و آمدن به سوریه اطلاعاتی را در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی در اختیار آن‌ها می‌گذارد و به زنان توصیه می‌کند تا بلیط رفت و برگشت و ویزا در اختیار داشته باشند. همچنین یک عبای اضافی همراه داشته باشند تا در صورت پاره شدن عبای اولی در اثنای عبور کردن از سیم‌های خاردار در مرزها از آن استفاده کنند. همچنین علاوه بر ازدواج با داعشی‌ها و بچه‌ آوردن و مشغول شدن به امور منزل داعش از زنان برای انجام مأموریت‌های قضائی استفاده می‌کند.

پیش از این در شهر رقه «گردان الخنساء» تشکیل شد که نقش پلیس تربیتی و عقیدتی را بر عهده دارد و مأموریت آن بازداشت و ضربه زدن با شلاق است. گردان الخنساء شامل تعدادی از زنان خارجی است که همگی مسلح هستند و به بازرسی می‌پردازند. این زنان شبه‌نظامی در یکی از عملیات‌ خود دانش‌آموزان و معلمانی را به خاطر پوشیدن نقاب نازک بازداشت کرده و به هر کدام 30 ضربه شلاق زدند!
مرجع : ایسنا