به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۸۹۳۸۷
سیدحسن خمینی:

دوره آشتی بشر با طبیعت فرا رسیده است

گروه سیاسی: تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) گفت: امروز برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی و محدودیت محیط سالم و مطبوع برای زندگی بشر، دوره آشتی بشر با طبیعت فرا رسیده است.
دوره آشتی بشر با طبیعت فرا رسیده است
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی روز شنبه در دیدار با جمعی از محیط بانان تلاشگر سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: امروز بشر موظف است که در هنگام برداشت از امکانات محیط زیست و آب های روزمینی و زیرزمینی سهم طبیعت را بدهد و حرمت آنرا حفظ کند.وی با بیان اینکه رابطه انسان با محیط زیست، دوره های مختلفی داشته است افزود: در زمان های انسان های اولیه، آنان در برابر طبیعت و بلایای طبیعی از جمله خشکسالی، سیل، زلزله و طوفان تسلیم بودند به گونه ای که حتی انسان ها اقدام به پرستش طبیعت می کردند.
حجت الاسلام خمینی ادامه داد: انسان در دوره ترقی و پیشرفت بر طبیعت غلبه کرده و نتیجه آن وضعیتی است که اکنون در طبیعت مشاهده می کنیم که گرم شدن زمین و از بین رفتن گیاهان و حیوانات بی گناه، منابع زیرزمینی، خشک شدن قنات ها و سفره های زیرزمینی از جمله آن است.
وی گفت: اگر تلاش و همت محیط بانان تلاشگر نبود شاید امروز وضعیت طبیعت به مراتب بدتر و اسفناک تر بود.
حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه انسان سالم در محیط زیست سالم می تواند زندگی کند افزود: مسوولان محیط زیست باید از امکانات رسانه برای تبیین مسائل مربوط به محیط زیست استفاده کنند و هر ایرانی را به یک محیط بان تبدیل کنند چرا که با تبلیغات اخیر زمینه ذهنی مهربانی با محیط زیست فراهم است.وی با تشکر از حمایت ستاد کل نیروهای مسلح و بانک ملت از محیط بانان گفت: تلاش های بانک ملت و مدیر عامل آن باید نمونه ای برای همه نهادها و آحاد ملت باشد تا بعنوان حامی و یاور محیط زیست و محیط بانان تلاشگر در عرصه حضور یافته و احساس مسوولیت کنند چرا که نفع این اقدامات برای همه ملت است.
ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و مسوولان این سازمان به همراه جمعی از محیط بانان نمونه پس از نثار گل و ادای احترام به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی وسپس قرائت فاتحه و زیارتنامه با حجت الاسلام و السلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام(ره) دیدار کردند.
در پایان این دیدار که به مناسبت 4 شهریور روز ملی محیط بان برگزار شد از جمعی از محیط بانان نمونه کشوری از استان های مختلف کشور، با اهدای لوح و هدایایی که بانی آن بانک ملت بعنوان حامی محیط زیست بود قدردانی و تشکر شد.
مرجع : ایرنا