به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۷۸۳۰۷
درگیری لفظی در جلسه امروز شورای شهر

لات‌بازی در بیاورید، ۱۰ تای شما را حریفیم!

گروه جامعه: عضو شورای شهر تهران نسبت به ایجاد شائبه‌‌هایی در مورد نحوه انتخاب هیات امنای شورایاری‌ها تذکر داد که در نهایت این موضوع به درگیری لفظی بین اعضای شورای شهر انجامید.
لات‌بازی در بیاورید، ۱۰ تای شما را حریفیم!
به گزارش ایلنا، محمد سالاری در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره اقداماتی که ستاد هماهنگی انتخابات شورایاری‌ها انجام داده است، گفت: قرار بود؛ اواخر فرودین و هشتم اردیبهشت ماه مراسم تحلیف منتخبان شورایاری‌ها برگزار شود، متاسفانه به دلایل نامعلوم این مراسم برگزار نشد و در فاصله بین انتخابات و تحلیف شاهد تغییراتی در نحوه فعالیت‌ها و اختیارات شورایاری‌ها بدون در نظر گرفتن نظر شورای شهر بودیم، د ر صورتی که طبق قانون باید تمام آیین‌نامه شورایاری‌ها در صحن شورای شهر مطرح شود.

سالاری: ستاد هماهنگی شورایاری‌ها نمی‌تواند؛ آیین‌نامه‌‌ای را تغییر دهد
این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه ستاد هماهنگی به تنهایی نمی‌تواند، نسبت به تغییر آیین‌نامه اقدام کند، افزود: شائبه جدی ایجاد شده که قرار است؛ ۶ نفر به ۷ نفر اعضای شورای شهر به عنوان هیات امنا اضافه شود که تاخیر در تحلیف این شائبه‌ها را به وجود آورده است. وی تصریح کرد: هیات رئیسه مناطق شورایاری‌ها حلقه انتقال نظرات به شورای شهر تهران هستند، اگر آن‌ها حذف شوند، شورایاری‌ها به هیچ جا نمی‌رسند و نباید این مسئله رخ بدهد.

سالاری ادامه داد: همچنین عنوان شده که دبیر شورایاری‌ها باید تحصیلات لیسانس یا فوق دیپلم داشته باشد که این مسئله با نظر شورای شهر همخوانی ندارد، چرا که هر فردی که در انتخابات شورایاری‌ها رای آورده باشد، می‌تواند؛ در سمتهای مختلف در شورایاری‌ها حضور پیدا کند. وی با تاکیدبر اینکه ستادهماهنگی شورایاری‌ها اختیار انجام چنین اقدامی را ندارد، افزود: باید با توجه به شائبه‌ها، تمامی آیین‌نامه‌های شورایاری‌ها به تصویب شورای شهر برسد. موضوع مطرح شده در نطق پیش از دستور محمد سالاری مبنی بر اقدامات انجام شده در ستاد شورایاری‌ها موجب واکنش طلایی دیگر عضو شورای شهر به این موضوع شد.

طلایی: تذکر سالاری برای من قابل درک نیست
در ادامه جلسه مرتضی طلایی عضو دیگر شورای شهر و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها در پاسخ به صحبتهای سالاری عنوان کرد: تذکری که آقای سالاری داده اند، برای من قابل درک نیست، اگر از منابع و مخبرین استفاده می‌شود، کار بجایی نمی‌رسد. طلایی با اشاره به اینکه ما در چند منطقه حاضر شدیم و درباره مدرک تحصیلی دبیر شورایاری‌ نظرسنجی کردیم، افزود: طبق این نظر سنجی 121 نفر مدرک لیسانس را مورد ملاک قرار دادند که بالاترین رای بوده است.

وی خطاب به چمران عنوان کرد: تقاضا دارم وقت یکساعته به ما داده شود تا مشروح اقداماتی که در انتخابات شورایاریها انجام شد به افکار عمومی توضیح داده شود. مهدی چمران رئیس شورای شهر در پاسخ به صحبتهای ارائه شده از سوی طلایی گفت: باید روشی ایجاد شود، تا اعضای ستاد و هر کدام از اعضای شورای شهر که دوست دارند، در جلسه ای شرکت کنند تا این مسائل بیان شده و مشکلات حل و فصل شود. وی افزود: بررسی این موضوع در این فرصت کوتاه چند دقیقه ای به نتیجه نمی رسد و باید برای آن جلسه ای مجزا تشکیل داد و نتیجه آن جلسه را در صحن علنی شورای شهر مطرح کرد.

دوستی: من نمی‌دانم، چرا دوستان عصبانی می‌شوند؟
در ادامه اسماعیل دوستی عضو شورای شهر در تذکری بیان کرد: ما در این باره صبوری می‌کنیم، اما نمی‌دانم که چرا دوستان در شهرداری و شورای شهر عصبانی هستند، مگر چه اتفاقی افتاده آقای سروری به ما می گویند، توهم زده‌اید، اما ما توهم نزدیم، دلواپس هم نیستیم و به دولت و حکومت امیدواریم آینده نظام مانند خورشید روشن است. وی خاطرنشان کرد: بحث هیات امنای شورایاری‌ها از نظر روانی و اجتماعی خطرناک است.

تقی‌پور: لات‌بازی در بیاورید، ۱۰ تای شما را حریفیم
در این میان تقی پور دیگر عضو شورای شهر خطاب به دوستی گفت: مسائل را با هم قاطی نکنید، بحث هیات امنا و شورایاری‌ها جداست. دوستی خطاب به چمران گفت: بازهم دوستان عصبانی شده‌اند. تقی پور خطاب به دوستی عنوان کرد: وقتی چرت و پرت می گویید، باید عصبانی شوند، مباحث از یکدیگر جداست. اگر لات بازی در بیاورید، ۱۰ تای شما را حریف هستم.

چمران اجازه تذکر نداد
در ادامه جلسه چند تن از اعضای شورای شهر درخواست تذکر درباره این موضوع را کردند و نسبت به طولانی شدن مبحث تذکر داشتند، اما چمران رئیس شورا اجازه ارائه تذکر از سوی نمایندگان شورای شهر را نداد.

سرخو: چطور به سایر اعضا وقت تذکر می‌دهید؟
سرخو در این باره عنوان کرد: چطور اعضای دیگر وقت را می گیرند، اما ما برای تذکر آیین نامه‌ای فرصتی نداریم و خواستار ارائه تذکر شد.

سرخو جلسه را ترک کرد
عدم پذیرش این موضوع از سوی چمران سبب شد تا سرخو ضمن اشاره به اینکه این جلسه فایده‌ای ندارد، جلسه را ترک کند، اما با وساطت دنیامالی، سرخو به جلسه بازگشت و چمران با بیان این موضوع که لازم است؛ جلسه‌ای مجزا در باره این مسئله برگزار شود، جو جلسه را آرام کرد.