به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۰۱۴۷
برای ریزش‌ها هم تدبیر نمایید آقاي رييس‌جمهور؛

آقای روحانی؛ حاميان واقعي‌ات را فراموش‌ نكن

گروه مقالات: ششماه از عمر دولت تدبیر و امید مي‌گذرد، هرچند گذر روز و ایام برای آنهائیکه سرشان در مدیریتها گرم شده است، زیاد محسوس نیست ولی در عوض مردمانی که به امیدهایی به دولت تدبیر و امید بله گفتند، همچنان چشم انتظار لحظه لحظه‌هاي مي‌باشند که از افق تدبیر نوری نیز بر دیار غریبانه آنها تابش نماید، بلکه از باور امید همچنان سوسویی برای زندگی خود تجربه نموده باشند.
آقای روحانی؛ حاميان واقعي‌ات را فراموش‌ نكن
حسن فاتحی

هرچند که در این 6 ماه ازعمردولت یازدهم، در عرصه گفتمان بین المللی و نیز رفع خطرات امنیتی برای نظام و مردم قدمهای مثبتی برداشته شده است، ولی همچنان نگرانی مهم پشتوانه‌هاي مردمی آقای روحانی این است که نکند توجه زیادی به مباحث سیاست خارجی، مانع آن شود که دولت تدبیرو امید مشکلات درونی مردم را ندید بگیرد و یا بخواهد درپوشش رشد دررویکرد جذب بین المللی، به ریزشهای درونی بی توجه باشد؟

همچنانکه در عرصه سیاست خارجه و نیز گفتمان بین المللی مدعیان عدالت! بخاطر نقص و ضعف رویکردهای مدیریتی با مشکلات گوناگونی روبرو شده بودیم، همین نقص و ضعف مدیریتی درعرصه داخلی را نیز برای مردم آبستن مشکلات فراوانی کرده بود، حالا دولت تدبیر و امید اولویت را به رفع چالشهای ایجاد شده در عرصه سیاست خارجه داده است که هرچند کارخوب و قابل تحسینی برای مردم بوده است ولی همچنان مردمی که به روحانی رای داده‌اند منتظرند در عرصه برخورد با مدیران نالایق و فرصت طلب که در اصل همین مدیران نالایق، نظام و مردم را به چالشهای خطرناک انداختند اقدامات ملموسی صورت پذیرد. متاسفانه درعرصه تدبیر برای رفع مشکلات مدیریتی در درون جامعه ما همچنان شاهد معضلات و مشکلات زیر مي‌باشیم:

الف- هرچند طی فرمولی خاص و غیراستاندارد، وزیر کشور، استانداران مراکز استانها را با نظر نمایندگان مجلس و نه نظرمردمی که به دولت تدبیر و امید رای داده بودند، انتخاب نمودند که همچنان در برخی استانها نیز لابی هیاهو و بایکوت باکارشکنی موفق به عدم معرفی استاندارشده اند!، ولی طیفی از این استانداران محترم معرفی شده درمراکز استانها نیز همچنان باهمان مدیرکلهای احمدی نژاد انس گرفته‌اند و یا اینکه مدیرکلهای برای ادارات و ارگانهای دولتی معرفی شده که با اندکی تحقیق میدانی مي‌توان به شجره و قدرت درسایه آنها پی برد که غالبا" یامتصل به یک نماینده خاصی مي‌باشند و یا اینکه نزدیک به افکارمدیریتی معاونتهای سیاسی استانداریها درزمان دولت اسبق مي‌باشند.

سوال از رئیس‌جمهور و خصوصا رئیس‌مجلس این است که آیا وظیفه نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین نمي‌باشد؟ اگر چنین است تا کی باید نمایندگان مجلس در امور اجرائی و مدیریتی دخالت نمایند؟ این خیلی برای مردم مسلمان ما افت دارد که موکلینشان با رویکردفرصت طلبی حتی به انتخاب آبدارچی فلان اداره جزئی نیز حساسیت داشته باشند ولی درعرصه قانون گذاری و نظارت براجرای قوانین ما شاهد باشیم که قوانین با سابقه چند دهه تصویب هنوزاجرائی نشده باشد!

امام خمینی (ره) فرمودند "مجلس در راس امور است"، بخاطراینکه این قانون و التزام به قوانین است که ملتی را سرزنده و ملتی را سرافکنده مي‌نماید، ولی حالا نماینده مجلس یعنی استاندار یعنی مدیرکل یعنی کارشناس یعنی آبدارچی و.....

نماینده مجلس می‌گويد: فلان مدیرکل سهم من است! و..... آیا علت اینکه درجامعه ما قانون و التزام به قانون جانیفتاده است، یکی ازدلایل مهمش همین الگوهای فرصت طلب نمي‌باشد؟ این حق نمایندگان محترم مجلس است که وقتی مدیری در راستای اجرای قانون کوتاهی کرد، طی پروسه قانونی ازحقوق موکلنشان دفاع فرمایند ولی قطعا" این حق نماینده مجلس نیست که با سوء استفاده ازحق رای به وزراء، از سهام انتخاب مدیران کل استان نیز برخوردارشده باشند. نتیجه این بخش از کلام اینکه، آقای روحانی مدیران نالایق یاعوض نشده‌اند و یااینکه باتاکتیک توبه نامه و رویگردانی صوری از یک جریانی دوباره حق فرصت طلبی و خرابکاری گرفته اند.

ب- دومین معضل مدیریتی درون جامعه ما رفع مشکلات گرانی و بیکاری بود که رویکرد پوپولیستی و عوام فریبانه دولت قبل شاخص فلاکت را به آستانه خطر رسانده بود. آقای روحانی اینکه سکه و طلا قیمتش متحول شده است کار خوبی است ولی کالاها و اقلام ضروری مورد نیاز مردم همچنان گران تامین مي‌شود، اقشارمحروم و مستضعف جامعه که تونخ سکه و ارز و ... نیستند، ماباید قدرت خرید استانداردپروتئین مردم را بالا ببریم، ماباید به نان مردم توجه داشته باشیم، ماباید به آرامش روانی و راحتی اقشار محروم جامعه زوم نموده باشیم.

البته هیچ منصفی پیدا نمي‌شود که بگوید در این 6 ماه دولت تدبیر اقلام ضروری موردنیازمردم گران شده است، ولی معیارما نباید قیمت‌های زمان فرصت طلبان و هیاهو محوران بی‌درد باشد، باید استانداردها و نرمهای تحمل قشر متوسط جامعه را مدنظر داشته باشیم. زمزمه‌هايي وجوددارد که قیمت بنزین بالا می‌رود، باید به قیمت بنزین خیلی حساس باشید، برای اینکه یک ریال افزایش در قیمت آن، به شاخص گرانیها نیز تاثیرخواهد گذاشت و تورم زا خواهدبود.

برخی دوستان تنها از زوایه تامین بودجه و بالارفتن سطح آورده بدین موضوع مي‌نگرند ولی هیچ توجه نمي‌نمایند که چند برابر آن تنها بخاطر فرصت گرفتن از اقشار کم درآمد برای سفر و تفریح هزینه درمان بیماری‌های جسمی و روانی آنها خواهد شد، حالا گرانیهای جنبی سرجای خود بماند.

ج- سومین نقیصه مدیریتی مدعیان عدالت اسبق، ایجاد فضای امنیتی و دهشتناک برای ترساندن مردم بود تا لب به اعتراض و انتقاد نگشایند و این جماعت فرصت طلب براحتی به سلیقه خویش بیت المال را هدر دهد که متاسفانه چنین هم کردند، مردمانی فهیم به عنوان چشم بینای مردم و ازنسل دوست داران امام راحل و انقلاب بخاطر اعتراض بدین فرصت طلبی مدیریتی و فساد عقیدتی به زندانها افتادند، و .... مردم به آقای روحانی رای دادند تا محصورین آزاد شوند، فاصله ایجاد شده بین مردم و نظام کمتر شود، فرصت طلبان و مدیران نالایق که چنین بساطی را براه انداختند مواخذه شوند و ....

زمان به سرعت مي‌گذرد ولی نه مدیران نالایق بازخواست شده اند، نه محصورین آزاد گشته‌اند و تداوم چنین شرایطی به ناامیدی‌ها منجرخواهد شد و ریزش‌های مردمی را فراوان خواهد نمود. ازطرف دیگر خطر این وجود دارد که فرصت طلبان با نفوذی تقلبی در دولت تدبیر دوباره در فصلی دیگر مردم و نظام اسلامی را به چالش بکشند و همان استاندارانی که درزمان دولت سازندگی نمک خورده و نمکدان شکستند همین معضل به شکلی دیگر درحال وقوع مي‌باشد.

پاورقی: آقای روحانی جنس دوست داران شما ازجنس قهرمان سازان هزاره‌اي نیست، مردم ما اهل تملق نیستند ولی ببخشید که مرز دوستی ما و شما تدبیر محوری است، هرجا بجای تدبیر فرصت طلبی شد و یا هیاهو صورت پذیرفت، دوستداران واقعی تو صدایشان بلند خواهد شد و این را نوشتم تا فرصت طلبان نقدهای ما را با زیاده خواهیهای خود اشتباه نگیرند.

روح
Italy
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۱:۳۵
حرف حساب،دولت حضرت روحاني دولتي شلم شوربا و باج ده هست برعكس حرفايي كه أيشان ميزند.هر روزم بيشتر به خطا مير ود ،نمونش نجفي كه رفت (202928)
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۷:۱۲
نه جناب روح !
حالا که شما و همفکرانتان و مسئولین سایت به این نتیجه رسیدند که این دولت یک دولت ناکارآمد است قصد دارند به تدریج خود را از این دولت جدا کنند ، تنها چند ماه دیگر صبر کنید... (203038)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۱۲
صبر کن اقای روح!!
نجفی رو جای دیگه میگذارند....برنامه دارن واسش....صبر کن.از دست دادن اعتماد به روحانی خواست دشمنان ماست....حواستون باشه..گول نخورید.روحانی دست پرورده هاشمی است.(خارج از هر نظری که به هاشمی داریم هاشمی زیرکه...مرد سیاسته)پس فقط کمی زمان بدهیم....جمع کردن این همه خرابکاری وقت میخواد و اعتماد!!هیچ کدام رو از روحانی نگیریم. (203167)
۱۳۹۲/۱۱/۱۲ ۰۰:۴۴
تا در مجلس و خبرگان تغییر روی ندهد, در کشور تغییر محسوسی رخ نمی دهد...!آماده باش برای انتخابات مجلس و خبرگان...! (203193)
دی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۱:۴۶
جانا سخن از اعماق دلم میگویی. (202929)
شهرستانی
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۰:۰۲
در شهرستانها واقعا اوضاع داره قمر در عقرب میشه. در شهرهای بزرگ حداقل مردم 4تاکنسرت و فضای باز دانشگاهی وفرهنگی و مطبوعاتی رو به چشم میبینن اما در شهرستانها هیچ خبری نیست حتی فرمانداران هم یا عوض نشدن و یا از اصولگرایان انتخاب شدن
روحانی یادش رفته که بیشترین رایش را برخلاف پیش بینی ها از شهرستانها آورد و این بدنه ای الان در حال ناامیدی و فروپاشی. (203100)
باب اسفنجی(کارگر لیسانسه)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۲:۱۱
وای چه فاجعه عظیمی
ما که تو تهرانیم تا به حال یه بار هم از 100 کیلومتری کنسرت رد نشدیم
اینطوری از روحانی انقاد نکنید ، خودم تا به حال فکر میکردم قشر فقیر به روحانی رای داده نظرم برگشت، کنسرت میخوام چیکار؟ وام ازدواج رو بده ، مسکن رو ارزون کنه ، بیمه کارگرها پافشاری بکنه ، مطمئنا حمایتی که قشر کارگر داره خیلی قویتر از چهارتا هرزه هستش، در ضمن مطمئن باشید حمایت قشر مرفه از روحانی به ضرره تا به نفعش چون قشر فقیر خیلی بیشتره
فعلا راضی ام ازت روحانی (203145)
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۲:۰۴
بازهم مطمئن شدم که شماها صرفا به دنبال حزبی گری هستید ، و هر شخصی را که کوچکترین سمتی در دولت قبل داشته را با کمال شدت و حدت در صدد حذف آن هستید ، که بعید می دانم این روش جهت خدمت به ملت باشد !
یادتان باشد این رویه نماینده ها در دوره اصلاحات نیز اینگونه بوده ، حال چرا اکنون به فکر نقد افتادید ؟
شما به آشوب خیابانی می گویید اعتراض ؟ واقعا به جای پذیرش اشتباه سران اصلاحات اینگونه قلم فرسایی کردن نه دردی را از مردم دوا می کند و نه وجه این آشوب طلبان را سفید خواهد کرد. (202934)
بب
Italy
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۵:۱۶
معلومه که هستیم .ما رفتیم رای دادیم که مدیران و استانداران عوض بشه و اصلاح طلبها بیان سر کار و گرنه مینشستیم تو خونه قالیباف بیاد سر کار از اول تا اخر ولیعصر همه درختا رو قطع کنه!!در مرد اشتباه سران اصلاحطلب که همین قد بس که شما سران اصولگراتون که تا دیروز ته لیوان اب احمدی رو میخوردین و مجلستون و....!!!امروز واستون شده مایه ننگ و...!این حرفا رو سران اصلاحطلب که زدن اشتباه بود و مجرم شدن شما که بزنید بصیرت!!!جمع کن بابا (203003)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۲:۱۴
قبلا هم نوشتم ...پس چرا عارف از کنار زدن اصلاح طلب ها گلایه کرد ؟
شعار زنده باد مخالف من چی شد ؟
جامعه باز چی شد ؟
این جواب ها منجر به حاشیه راندن آشوب های خیابانی نمیشه...
شما اگه اعتراض قانونی داشتید قانون رو نقض نمی کردید ...
اگر واقعا از همه این بی قانونی ها و تبعیض ها آگاه بودید پس چرا در انتخابات شرکت کردید ؟ شما که نه شورای نگهبان رو قبول داشتید و نه به نتیجه انتخابات اعتماد داشتید پس علت شرکت شما در انتخابات چه بود ؟ (203148)
بب
Italy
۱۳۹۲/۱۱/۱۲ ۰۲:۲۹
اون چيزي كه شما بهش ميگي أشوب خياباني . . .ما كه در سكوت محض اعتراض ميكنيم طبق قانون أساسي ميشه أشوب خياباني
خدايي شما چي هستيد چي تو كلتونه؟مسلمونيد؟
سانسور نكن بهار (203207)
۱۳۹۲/۱۱/۱۲ ۰۷:۴۰
شرکت در انتخابات برای آن است که نگذاریم این کشور به دست دروغگویان,خرافه گرایان,متحجران ,نااهلان ,نامردمان, بی اخلاقان ,مال پرستان, قدرت پرستان, طالبان و جنگ طلبان بیافتد...!؟ (203235)
راضی ام ازت روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۲:۱۵
خیلی هم خوب بوده الکی شلوغش نکنید، به قول خودشون ایشون رئیسجمهور همه هستند نه 51 درصد
اتفاقا ایشون الان طرفدارانشون خیلی بیشتر شده
شاید از رای دهندگان به ایشون 20 درصد افراطی(اصلاحاتی) ریزش کرده باشند ولی از 49 درصد رای نداده مطمئنا 30 40 درصد به طرفدارای ایشون اضافه شده
بهترین و عاقل ترین شخص هستن و با طناب پوسیده یه سری مثل شما و جو گیری به چاه نمیرن و به فکر آرامش و بهبود اوضاع اقتصادی هستند، دمت گرم روحانی و دولت تدبیر و امید (202937)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۳:۰۹
احسنت...جناب آقای روحانی فرصتها مثل برق و باد میگذرد
متاسفانه برخی وزرائ این دولت هم مثه وزیر کشور و دادگستری پیام 24خرداد را نگرفته اند. (202953)
پیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۴:۴۴
آقا این پیام انتخابات واسه من هم نیومده
اگر واسه شما اومده به ما هم بفرست (202988)
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۵:۱۸
واسه اونایی که سهمیه ساندیس دارن که پیام نمیاد (203005)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۲:۰۴
آخه روحانی سهمیه ساندیسمون رو هم نداده
ما که به ساندیس راضی هستیم
یه لقمه نان رو 79 میلیون نفری بخوریم (203142)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۲:۰۷
لابد واسه شما که سهمیه تون از بنیاد سوروس میاد ، پیام میاد ! (203143)
بب
Italy
۱۳۹۲/۱۱/۱۲ ۰۲:۳۱
تو از بنياد سورس جز اوني كه تو كيهان خودي چي ميدوني ؟ (203208)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۳:۱۵
احساس می کنم آقای روحانی از هیچ یک از وعده ها و برنامه هاش عدول نکرده منتها باید کمی صبر و تحمل خود رو بالا ببریم متاسفانه سرنوشت دولت و فراتر از اون نظام به مسئله هسته ای گره خورده و صف آرایی همه جانبه جناح شکست خورده با تمامی امکانات (تا بن دندان مسلح) در برابر مذاکرات و انواع و اقسام کارشکنی ها و هوچی گری های این جناح توان دولت رو هرز داده.
باید با تمام پشتوانه اجتماعی خود به مدد دولت بیاییم و شیوه بیرون گود نشستن و فرمان لنگش کن صادر کردن رو کنار بزاریم.
انتخابات بعدی بسیار سرنوشت سازه. (202958)
گلستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۳:۱۷
بنده خودم یکی از فعالین ستاد روحانی در گلستان بودم. اما کم کم دارم پشیمان میشوم. متاسفانه بعد از گذشت 6 ماه هنوز تغیرات خاصی صورت نگرفته و اون تغیرات 10 درصدی هم که انجام شده نیروهایی که انتخاب شدند اکثرا از بین کسانی بودند که نه تنها در انتخابات بیطرف نبودند بلکه به شدت در ستاد قالیباف فعالیت می کردند.
بنده هیج اعتقادی به روحانی نداشتم و بخاطر آقایان خاتمی و هاشمی در ستاد روحانی فعالیت می کردم و حالا هم فقط از آقای خاتمی و هاشمی می خواهم که این قضیه را سر و سامان دهند و گرنه... (202959)
یکی به نعل یکی به میخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۵:۴۸
منم یکی از مخالفینش بودم الان شدم طرفدارش
این به اون در (203015)
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۳:۳۹
با این اوضاع این6ماه عمرا روحانی دوره بعد رای بیاره مخصوصا با اون کابینه اصولگراش (202967)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۴:۴۶
دقیقا کدومها اصولگرا هستند؟؟؟
تقریبا 80 درصد کابینه تو دولت سازندگی و اصلاحات پست داشتند بعد 8 سال پست دولتی نداشتن الان بازم اوممدن سر کار
به نظر شما اسم اینها میشه اصولگرا (202989)
فریب خورده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۶:۱۲
آقای اصلاحطلب شما یک سری به استانها بزن تا ببینی مدیران کل و فرمانداران و معاونین استاندار از چه گروهی هستند؟
شما فکر کردی با این وضعیت در شهرستانها دیگر کسی در ستادهای تبلیغاتی روحانی فعالیت خواهد کرد؟
در استانها کسایی که در ستاد قالیباف فعال بودند الان پست گرفتن و خیلی از مدیران هم اصلا عوض نشدن. شما فکر کردی رای ها فقط در تهران هست؟ (203023)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۹:۵۰
الان شما فکر کردی دغدغه مردم اینه:
وای چقدر زندگی بده! همه استاندارها اصولگرا هستند، ای خدا!
فرمانده و معاونین و رو نگو همه اصولگرا هستن
والا ما تو 27 سال عمر نفهمیدیم فرماندار تهران و استاندار و معاون کی بوده و خواهد بود و فرق اینها و وظایف اینها رو هم چیه؟
این چیزا به حال کسایی فرق میکوله که نفعی میبرن از این چیزها یا خودشون دنبال این پست و مقام ها هستن وگرنه مردم عادی فکر این هستند بتونن راحت خرید کنن، با شب عیدی از خجالت زن و بچه دربیان و دستی به سر زندگی بکشن و راحت ازدواج کنن و ... (203096)
فریب خورده
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۱۴
آقای اصلاحطلب مشکل شما اینه که در تهرانی و از چیزی خبر نداری!
استاندار هر استان بسیار تاثیرگذارتر از حتی رئیس جمهور در آن استان است.استاندار مدیران کل و فرمانداران هستند که باعث ایجاد تغییر در هر استان هستند شما نمیتونی درک کنی وقتی یک مدیر نالایق باشه چطور اعتبارات بی مورد هزینه میشن،در استان ما پارسال بدلیل حماقت مدیران کود های شیمیایی برای کشاورزان به موقع نرسید و مردم خیلی ضرر کردند. یا اعتبارات بجای اینکه برای تامین آب روستاهای فاقد آب هزینه بشه صرف هزینه های تبلیغاتی سیاسی شد و... (203170)
علاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۳:۵۳
تا زمانیکه ما ملت دنبال یک قهرمانی باشیم که بیاید و همه چیز را تغییر به خوبی دهد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد!!! پشت کارهای ما شعور نیستکه شور هست!! حال آقای روحانی واقعا به چیزی که میگفت و میگوید اعتقاد دارد یا ندارد تا وقتی سطوح پایین هرم اجتماعی قائل به تغییر از خود نباشند امید به اشخاص عبث است. (202969)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۴:۱۸
تو رو خدا با روحانی همان کاری را نکنید که با خاتمی کردید. من معتقدم روحانی چیزهایی را می داند که ما نمی دانیم. باید بهش اعتماد کنیم. و پشتش وایستیم. (202978)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۴:۳۱
آقای روحانی قسم به آن چیزی که اعتقاد دارید این فضای امنیتی و ترس را برچینید. نگذارید که به این زودی از چشم رای دهندگان بیافتید. (202981)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۵:۱۷
بهار مطالب کیهان پسند نزنید
موسوی لاری: عبور اصلاح طلبان از روحانی رویای اصولگرایان است (203004)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۶:۰۶
متاسفانه در استان اردبیل یواش یواش حامیان دولت تدبیر وامید کمرنگ میشوند بجای آن حامیان جلیلی وقالیباف پست میگرند واین روند خواسته یا ناخواسته باعث ناامیدی حامیان دولت میگردد ودرانتخابات آتی مجلس شرایط را کاملا به نفع نمایندگان فعلی فراهم میکنند وبه حامیان دولت در شهرستانها به عنوان نامحرم نگاه میکنند معلوم نیست جه جریاناتی پشت پرده نفوذ کرده اند می خواهند از این طریق دولت تدبیر وامید را از حامیان اصلی خود جدا کنند. (203021)
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۶:۴۵
اقای روحانی با اعتبار و طرفداران هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان به این منسب انتخاب شدند ولی متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی با گذشت 6 ماه از دوران ریاست جمهوری در جهت ازادی سرانددر حبس و حصر انجام نداده اند اقای روحانی فرصت ها مثل برق می گذرند ولی متاسفانه هنوز هم افراطیون تندرو تصمیم گیری می کنند یکبار برای همیشه این شجاعت را به طرفدارانت نشان بده جهت جلوگیری از ریزش ... (203034)
عبدالعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۶:۵۸
دولتمردان یازدهم!! از کی تاحالا مستمربگیران و حقوق بگیران زیر خط فقر باید مشمول پیامک "هموطن سبد کالایی به شما تعلق نگرفته" قرار بگیرند و بعضی ها ....؟؟!!؟؟ از خبرگزاری بهار میخواهم بعنوان یک شهروند ایرانی این قضیه رو تا روشن شدن موضوع از دولتمردان یازدهم!!! پیگیری کند. (203036)
گهرخاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۷:۵۰
آقاي رييس جمهور با اجراي فاز دوم هدفمندي دولت شماهم راه احمدي نژاد را مي رود كه ملت را به دردسر انداخت (203045)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۰:۴۹
آقای روحانی باید مرزش را مشخص کند اگر اعتدال یعنی حضور نیروهای احمدی نژاد و قالیباف و جلیلی و آقای روحانی ما متأسفیم که به اشتباه به آقای روحانی رأی داده ایم فردا همین چند میلیون هم ریزش می کند.از نظر ما اعتدال یعنی نیروهای روحانی تندروی نکنند و مشی اعتدال را در پیش بگیرند. مردم 8سال این نورچشمی ها را تحمل کردند حالا برخی وزیرها و اطرافیان رئیس جمهور به جای نیروهای همسو با دولت اطرافیان فرصت طلب خود را می گذارند سرکار. ... (203118)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۱:۴۲
حرف دل من گفتی نمی دانیم دولت به کدام سو میره؟ (203136)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۱۲
فعلا که جناب روحانی در حال اجرای فرامین اقتصادی کارگزاران و بهبود کسب و کار سرمایه داران این گروه است. (203166)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۱۲
چه خبر از اقای خاطره گوتون خاطره ی جدیدی نداره بگه.. (203168)
فرهاد از کرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۱۴
روحانی در سطح استان کرمان از استاندار گرفته تا فرماندار و بخشدار همه اصلاح طلب ها هستند (203169)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۲۳
چند نکته :
اصولگرایانی که از وضعیت فعلی راضیند باید بدانند که دولت احمدی مدیران که هیچ به سرایداران هم رحم نکرد
پس از گذشت 6 ماه از عمر دولت یازدهم هنوز 80 درصد مدیران احمدی نژاد در مسند مدیریتند .نمونه اش برخورد انان با مردم درسفر ریس جمهور به خوزستان .
ندادن سبد کالا به کلیه اقشار میرود تا ضربه ای اساسی به اعتبار دولت نزد اقشار ضعیف وارد کند یعنی همان چیزی که اصولگرایان می خواهند
اصلاح طلبان که حامیان اصلی آقای روحانی هستند از زمان معرفی وزرا تا کنون به خود فقط دلداری داده انداما... (203174)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۳۷
خیلی زود ریزش ها شروع شد جناب روحانی...
چه شباهت عجیبی با محمود داشتی ما بی خبر بودیم جناب حسن (203179)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۲ ۰۰:۳۴
حق طبیعی هر جریانی است که با افراد نزدیک و همفکر با خودش همگام بشه.به عینه تغییرات گسترده در دولت قبل رو دیدیم و حالا آقایان انتظار دارند همچنان بر مسند مدیریت کشور بنشینند و همون بیراهه گذشته و بردن کشور به پرتگاه سقوط را ادامه دهند.نگاهی به مدیران گذشته بیندازید نه تنها در عرصه اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی مصائبی به بار آوردند بلکه به حوزه علمی کشور نیز دست درازی کرده و تحصیلات آکادمیک رو نیز به سخره گرفتند.طرف لیسانسو با ط می نوشت و پنجاه نقطه بالاش می ذاشت ولی با کمال وقاهت لفظ دکتری رو یدک ... (203191)
حقيقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۲ ۰۷:۳۱
اقاي روحاني به وعده هاي خود وفادار باشيد وكاري نكنيد كه كه مردم از راي خود بشيمان شوند وبار ديكر بلابي مثل احمدي نزادبر مردم حاكم شودقدر اين مردمرا بدانيد واز اين افراطيون از خدا بي خبر در دولت استفاد ه نكنيد جون اينان از طالبان بدتر ند  (203232)