به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۷۰۸۳۷

ششمین داعشی مالزیایی کشته شد

گروه بین الملل: عبدالصمد شکری محمد معروف به ابو عایشه 55 ساله وعضو پیشین جماعت اسلامی مالزی و عضو گروه تروریستی داعش در سوریه کشته شد. این ششمین تروریست مالزیایی است که در سوریه و عراق کشته می‌شود.
ششمین داعشی مالزیایی کشته شد
روزنامه استار مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد که این تروریست مالزیایی در نبرد با نیروهای نظامی دولت بشار اسد در سوریه زخمی شده بود و پس از انتقال به بیمارستانی در ترکیه جان خود را از دست داد.
این تروریست مالزیایی در حمله نیروهای ارتش سوریه از ناحیه پا زخمی شده بود و پس از بحرانی شدن وضعیتش برای درمان به ترکیه اعزام شد، اما در حین عمل جراحی جان خود را از دست داد. عبدالصمد شکری محمد درپی تبلیغات وسیع گروه تروریستی داعش در مالزی برای جذب نیرو اوایل ماه فوریه سال گذشته به سوریه سفر کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده در صفحه فیسبوک دوستان این تروریست، ابو عایشه پیش از این نیز تحت قانون امنیت داخلی مالزی در این کشور بازداشت شده بود. احمد ترمیمی، نخستین تروریست مالزیایی عضو گروه تکفیری داعش بود که ماه مه سال گذشته میلادی در پی عملیات انتحاری در عراق کشته شد. در عملیات انتحاری این تروریست 25 نیروی پلیس کشته شدند.

احمد افندی عبدالمناف 23 ساله دیگر تروریست مالزیایی است که ماه دسامبر سال گذشته با یک کامیون حمل مواد منفجره به ایستگاه نظامیان سوریه در شهر حمص حمله کرد و باعث کشته شدن حدود 50 نیروی نظامی سوریه شد. وی نیز در این عملیات انتحاری کشته شد. مات سوح ملقب به ابو تراب دیگر مالزیایی تروریست نیز ماه آگوست سال گذشته در سوریه کشته شد.

در ماه سپتامبر نیز محمد فضلان شهیدی محمد خیر از ایالت کداح مالزی و محمد لطفی عارفین که وی نیز پیش تر در مالزی بر اساس قانون امنیت داخلی مدتی را در بازداشت به سر برده بود در شرق استان حما سوریه کشته شدند. محمد لطفی عارفین از مقامات برجسته حزب پاس مالزی بود. براساس آمار رسمی تاکنون دستکم 60 مالزیایی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند و بیش از 65 نفر دیگر که عازم عراق و سوریه بوده و یا از این کشورها به مالزی بازگشته اند به وسیله پلیس این کشور دستگیر شده اند.
مرجع : ایرنا